Elixír života a vášně
Hlavní obytný prostor impozantního domu má kruhový výklenek – apsidu. Uspořádání zařízení je dokonale symetrické a vyladěné do nejmenších detailů. Osu tvoří vysoké zrcadlo nad krbovou římsou
Vstupní hala má podlahu i stěny obložené mramorovými deskami. Originální stropní a nástěnná svítidla jsou z exkluzivní řady Brunilde od Visionnaire, IPE Cavali. Nádherně zdobený konzolový stolek je značky Creazioni, nástěnné zrcadlo Caadre patří k ikonám Philippa Starcka
Vedle každé z pohovek v obýváku stojí elegantní odkládací stolek Antonia Citteria v kombinaci skla a chromu, celkem jsou čtyři. Stejný počet je subtilních stojacích lampiček Penta
Obývák oplývá pohodlným sedacím nábytkem, u krbu stojí například robustní ušáky Queen (design Mark Humphrey) od Fendi Casa
Dalším párem jsou neméně pohodlná luxusní křesílka Wave (design John Hutton, Flexform Mood) potažená jemným mikroplyšem v měděném odstínu
Patinované zrcadlo nad krbem se záměrně tváří jako letitá starožitnost. V podstatě ale jde o naprosto současnou technologii, kdy je pod sklo nalepena stříbrná fólie budící dojem pozvolného „slepnutí“
Osu domu tvoří dominantní betonové schodiště. Nášlapy jsou z palisandru stejně jako podlahy v domě, kovové zábradlí má jemně dekorované patice
Řešení interiéru se nese ve jménu symetrie, a tak i nádherné stylové knihovny z třešňového dřeva od Annibale Colombo jsou v páru; dekorativní výplně dvířek tvoří nádherně prokreslené dřevo makassar ebony
Další ikonická dvojice shlíží z galerie. Tentokrát se jedná o pár dekadentních křesel Visionnaire značky IPE Cavali
Barevné ladění obytného prostoru je ve škále odstínů hnědé. Interiér získává měkké a harmonické tóny
Ani sofistikovaný interiér se neobejde bez techniky. Přiznaný televizor zavěšený na stěně je neodmyslitelnou součástí společenského prostoru
Tradiční dekorativní krb s mramorovou římsou není dominantou interiéru, ale vhodně ho doplňuje a přispívá k pocitu tradice a starobylosti, o kterou se tvůrce při zařizování snažil
Nepřehlédnutelné jsou v obýváku bezesporu dvě dvoumístné pohovky Alfred (design Roberto Larreroni, Flexform Mood), kruhový stolek Huber stojící uprostřed je od návrháře Rodolfa Dordoniho a vyrábí ho Minotti
Jídelna, na kterou navazuje kuchyň, sousedí s obývacím pokojem. Je zařízená stejně tradičním stylem jako ostatní interiér. Čelní stěna má efektní čalounění bílou kůží, stejnou vidíme také na židlích
Ačkoli dům ovládá italský design, kuchyně je provedená ve strohém a technicky dokonalém německém stylu. Architekt se rozhodl pro exkluzivní značku Leicht
Hlavní dominantou jídelny jsou překrásné židle Fendi Casa z kolekce Home. Nad jídelním stolem je zavěšený lustr Maryland značky Barovier & Toso
Hitem roku 1960 bylo dekorativní svítidlo Pearl Cascade, jehož autorem je Verner Panton. Perfektně se hodí do ložnice majitelů v patře
Elegantní postel s vysokým, kůží čalouněným čelem je z produkce Fendi Casa, tapeta s výrazným květinovým vzorem nese značku Cole & Son
V koupelně na černé mramorové podlaze stojí masivní solitérní vana z litého mramoru (tento unikát váží 450 kg) od Agape, za níž je něžný dekor tvořený mozaikou Bisazza
Stěna nad umyvadly je osazená rozměrným zrcadlem, které má své dvojče na protilehlé straně. Dochází tak k zajímavému efektu nekonečného odrazu
Druhá koupelna je umístěna v přízemí, její stěny i podlaha jsou obložené světlým mramorem. Zařízení má podstatně skromnější, než můžeme vidět v hlavní koupelně v patře

Moderní dům, zařízený luxusními ikonickými solitéry, překvapivě působí dojmem starobylé solidnosti.

