Obývacímu pokoji dominuje rozložitá pohovka s bílým čalouněním. Zajímavým artefaktem je pak dílo Michaela Moebia „Marilyn Bubbles“, které někdejší múzu JFK zobrazuje při vyfukování růžové žvýkačkové bubliny.
Bělostný stůl, vyrobený z javorového dřeva s lakovaným povrchem, je k dispozici i v jiných barevných variantách. Oválnou horní desku, krytou skleněným topem, nesou zajímavě tvarované nohy. Designově zdařilé jsou rovněž židle netradičního tvaru.
Obývacímu pokoji dominuje rozložitá pohovka s bílým čalouněním. Zajímavým artefaktem je pak dílo Michaela Moebia „Marilyn Bubbles“, které někdejší múzu JFK zobrazuje při vyfukování růžové žvýkačkové bubliny.
Vnitřní prostor v nižší obytné úrovni lze pomocí skládacích prosklených stěn zeširoka otevřít na navazující venkovní terasu, která je uzpůsobena i pro stolování.
Před pohledy zvenčí a průnikem přílišného množství slunečních paprsků chrání vnitřní obytný prostor přízemí řada posuvných velkoformátových prvků ze satinovaného skla v pastelové barevné škále.
Interiér nese zřetelný rukopis architektovy manželky, designérky Kazuko Hoshino, jež se při práci opírá o vlastní návrhy. Skrze žaluzie „nakukuje“ z Moebiova obrazu Audrey Tiffany Blue II dovnitř další filmová hvězda.
Podle Kazuko je nutné o budoucím dialogu vnitřního a venkovního prostoru rozhodnout už při navrhování projektu. Jenom tak lze totiž zajistit vytvoření symbiózy a interakce proporcí a materiálů v interiéru s architekturou.
Za nezbytnost designérka považuje, aby s nábytkem a textilními doplňky ladily rovněž vybrané artefakty, kterým v tomto interiéru patří skutečně důležité místo.
Pro projekt Brise Soleil návrhářka vybrala jemnou barevnou paletu, smyslné jednoduché linie s rafinovanou elegancí, evokující její domovskou zemi – Japonsko.
Ne náhodou název projektu odkazuje na sluneční clony, jež byly použity k dekoraci fasády, ochraně vnitřních prostor před přílišným horkem a k otevírání některých prostor ven. Evokují je rovněž lamelové detaily, použité na mnoha místech v interiéru.
Interiéry představují vyvážené propojení minimalismu s bohatstvím, shovívavosti s praktičností. Díky tomu, že Kazuko pečlivě dbá na dodržování této rovnováhy, mohlo vzniknout klidné a inspirativní bydlení.
Stejně jako interiérové prvky pronikají nezadržitelně do venkovního prostředí, naopak zahradní nábytek nachází díky designérům uplatnění ve vnitřním prostoru. Platí to například o křesle Huron z nabídky West Elm. Kombinace komfortu a elegance modelu pramení z ručního vypletení lehké hliníkové konstrukce hrubým textilním vláknem různých barev.
V citlivě vybrané barevné paletě s převahou bílé rezonuje nejen výrazná vínová červeň taburetu. Dalším pohledovým záchytným bodem jsou dvě křesla s jemným květinovým dekorem.
Prosklená fasáda, směřující do zahrady kolem domu, nabízí optické i faktické propojení interiéru s venkovním prostorem. Barevnou škálu tak obohacuje o osvěžující tóny zeleně.
Ikonická Audrey Hebpurn v podání pop-artového umělce Michaela Moebia ještě jednou, tentokrát na obraze Tiffany Blue.
V obývacím pokoji zaujme také efektní mozaiková stěna, vytvořená s pomocí malých zrcadlových prvků obdélníkového tvaru. Výběr artefaktů tu měla jako ve všech ostatních projektech WHS na starost designérka Kazuko Hoshino.
Soukromé kino, nabízející klidné sledování vybraných filmů i poslech oblíbené hudby, je kromě špičkové audio a video techniky vybaveno také pohodlnými křesly a komfortní pohovkou, čalouněnými sametem.
V přízemí rezidence je řada odpočinkových zákoutí s různými typy tvarově zajímavých pohovek. Tato rohová sedačka se zádovou opěrkou s prošíváním Chesterfield evokuje styl art deco.
