Už několikrát jste měli možnost obdivovat na stránkách VILLA journalu unikátní projekty světově proslulé kanceláře Richard Meier & Partners. Ta nejnovější, s výjimečně černou tváří, bude stát na Manhattanu.
Světově proslulý architekt, který své stavby téměř „sype z rukávu“, představil zbrusu nový projekt na tiskové konferenci koncem roku 2016 v New Yorku. Ta kromě vize celoprosklené výškové věže s názvem 685 First Avenue přinesla i obrovské překvapení.
Objekt, tyčící se do výšky přesahující 140 metrů, bude totiž postaven primárně z černého skla a kovových velkorozměrových plátů, což je nečekaný odklon od dosavadního esteticky bílého Meierova rukopisu.
Nová dominanta „velkého jablka“, již zrealizuje Richard Meier &
Partners ve spolupráci s East River Realty Development LLC, je mimo jiné jednou z dalších forem podpory městských aktivit nových obyvatel podél First Avenue, kteří tak získají velkorysé obchodní prostory.
Věž se navíc stane úplně první reálně postavenou budovou, spadající do hlavního plánu města New Yorku z roku 2008, jehož cílem je vytvoření nové rezidenční enklávy a veřejných prostranství dosud nevyužitého místa na Manhattanu podél East River.
Minimalistický objekt vyroste mezi východní 39th a 40th ulicí na First Avenue, v blízkosti budovy Organizace spojených národů podél East River.
Výrazným rysem elegantní černé 42podlažní obytné budovy bude přerušený architektonický výřez mezi 27. a 28. poschodím na východní straně. Směrem na západ mají věž zdobit balkony a markýzy, což mrakodrapu dodá „lidské rozměry“.
Stavba má poskytnout celkem 408 nájemních bytů, situovaných mezi patry 3 až 26, dalších 148 bytů pak v rozmezí 27. až 42. podlaží.
Kromě komerčních prostor bude obyvatelům sloužit veškerý možný komfort v podobě jak společenských prostor, tak sportovišť všeho druhu. Samozřejmostí jsou pak příležitosti pro kulturní a gastronomické vyžití.
Text: Markéta Vobroučková, Model Photograph: Scott Frances
Kontakt: Achitektonický návrh: Courtesy Richard Meier & Partners Architects, www.richardmeier.com, Model Photograph: Scott Frances