Čistě pánské apartmá s nádechem dekadence
Pohovka Alison v černé kůži (Minotti) u černé stěny, fotografie na té bílé od Sabine Liewald. Akrylové obrazy jsou dílem Brunnerova partnera Oliviera Roosta
V klidové zóně obývacího pokoje se můžeme posadit do dvou modrých křesel Pelikan v designu Finna Juhla u konferenčního stolku od Isamu Noguchiho, plastika na něm je od švýcarského sochaře Bruna Webera. Podlahu pokrývá koberec z kozlí kožešiny
Několik designových kousků najdeme i na konferenčním stolku Calder od Minotti – například modrá váza pochází z limitované kolekce do Veniniho
Knihovnu navrhl Pure Living (Brunner s partnerem) a nechali ji vyrobit na zakázku u mistra truhláře. Dvě nově polstrovaná křesla Lota jsou z tvůrčí dílny Eileen Grayové, modré křeslo nese německý design Wolfganga Joopa
Neskrývaná, i když na tmavém pozadí ne příliš zřetelná železná krbová kamna sem překvapivě dobře padnou
Na zadní černé stěně svítí Brunnerem navržený příborník z hliníku, nad ním fotografie z berlínského památníku obětem holocaustu autorky Sabine Liewald a před ním hravé sedátko Tipi od Eera Aarnia (Adelta)
Kůži polstrované křeslo Seria Rodriguese zve k posezení, kout osvětluje stojací lampa Aleos z ručně foukaného skla od londýnského designového studia PearsonLloyd (založili je v roce 1997 Luke Pearson a Tom Lloyd)
V ložnici najdeme i zvláštní žlutě polstrované křesílko od Wolfganga Joopa, vpravo vidíme kousek lampy v designu Isamu Noguchiho, stěnu zdobí fotografie z Patagonie od Sabine Liewald
Zákoutí osvětluje zlacená lampa Gun od Philippa Starcka (Flos), stojící na stolku Calder (Minotti)
Pohovka Alison v černé kůži (Minotti) u černé stěny, fotografie na té bílé od Sabine Liewald. Akrylové obrazy jsou dílem Brunnerova partnera Oliviera Roosta
Jídelně dominuje stůl El Dom (design Hannes Wettstein, Cassina) s židlemi v designu Wolfganga Joopa, lustr, který kombinuje elektrické světlo se světlem svíček, navrhl Kevin Reilly
Příborníková nízká skříňka je od značky Cecchini, překližková židle v čele stolu od Normana Chernera, obraz nad ní maloval Dominique Brunner
Stolní lampa z muránského skla a drobnosti na příborníku jsou od Veniniho, autorem malby uhlem Dominique Brunner
Kuchyňský ostrůvek slouží také jako barový či snídaňový pult, barová židlička je od Normana Chernera
Celkový pohled na zónu odpočinku s jídelnou v pozadí, se vstupy francouzskými okny do zahrady v patiu
Velké šatní skříně v ložnici si pořídili od Molteni, zákoutí doplňují Eamesových Plywood Chair a stojací lampa navržená Isamu Noguchim
Lehátko Barcelona od Miese van der Rohe z 30. let a zásuvková komoda italské značky Riva 1920
Ložnici vévodí nízká postel Bartlett (Minotti), autory výtvarných dílek jsou kromě jiných i oba majitelé. Lampička Spacelab (vlevo) nese značku Venini
Druhou stolní lampičku Lesbo z kovu a skla si vybrali od Artemide
Kromě postele Bartlett je ložnice majitelů vybavena žlutým křesílkem od Joopa, Noguchiho stojací lampou, lehátkem Barcelona Miese van der Rohe, stěny dekorují fotografický obraz Patagonie od Sabine Liewald a obrazy Oliviera Roosta

Mírně excentrický domov ve vlastním pojetí představuje designér a majitel svébytného showroomu Dominique Brunner

Dominique Brunner je majitelem designového obchodu Pure Living v Curychu. Navrhuje i prodává jedinečné kusy nábytku, převážně v tmavých barvách a z jemných, delikátních materiálů. Na jeho mírně excentrickém domově s nádechem módní dekadence je to znát.

Jeho těkavá duše jej ovšem nutí svůj domov neustále proměňovat, vytvářet nová a nová zákoutí i celek. Jedinými zářícími stálicemi, které zůstávají stále na svých místech v rámci interiéru, jsou lampy. Má jich doma na čtyřicet…

Interiérový architekt a horlivý sběratel soudobého designu patří k těm několika málo šťastlivcům, kteří si vydobyli právo na vlastní cestu v nekonečné říši forem, barev, stylů i výrazových prostředků.

Když se přestěhoval s partnerem do apartmánu v předměstí Curychu u břehu jezera, jejich přáním bylo vytvořit velký otevřený prostor, ve kterém by vynikly jednotlivé vystavené objekty jejich sbírek.

Byly zrušeny příčky a stěny mezi původními malými místnostmi a na nově vytvořeném půdorysu vytvořili domov o pěti místnostech, z toho tří ložnic.

Za vchodem do apartmánu se ocitneme v chodbové hale, která nás dovede do hlavní obytné zóny. Na první pohled je zřejmé, pro jaký styl se rozhodli.

Podlahy zvolili z tvrdé brazilské třešně, jejíž poklidný vzhled dramaticky zvýraznil kolekci špičkového umění a nábytkových solitérů, na které ve dne dopadají přes okna svazky slunečních paprsků.

Jejich záliba ve vysoce stylizované estetice se projevuje prostřednictvím trvalého dialogu se škálou designových kousků od Minotti, Isamu Noguchiho, Philippa Starcka a Wolfganga Joopa.

Výsledkem je svěží moderní, mužsky atraktivní a odvážná sbírka objektů, přičemž každý z nich v sobě nese jasně vymezenou funkci i podtržení celkového vzhledu 140 m2 obytné plochy apartmánu.

Jasná pravidla a rozptýlené světlo vytvářejí čarovnou atmosféru i v dostatečně velké růžové zahradě (150 m2), která je Brunnerovým koníčkem.

Pro rámec interiéru se vybíraly kousky ve starožitnostech, aukčních síních, ale i na bleším trhu v Paříži nacházeli majitelé inspiraci. Tak vznikla i jejich osobitá, výstřední sbírka lamp, kterou neustále rozšiřují.

Nakupují spontánně zajímavosti a také starožitnosti po celém světě a „zásobují“ jimi nejen sebe či klienty, ale také domovy přátel a rodiny.

Brunnerovo domovské apartmá prochází permanentní proměnou, ovšem za neměnné filozofie a vybraného stylu, kde převládají rozmáchlé křivky, sbíhavé linie a tlumené, temné barvy. Scénu umocňuje i jasné strukturování prostoru, které z něj vytváří klidné útočiště.

Stěny obývacího pokoje pokrývá černá malby, aby opticky zvětšovaly prostor a hloubku a dodaly místnosti nejvhodnější pozadí uměleckým objektům z jejich sbírky. Z něj se vstupuje také do zahrady. Brunner jeho atmosféru charakterizuje slovy „temný a sexy…

a nejvíc provokuje svým emocionálním nábojem a také nejlépe vyjadřuje kýžený kosmopolitní náboj…“ Zveme vás tedy na návštěvu.

TEXT: Jaromíra Slavíková, FOTO: Zapaimages