Dalším důkazem trendu rušení hranic mezi vnitřním a venkovním obytným prostorem je kruhová venkovní postel s konstrukcí vyplétanou ratanem. Podobný zahradní nábytek má ve svém portfoliu španělská návrhářka Patricia Uquiola.
Barevně jednoduchou koncepci v jemných pastelových tónech doplňují výrazné polštáře s etnickými vzory. K vyznění interiéru, vytvořeného pod taktovkou Heffnerovy manželky, přispívají rovněž citlivě vybraná osvětlovací tělesa.
V minimalistickém prostoru impozantní vstupní haly, otevřené do galerie v prvním patře, skvěle vyniká zakřivená lavice Lune z portfolia studia William Hefner. Vrchní část čalouněnou tkaninou od značky Joseph Noble nesou nožky z leštěného niklu.
Spojnicí mezi jednotlivými obytnými úrovněmi je kromě monumentálního obloukového schodiště rovněž výtah. Jeho prosklená kovová konstrukce i kabina odpovídají zvolenému technicistnímu stylu celé rezidence.
Přes jednoduchost linií a střídmost použitých materiálů nepostrádá schodišťová hala ani půvab a eleganci. Příjemný nádech dodávají navazujícímu prostoru posuvné stěny z barevného satinovaného skla.
Striktně technicistní konstrukční systém rezidence prozrazuje i díky zvolenému stínění v podobě hliníkových lamel inspiraci průmyslovými stavbami, konkrétně leteckými hangáry.
Posuvné prvky z barevného satinovaného skla proměňují denní světlo, proudící dovnitř, v příjemný, jakoby snový opar. Jsou tak zdrojem nezaměnitelné atmosféry této části obytné dispozice.
Celkovou konstrukční strohost zjemňují zaoblené linie sochařsky pojatého schodiště, kopírované tvarem lavice Lune. Oválné křivky jsou potřebným protikladem horizontálních i vertikálních prvků lamelového typu.
Ke komfortnímu vybavení rezidence patří rovněž klasická sauna s dřevěným obkladem své vnitřní části. Od ostatního prostoru hygienického zázemí ji odděluje skleněná stěna s integrovanými dveřmi.
Nezbytná ochlazovna má podobu kruhového sprchového koutu se stěnami obloženými mozaikovými keramickými prvky. Strohé vybavení prostoru s integrovaným podlahovým odtokem doplňuje kamenná lavice.
V koupelně s monolitickým umyvadlem z kompozitu rozhodně zaujme dvouúrovňový konzolový stolek Ziggy z portfolia Studia William Hefner. Za pozornost stojí nejen zaoblený tvar obou topů, ale i zúžené nohy a jejich konfigurace. Pro povrchovou úpravu byly zvoleny barvy značky Portola Paints.
Rovněž v modrobílé koncipované ložnici mají oválné linie za úkol zjemnit jinak strohou charakteristiku minimalistického stylu. Stejný úkol připadl také textilním doplňkům s etnickým dekorem.
Ve schodišťové hale se našlo místo i pro netradičně pojaté šatní skříně, jež díky zvolenému dekoru hrají zároveň roli neotřelého uměleckého prvku.
Luxusní toaletní stolek Monroe Vanity od SWH s povrchem v saténovém laku, s ocelovými intarziemi a skleněnou vrchní deskou, doplňuje celočalouněná židle Efea od věhlasné italské značky Fendi.
Vintage zrcadlo od Vissionaire se zkoseným rámem ve tvaru osmiúhelníku ladí ložnici do zjednodušeného stylu Art Deco, stejně jako zvolený nábytek. Z místnosti lze díky lamelovému systému dveří vyjít přímo na stíněný balkon.
Ryze industriální styl, zvolený pro rezidenci s příznačným názvem Brise Soleil (Sluneční clona), vhodně doplňují přírodní prvky včetně vodních. Řešení odpovídá letité praxi Studia William Hefner, díky níž jeho tvůrci dokážou plně integrovat architekturu, krajinu a interiéry do holistického designu. Výsledkem jsou jak moderní, tak tradiční i regionálně specifické projekty, kombinující estetickou...
