

























V olivovém háji prosvítá bílé stavení, svým tvarem k nerozeznání od tradiční ostrovní zástavby. Prosklené stěny a luxusní bazén napovídají, že jde o neobyčejně luxusní letní sídlo.
Současná interiérová tvorba preferuje otevřené interiéry, plné vzduchu a denního světla. Jednotlivé funkční zóny v bytě, ještě nedávno oddělené příčkami, na sebe volně navazují.
Společenská část v sobě spojuje obývací pokoj, jídelnu a kuchyni, otevřený plán ložnice pohlcuje koupelnu a vzniká tak prostor pro regeneraci těla i duše.
Základ těchto otevřených dispozic tvoří minimalistický nábytek, doplněný bohatě čalouněnými sofa, ikonickými designovými kousky nebo hrubě opracovanými dřevěnými prvky. Studený minimalistický prostor stále častěji rozehrávají pestré organické tvary a barvy.
Interiérový designér a umělec Bruno Reymond se tímto způsobem nepopiratelně magicky dotknul výjimečné stavby blízko pláží Salinas na nejjižnějším cípu Ibizy.
Nemovitost je pevně vetknuta do skalnatého svahu s olivovníky, poskytuje dech beroucí výhledy na slavné solné pláně a moře za nimi. „Místo mě natolik uchvátilo, že jsem nemohl odmítnout ho koupit,“ říká nadšeně Bruno.
Sedmipokojový bungalov tvoří zvnějšku bíle omítnuté zdi postavené tak, že vytvářejí dojem mnoha kostek zapadajících do sebe. Na první pohled jde o dům snů, dokonale přizpůsobený svému okolí a moderním potřebám jeho obyvatel.
Pro architekturu ostrova Ibiza jsou typické čtyřhranné bloky, sestavené dohromady ve tvaru mozaiky. „Jak velí staletá tradice, nová kostka je připojená ke konstrukci tehdy, když se narodí nové dítě,“ vysvětluje Bruno Reymond.
Designérovi bylo jasné, že se nevyhne radikálním změnám, byť od zbudování prázdninového sídla uplynulo pouhých šest let. Chtěl dům, který naplní jeho vizi o skutečném životě na Ibize.
„Rád přetvářím domy, to mi dovoluje přenášet prvky z originálu na novou konstrukci,“ pokračuje Bruno, který je milovníkem volných prostor.
Proto není žádným překvapením, že se rozhodl otevřít stávající dispozici a naostřit kontury typické ostrovní stavby, která si již v sobě nesla jednoduchost a minimalismus. S moderní vizí pouze vyřadil a přestavěl vnitřní stěny.
„Jestli existuje něco, co nemám rád, tak jsou to bariéry. Zdi v domě způsobily rozdrobení prostor a vytvořily bludiště, kde by se i Ariadna ztratila. Dceři krétského krále Mínóa by nepomohla ani její nit,“ říká s jemnou nadsázkou designér.
Použil svůj typický koncept a integroval koupelny přímo do ložnic, předěly ve společenské části zvolil symbolické; podle jeho slov velké sofa, koberec nebo pilíř mohou prakticky rozdělit místnost, aniž by bylo nutné použít stěny.
Interiér letní rezidence pojal designér doslova jako nepopsané malířské plátno. Vedle praktičnosti a pohodlí dbal viditelně na estetické působení celku.
Sám se podílel na navrhování nábytku, je také autorem některých plastik a pláten, které umocňují dynamiku prostoru.
Ve společenské části nechává vyniknout židlím značky Edra, která v poslední době výjimečnými tvary a materiály zaslouženě láká pozornost veřejnosti.
Vestavěnému odpočinkovému koutu dominuje stůl s deskou z bíle lakovaného dřeva suar, nesená nerezovou konstrukcí. Obklopují ho zděné lavice s koženým čalouněním. Jako výstřední artefakt působí židle Janette (Edra).
Navazujícímu společenskému prostoru dominuje nádherné křesílko nazvané Meditation Pod, svým tvarem připomínající rozvitý květ tulipánu.
Koberec sešitý z pásků hovězí kůže v sobě spojuje střídmou barevnou paletu interiéru, ve které převažují bílé, šedé, pískové a černé tóny.
Velkoplošný obraz na stěně od Williama Randa, souputníka Andyho Warhola a člena světoznámé skupiny Fluxus, vnáší dovnitř jedinečnou atmosféru šedesátých let. Dvanáctimetrové plátno v sobě spojuje několik portrétů hollywoodské hvězdy Avy Gardnerové.
Podlaha z černé břidlice dodává celému obytnému prostoru jednotný ráz, pocit útulnosti vytvářejí bílé niky zdobené uměleckými díly.
Bílý lakovaný stůl jemných zaoblených linií doplňují křesílka organických tvarů SEZ 5 a výrazné chromované židle Marcel, obojí od značky Megaron. Autorem originálního abstraktního díla je samotný autor designu Bruno Reymond.
Velkou roli u letního sídla hraje exteriér, kterému dominuje 25 metrů dlouhý bazén. Jeho nepravidelný tvar kopíruje molo zbudované z exotického dřeva.
Minimalistický nábytek ladí s křídově bílou stavbou, jež zapadá do koloritu ostrovní zástavby, rozeseté po svažitém terénu porostlém starými olivovníky.
Minimalistický nábytek ladí s křídově bílou stavbou, jež zapadá do koloritu ostrovní zástavby, rozeseté po svažitém terénu porostlém starými olivovníky.
TEXT: Alena Kodlová, FOTO: Zapaimages