Zadání klientů bylo zdánlivě komplikované – přáli si vytvořit interiér v novém domě, který by ale působil dojmem letité zabydlenosti, nebyl výstřední, současně i po nějakém čase stále aktuální.

Mladý pár hodně cestuje a velmi dobře se orientuje ve světě designu. Také proto architekt při navrhování prostor spolupracoval s vyhlášenými výrobci a od jednotlivých značek pak použil jen několik nosných solitérů.

Ruská kultura a vnímání jsou od západního světa lecčím odlišné. Lidé tu preferují spíše věci pompéznější, okázalé, ale také vřelejší, dodávající pocit tepla a pohodlí.

To také ovlivnilo navrhování špičkového interiéru, jako je tento, na exkluzivní adrese Zelenograd. Cena nemovitostí se zde pohybuje od 2,5 do 5 milionů dolarů, od Moskvy je vzdálená asi 30 km.

Není proto divu, že se zde soustřeďují movití majitelé nemovitostí, dnes už jich tu napočítáme na 300. Některé z nich jsou opravdu zajímavé a zaslouží si naši pozornost.

Interiérový architekt postupoval osvědčeným způsobem, kdy v zájmu zachování autentičnosti prostoru nepracuje jen s jedním stylem, ale mísí jich hned několik dohromady.

Výsledek pak vytváří dojem, že dům vznikal postupně v průběhu několika let, jako by byl živý a vyprávěl svůj příběh.

Stejně tak pracoval s barevností – nenajdeme tu žádné provokující odstíny, jen umírněné tóny hnědé, šedé a antracitové, doplněné sem tam bílým detailem.

Život do prostoru vnášejí měkké organické tvary, přesnou, až geometrickou souměrnost rozrušují kruhové výklenky (apsidy), ve vlně se táhnoucí okraj galerie anebo půlkruhové pohovky.

Interiérové vybavení je té nejvyšší třídy a v drtivé většině se jedná o top italské značky, jako jsou Fendi Casa, Visionnaire, IPE Cavali (ll?), Flexform Mood, Annibale Colombo nebo Minnotti.

Co se designu týká, jsou totiž Italové mimo jakoukoli kategorii, naprostá špička, a tvoří pro ně nejlepší světoví návrháři zvučných jmen. Lustry z muránského skla jsou vyrobeny ve sklárně Barovier &

Toso (tato značka je zapsána v Guinnessově knize rekordů, protože první zmínka o ní se datuje roku 1295 a od té doby zde nepřerušili výrobu). Firma sice pracuje s tradičním materiálem a používá i osvědčené postupy, zároveň je otevřená novým trendům.

A možná právě vtom tkví úspěch italského designu všeobecně – úcta a respekt k tradici, okořeněné moderními prvky. Za pozornost stojí také skutečnost, že v nadvládě italských značek se v kuchyni dokázala prosadit německá preciznost se sestavou firmy Leicht; také systém vytápění a zabezpečení jsou zde německé výroby.

Kromě vyhlášených značek se na celkovém luxusním a nadčasovém vzhledu nemalou měrou podílejí použité materiály – podlahy z palisandrového dřeva, stěny obložené mramorem, drahé textilie i tapety.

V části místností, hlavně ve vstupních prostotách, je na stěnách i části podlah položený italský mramor, který svou strukturou i barevností také nejlépe odpovídá vysokým nároků, na kvalitu.

Jinde jsou stěny opatřené tapetami – volba byla spíš ovlivňována praktickými důvody, protože tapety tlumí hluk, což je při výšce stopu dosahující až 6 m velmi pádný argument.

TEXT: Jana Špatzová, FOTO: Frank Herfort, Photofoyer