Vila vrostlá do skály z mramoru
Tvarosloví a barvy interiéru evokují období pop artu. Socha plavkyně je inspirovaná dílem známé francouzské sochařky Niki de Sain Palle, která tvořila jak ve Spojených státech, tak v Evropě.
Tvarosloví a barvy interiéru evokují období pop artu. Socha plavkyně je inspirovaná dílem známé francouzské sochařky Niki de Sain Palle, která tvořila jak ve Spojených státech, tak v Evropě.
Z jídelny se přes terasu s nekonečným bazénem otevírá nádherný pohled na historické město Lucca a nekonečné sady olivovníků.
Společenský prostor je řešen celý v bílé barvě, jako by autoři interiéru vzdávali hold bílému mramoru. Vzácný kámen prostupuje dovnitř a stává se jedinečnou spojnicí obytného prostoru s přírodou.
Minimalismus tvarů, strohá barevnost v kontrastu barevnými akcenty soch a obrazů vytvářejí příjemné napjetí.
Autory většiny nábytku jsou Michel Boucquillon a Donia Maaoui. Pouze pohovku, jejíž opěráky lze variabilně sklápět, si vybrali od slavné italské značky Edra.
Mramor prostupuje do domu ve třech výškových úrovních. Schodiště do suterénu vede přímo po skále ze vzácného kamene.
Točité schodiště se vine v tubusu uvnitř opatřeném jasnou červenou barvou. Kruhové otvory nechávají dovnitř prostoupit denní světlo.
Pohled ze suterénu do společenské místnosti v přízemí. Na bílém pozadí se odrážejí červené akcenty prostupující pláštěm schodiště.
Andy Warhol, nebo Donia Maaoui? Inspirace popartovou ikonou je jednoznačná.
Osvětlení umístěné na rampě zvýrazňuje jednotlivé prvky, zároveň neruší minimalistický interiér dokonale propojený s jedinečným přírodním prostředím.
Celá kuchyňská linka je ukryta za posuvnými dveřmi v mahagonové dýze. Barový ostrůvek, kde majitelé snídají, působí jako dokonalý kontrast ve stylu black & white.
Pracovna je obdobně jako společenská místnost otevřená do přírody. Přírodní větrání napříč domem nahrazuje klimatizaci.
Vřetenové schodiště z prvního patra do přízemí poskytuje průhledy do společenské místnosti. Sestupujícímu se postupně odkrývají kruhové výseče interiéru.
Pohled na barový ostrůvek, který je umístěn před stěnou tvořenou skálou z bílého mramoru. Struktura kamene rezonuje s hladkými, čistými plochami nábytku.
Romantické sofa Flap navrhl pro italskou značku Edra Francesco Binfare. Design této ikonické sedačky v sobě spojuje tradici s inovací, moderní technologie a ruční řemeslné zpracování.
Koupelna celá v bílé barvě má zapuštěnou vanu v podlaze. Okno ve výšce okraje vany poskytuje výhledy do krajiny s olivovými háji.
Ložnice je od koupelny oddělena vestavěnými skříněmi v matném šedém laku. Je vybavena pohodlnou kontinentální postelí a extravagantním stolkem v bílém laku.
Umyvadlo je zasazené ve speciální nice s velkým zrcadlem. Vstup do ložnice částečně kryje skleněná posuvná stěna.
Minimalistický sprchový kout s bezrámovou skleněnou zástěnou je vybaven sprchovou hlavicí s několika programy včetně „tropického deště“. Stěnu zdobí keramický obraz z dílny Donii Maaoui.
Boční pohled na vilu ukazuje profil mramorové skály, která prostupuje ve třech výškových úrovních do budovy. V dálce jsou vidět světla města Lucca s antickou minulostí.
Střecha vily je rozdělena na dvě plochy, které se otevírají v úhlu 30° jako křídla motýla. Plochu o rozloze 100 m2 zvedá šest hydraulických pístů. Systém umožňuje přirozené přírodní větrání.
Boční pohled na vilu ukazuje profil mramorové skály, která prostupuje ve třech výškových úrovních do budovy. V dálce jsou vidět světla města Lucca s antickou minulostí.

