Seriál Americká krása, jehož první díl vám předkládáme, přiblíží luxusní interiéry v top lokalitách, snímané optikou špičkových fotografů. Na úvod jsme pro vás připravili exkluzivní víkendovou rezidenci v Laguna Beach očima jednoho z nejlepších – Scotta Francese.
Zámoří bylo pro nás Evropany vždy velmi přitažlivým prostředím a zajímavou bránou do světa neuvěřitelných vynálezů a kreativních nápadů. Pomalu se formující kosmopolitní společnost vyžadovala všestranné řešení pro každý den. Tvůrci s kořeny z různých koutů světa si zde získali významné postavení a tato optimální situace trvá dodnes.
Přepestrý kolorit americké architektury a designu zachycuje svým objektivem již přes třicet let vynikající fotograf Scott Frances. Narodil se v New Yorku v rodině kreativního ředitele reklamní agentury a editorky časopisu o dekorativním umění. Už samotné rodinné prostředí ho nasměrovalo na uměleckou dráhu, konkrétně k fotografii.
Po dokončení studií žurnalistiky a dějin umění na Northwestern University se vrátil do New Yorku k práci v ateliéru legendárního fotografa architektury Ezry Stollera. V té době začal Scott dokumentovat práci modernistického architekta Richarda Meiera a tato spolupráce trvá dodnes. „Svou fotografií se snažím zachytit podstatu architektury a designu.
Zajímá mě atmosféra prostoru, který svým objektivem zachycuji. Podstatné je pro mě přírodní světlo, ale i doteky, zvuky a vůně, celková nálada zobrazovaného prostoru.
Můj novinářský instinkt mi velí jasně a stručně vyprávět příběh.“
Designéři z Nového světa vytvářejí spolu originální pohled na současný americký interiérový design, prolínání různých myšlenkových proudů se projevuje v eklekticky řešených interiérech, které často Evropanovi doslova vyrážejí dech.
Z kořenů amerického designu čerpá také Philip Nimmo, jehož vášeň pro design interiéru oceňují takové osobnosti, jako jsou sir Anthony Hopkins a jeho žena Stella Arroyave nebo další filmová hvězda Jaclyn Smith či mediální a finanční makléři z obou pobřeží USA.
Po studiích na vysoké škole pracoval jako kreativní ředitel v luxusním hotelovém řetězci Ritz Carlton. Vlastní firmu založil v Los Angeles v roce 1990 a nejprve se věnoval návrhům bytových interiérů.
V představovaném luxusním interiéru víkendové rezidence v Laguna Beach čaruje Philip Nimmo s denním světlem. A právě tento aspekt jeho tvorby okouzlil slavného fotografa Scotta Francese natolik, že se rozhodl proměny interiéru v průběhu dne zachytit svým objektivem.
Intenzivní proud slunečních paprsků prostupuje dovnitř jehlanovitým světlíkem a vytváří v otevřeném prostoru dvou podlaží expanzivní atmosféru.
Ta umocňuje elegantní barevnou paletu, konvenující se současnými trendy. Černá a bílá barva sedacího nábytku se odrážejí od palety převážně hnědých tónů, uplatněných na obkladech stěn a podlahách ve stylu tón v tónu. Designér pracuje s vybranými materiály, uplatnil například strukturální břidlicové či naopak hladké obklady z nasvíceného onyxu, které se odrážejí v podlaze z leštěných kamenných desek. Otevření místností do krovu, přiznané trámové stropy, množství dřevěných obkladů a stěnový krb vytvářejí přívětivou náladu.
Sametovou měkkost bílých potahů na sofa a křeslech rozehrávají odlesky leštěných mahagonových či kamenných desek stolků a kovových skulptur, svítidel a dalších kovových doplňků. Magickou atmosféru dodávají jedinečnému prostoru sochy a nástěnné obrazy, zobrazující božstva Dálného východu.
Apartmán řešený ve velkolepém hollywoodském stylu podtrhuje nábytek z dílny samotného autora interiéru Philipa Nimma.
Scott Frances
Místo narození: New York, USA
Studia: Northwestern University, obory žurnalistika a dějiny umění
Profesní praxe: ateliér architektonického fotografa Ezry Stollera
Zaměření: architektura a design
Stěžejní dílo: dokumentace tvorby modernistického architekta Richarda Meiera, fotografie New Yorku
Ateliér: West Broadway, New York
Motto: Ovlivnění prací pro významné časopisy a instinkt mu velí jasně a stručně vyprávět svůj příběh. Zásadní je pro něj práce s přirozeným světlem, nepoužívá umělé nasvícení. Jde mu o pravdivé zachycení zobrazovaného prostoru.
TEXT: Alena Kodlová, FOTO: Photofoyer