Posuvné dveře, vyrobené z vertikálně vedených dubových latí, oddělují chodbu a kuchyni s jídelnou a protilehlým obývacím pokojem. Vytvářejí tak v jednotlivých prostorách pocit soukromí.
2/23
Kuchyňský kout má přirozené větrání i zabudovanou vzduchotechniku. Pracovní desky ostrůvku a dřezu jsou vyrobeny z leštěného mramoru. Čtvercový design obkladu za dřezem doplňuje polička kopírující vzor na zdi.
3/23
Nad ostrůvek designérka zavěsila 5 osvětlovacích těles, ukrytých v tubusu s vyfrézovanými otvory po obvodu, kterými proniká příjemně rozptýlené světlo.
4/23
Na podlaze v předsíni je použita litá stěrka. Jednu stěnu zdobí sádrová plastika. Zapuštěná bodová světla fungují na pohybový senzor.
5/23
Kov, kámen a dřevo jsou přírodní materiály, typické pro tradiční asijský design. Kovový lustr svým tvarem doplňuje přísné linie ostatního zařízení, dřevo dodává prostoru strukturu.
6/23
V jídelní části obývacího pokoje se nachází kulatý jídelní stůl v kontrastní černo-bílé barevné kombinaci. Kromě lustru slouží k osvětlení stojací lampa, také vyrobená z kovu.
7/23
Kuchyňský ostrůvek se skládá ze dvou částí, jídelní a pracovní. Doplňují ho vysoké barové stoličky s opěradly pro větší pohodlí. Podlaha je z leštěného betonu.
8/23
Pro zateplení je v obývací části položen koberec v designu doplňujícím základní barvy interiéru. Stolky z masivního dřeva svým tvarem kopírují letokruhy, barevně vyznačené na povrchu. Úzké zrcadlo vedle obývací stěny přidává tmavšímu prostoru světlo.
9/23
Stejně jako ostatní dřevěné prvky je obývací stěna vyrobená na míru. Do místnosti se vešel bílý ušák s odkládacím stolkem. Devizou této části bytu je krásný výhled do parku a velkorysá terasa s možností posezení.
10/23
Součástí obývacího prostoru je velká pohodlná sedačka v bílé barvě. Teplo zajišťuje klimatizace zabudovaná v překladu nad kuchyňským a vstupním prostorem.
11/23
Fototapeta znázorňuje přírodu v jejích různých podobách, které jsou součástí filozofie Zen. Byt se zde dělí na dvě části, uzavíratelné posunovacími dveřmi z vertikálních latěk, které nabízející určité soukromí.
12/23
Obývací stěna s podsvícením vytváří skrz lamely zajímavý vizuální efekt. Nápaditý je odkládací stolek s kruhovou deskou, která je upevněná v podstavci a lze ji dle potřeby vyjmout.
13/23
Součástí tradice východních kultur je javor. Pro svou energii bývá začleňován do zenových konceptů. Umí zharmonizovat okolní prostředí, posiluje otevřenost, tiší emoce a zklidňuje. Číňané používají javor japonský.
14/23
Prostor pro čajový obřad se skládá ze stolku a židlí, jejichž konstrukce vychází z tradičního posezení na zemi. Typické jsou geometrické tvary, lehkost až vzdušnost vybavení a zateplená dřevěná podlaha.
15/23
Přísně geometrickou strohost nábytkové stěny v elegantní kombinaci světlého a tmavého dřeva rozbíjí oblé tvary lustru a kruhový konferenční stůl. Minimalistickou pohovku doplňuje bílé křesílko v černo-bílém designu.
16/23
Interiérový styl, odrážející tradice Východu, je typický kusovými koberci a minimalistickou výzdobou, soustřeďující se hlavně na přírodní materiály, jako jsou kámen, kov nebo dřevo.
17/23
Na učení Zen odkazuje větev stromu, umístěná ve váze na stolku u okna. Důležité jsou velké okenní plochy, které navozují sepětí s přírodou a současně přivádějí do místnosti dostatek přirozeného světla.
18/23
Pokoj, jemně laděný do starorůžové barvy, s obrazem holčičky je určen pro dceru majitelů bytu. Postel s nočními stolky osvětlují minimalistické visací lampy. Celek doplňují záclona a závěs z lehkého voálu.
19/23
V koupelně se našlo místo pro dvě umývadla, zapuštěná do desky z leštěné žuly, pod kterou se skrývají úložné prostory. Součástí tohoto interiéru jsou sprchový kout a vana s úžasným výhledem do zeleně.
20/23
Postel v ložnici majitelů je vyrobena z masivního dřeva. Do vybavení patří noční stolky ze stejného materiálu a komoda. Přírodní prvky si našly cestu i na fototapetu umístěnou za mohutným čelem postele.
21/23
Přísně geometrické obložení za lůžkem odlehčuje kruh z vydlabaného kmene stromu. Decentní odstíny šedé a bílé doplňují tóny mědi a starorůžové barvy. Skleněná lampa na nočním stolku nese mramorový podstavec.
22/23
Dva kruhy, upevněné v pravoúhlém rámu, představují poctu starodávné čínské filozofii, v níž je nebe kulaté a zem čtvercová. Menší je zenový kruh, znázorňující dobro a zlo a proměnlivost v čase. Celek doplňují větvičky japonského javoru.
23/23
V této ložnici návrhářka použila jemné pastelové odstíny přírodních barev. Kromě stolních lamp na nočních stolcích místnost decentně osvětlují bodovky, zapuštěné v podhledech. Zastínění poskytují dvojité závěsy.