Originální rezidence v sobě spojuje přírodu s moderním interiérem. Masiv bílého mramoru prostupuje do všech tří úrovní stavby a tvoří nedílnou součást ojedinělého životního prostoru páru umělců.

Neobyčejná vila, kterou vám dnes chceme představit, se nachází v Toskánsku na svahu nad městem Lucca. Toto místo snů je ateliérem, laboratoří, místem pro experimentování a rozjímání pro pár Michela Boucquillona a Donii Maaoui.

Oba jsou architekti, umělci i designéři, pracují pro renomované italské společnosti.

Panoramatické výhledy na starobylé město Lucca kolem dokola obehnané středověkými hradbami vás na chvíli odvedou do historie, kdy etruské město v roce 180 př. n. l. dobyli Římané a o 124 let později zde Caesar uzavřel smlouvu s Pompeiem a Crassem.

V běhu věků je pro nás zajímavé 14. století, kdy město Lucca patřilo Janu Lucemburskému a nějaký čas ho spravoval i mladý Karel IV.

Majitelé se kromě výhledů na historické město mohou také kochat deseti hektary olivových hájů a lesů, které tvoří součást jejich pozemku. Vila je usazena na skále 200 m nad městem ve vzdálenosti, kterou lze překonat během deseti minut jízdy autem.

To využívají jenom v místě bydliště, na delší cesty létají helikoptérou, pro kterou nechali vedle vily zřídit přistávací plochu.

Samotná rezidence, dům pro hosty a nekonečný bazén o rozloze 70 m2 jsou skutečnými klenoty moderní architektury, dokonale zakomponovanými do toskánské přírody. Obě budovy jsou pevně svázány se skálou z bílého mramoru.

Je až neuvěřitelné, že do nedaleké Carrary si před zhruba pěti sty lety jezdil slavný Michelangelo vybírat bloky vzácného kamene, ze kterého vznikly jedny z nejkrásnějších soch na světě.

Architektura vily je jasná a průhledná, je dokonale promyšlená, v úplné harmonii s přírodou, která je zde všudypřítomná.  Sochy Donii Maaoui jsou vystaveny vevnitř i venku v obou částech rezidence.

Interiér je uspořádaný kolem pozoruhodného schodiště, které připomíná oslnivou večerní róbu. Skála z bílého mramoru prostupuje dovnitř ve třech podlažích, představuje dokonalé sepjetí s terénem.

Architektura, nábytek, osvětlení, sochy, vlastně vše, co je uvnitř i venku k vidění, bylo vymyšleno, navrženo a na zakázku vyrobeno samotnými majiteli. Vilu, která prezentuje jejich neobyčejnou invenci, pronajímají na několik týdnů v roce exkluzivní klientele.

Barevnost interiéru podřídili odstínu vzácného mramoru, tudíž téměř vše, nábytek, podlahy i stropy jsou řešeny ve stylu all in white.

Jako kontrastní tón zvolili antracitově šedou, kterou jsou zvýrazněny některé pilíře, nenápadnou šedí je také pojednaná čelná plocha kuchyňské linky.

Tato neutrální paleta nechává vyniknout plastikám v zářivých červených tónech a také obrazům okolní přírody, která dovnitř vstupuje skleněnými stěnami.

Nábytek je vysoce funkční, jeho minimalistické tvary podtrhují bílé lakované plochy v kombinaci s leštěnou nerezovou ocelí. Jak už bylo zmíněno, většina kousků vznikla podle návrhu majitelů. Pouze pohovka vévodící společenské zóně je od značky Edra.

Variabilní naklápění jednotlivých opěradel jí dává podobu rozvinutého vějíře. Svým tvarem dokonale ladí s množstvím větších i menších skulptur, které zdobí výjimečně krásný dům.

Střecha je rozdělena na dvě plochy, které se otevírají v úhlu 30° jako křídla motýla, dvě desky o rozloze 100 m2 zvedá šest hydraulických pístů.

Tento systém umožňuje přirozené přírodní větrání a kromě toho vnáší do ložnic v nejvyšším patře jedinečný zážitek, spaní pod hvězdami. Vila byla oceněna jako jeden z výjimečných ekologických projektů v pořadu Case piu verde d’Italia

italského televizního kanálu TV Channel  National Geographic.

TEXT: Alena Kodlová, FOTO: Fabio Luciani IT