Rezidence Penthouse, v současné době považovaná za korunovační klenot budovy Clocktower, představuje rozlehlý otevřený prostor, ideální nejen pro pohodlné bydlení, ale i pro práci z domova a společenská setkávání.
Velkorysá dispozice, zaujímající plochu přes tři tisíce čtverečních metrů, je typickým loftovým průmyslovým projektem. To, co dnes představuje ucelený obytný prostor nebývalého charakteru, vyrostlo vlastně na střeše původní budovy, postavené v roce 1907.
Když se v roce 1921 stala sídlem firmy Max Schmidt Lithography Company, největší tiskařské společnosti na americkém západním pobřeží, stojící za návrhy a výrobou mnoha klasických kalifornských etiket na ovoce a plakátů pro Panamskou mezinárodní expedici, rozhodl se její majitel pan Schmidt postavit na ploché střeše nástavbu.
Tady, vysoko nad ruchem města, vznikly rozlehlé prostory orámované skleněnými stěnami, poskytující díky přílivu přirozeného světla naprosto ideální podmínky pro práci grafiků. Později k budově přibyla ikonická čtvercová hodinová věž s obrovskými ciferníky otočenými do všech stran, viditelnými ze širokého okolí.
Celý historicky zajímavý komplex, který byl v roce 1993 přepracován architektem Davidem Bakerem a ve spolupráci s developery McKenzie, Rose a Halliday transformován na 127 elegantních loftových bytů a kanceláří, sice kdysi při budování Bay Bridge vzal málem zasvé, naštěstí se ho ale podařilo zachránit a plánované demolici zabránit.
Horní nástavba továrny se tak mohla před čtvrt stoletím proměnit ve skutečně originální obytný prostor, vzbuzující dnes na realitním trhu doslova senzaci.
Jak by ne, vždyť zahrnuje také hodinovou věž, která funguje jako vysoce atraktivní čtyřúrovňová zóna s obývacím pokojem dole, kanceláří ve druhém patře, hernou a domácím kinem ve třetím podlaží a nejvýše položeným meditačním prostorem v sále mezi obřími ciferníky, pod táhly stále funkční strojovny s hodinovým mechanismem.
V dokonale sladěné kompozici se tu pod vysokými stropy prolínají dřevěné, betonové a cihlové podlahy a stěny, stejně jako odkryté ocelové konstrukční prvky.
Výsledné vzdušnosti celého interiéru nahrávají už zmíněná velkoformátová okna, propouštějící dovnitř dostatek denního světla. „Běžný“ život s klidovým a hygienickým zázemím, rodinným pokojem, špičkově zařízenou kuchyní a jídelnou se pak odehrává v navazujícím sousedním „domě na domě“, propojeném s věží skládacími prosklenými dveřmi.
I jeho dispozice, otevřená do střešních krovů, zaručuje dostatek denního světla, jež umožňuje vyniknout svěžím interiérům, vybaveným v poněkud rozdílném stylu. Zatímco do věže musel být především úložný nábytek vyroben téměř výhradně na zakázku, tady bylo možné vybírat z tradiční klasické, na trhu běžně dostupné produkce.
Z obýváku ve věži, rodinného pokoje i ložnic a jídelny lze navíc pohodlně vycházet francouzskými okny na rozlehlé venkovní terasy, obklopující celou nemovitost. Díky své rozloze nabízejí velkorysé plochy k odpočinku, tichému rozjímání, stolování i příjemné zábavě.
Třešničku na dortu této originální historické nemovitosti, usídlené v srdci městské čtvrti South Beach na adrese Secon Street 461, pak představují exkluzivní panoramatické výhledy na kalifornskou metropoli San Francisco, a to do všech světových stran.
Dohlédnout odtud lze na záliv s písčitými plážemi, městské centrum, park Oracle, vidět je i na Sutro Tower-Twin Peaks a kopec Bernal Hill. Destinace samotná pak nabízí spoustu příležitostí ke společenskému životu, gurmánským i sportovním zážitkům, stejně jako návštěvám galerií a kulturních akcí obecně.
Po dlouhých letech, strávených ve svém oživlém snu, se tuto skutečně neobvyklou rezidenci rozhodli přes silné citové pouto prodat.
TEXT: Alena Müllerová, FOTO: Open Home Photography