Ryze industriální styl, zvolený pro rezidenci s příznačným názvem Brise Soleil (Sluneční clona), vhodně doplňují přírodní prvky včetně vodních. Řešení odpovídá letité praxi Studia William Hefner, díky níž jeho tvůrci dokážou plně integrovat architekturu, krajinu a interiéry do holistického designu. Výsledkem jsou jak moderní, tak tradiční i regionálně specifické projekty, kombinující estetickou...
Další koupelna s masivním umyvadlem z kompozitu, jemuž je opět vhodným kontrastem subtilní dvouúrovňový konzolový stolek Ziggy z portfolia Studia William Hefner, tentokrát v působivém černo-bílém pojetí.
K velkorysému bazénu s integrovanou vířivkou je přístup rovněž z minimalistického domku pro hosty. Komfortní krytá terasa, přiléhající k prvnímu obytnému podlaží hlavního objektu, na jedné straně vybíhá do hladiny, což vizuálně působí, jako kdyby voda dům obtékala. Čalouněnou pohovku doplňuje kruhová „day bed“ s vyplétanou konstrukcí ve stylu ikonického venkovního nábytku Patricie Urquioly.
K velkorysému bazénu s integrovanou vířivkou je přístup rovněž z minimalistického domku pro hosty. Komfortní krytá terasa, přiléhající k prvnímu obytnému podlaží hlavního objektu, na jedné straně vybíhá do hladiny, což vizuálně působí, jako kdyby voda dům obtékala. Čalouněnou pohovku doplňuje kruhová „day bed“ s vyplétanou konstrukcí ve stylu ikonického venkovního nábytku Patricie Urquioly.
Zní to možná neuvěřitelně, ale právě některými prvky těchto ryze technických prostor se Studio William Hefner (SWH) nechalo ovlivnit při navrhování rezidence, nazvané Brise Soleil.
Zejména druhá obytná úroveň domu je koncipována tak, aby připomínala hangár pro soukromé letadlo.
K dosažení stanoveného cíle bylo nutné přizpůsobit komerční stavební technologie tomu, aby ve finále vznikly žaluziové prvky, které zvenčí „obalují“ celou strukturu této části rezidence, zvedané a spouštěné způsobem skutečných hangárových dveří.
Tím se podařilo nejen vyčlenit dětské křídlo jako samostatný prvek rezidence, ale také vytvořit v jinak úplně skleněné konstrukci dostatečný podíl soukromí.
Vnitřní charakter spodní partie objektu pak ovlivňuje aplikace panelů z matného skla několika barev, jež jsou zároveň výrazem náklonnosti tvůrců i investora ke stylu „haute couture“, který známe spíše z módního průmyslu, ale propisuje se stále více i do obytných realizací.
V rámci potřebného finálního efektu se na pozadí objevují tóny kovu včetně stříbra, ale také příjemné odstíny růžové, modré a levandulové.
Vyznění vnitřního prostoru, řešeného v obecně světlé atmosféře, podtrhuje pár tmavých detailů, umocňujících pocit lehkého oparu, vznášejícího se v interiérech.
Tak jako v ostatních projektech WHS, specializovaného mimo jiné na luxusní rezidenční projekty, i tady došlo k dokonalému prolnutí Williamových odborných znalostí v oblasti architektury se schopnostmi a citem jeho ženy, designérky Kazuko Hoshino, s níž své studio založil.
Společně také řídí realizaci veškerých svých zakázek. „Prioritou je náš přístup ke klientům. Zjišťujeme, o čem sní, plníme jejich požadavky. Pozorujeme, diskutujeme, testujeme nápady a možnosti,“ vysvětlují filozofii své práce.
Vše začíná podrobným rozborem toho, jak investor reálně využije vnitřní prostor, řešení tak postupuje z interiérů ven.
Cílem je vytvořit prostředí, které obohatí život intuitivním a smysluplným způsobem, v němž hrají důležitou roli i venkovní pohledy, oživené neustále se měnící hrou přirozeného světla.
Dochází k organickému propojení místností s použitým nábytkem tak, aby výsledek v každém aspektu vyjadřoval vize majitele domu.
William i Kazuko sdílejí vášeň pro bytovou architekturu a mají zkušenosti se širokou škálu stylů, počínaje vysoce moderním až po hluboce historický, s tím, že propojují to nejlepší z každého z nich.
Zatímco soudobé domy jsou bohatší na materiály, složitější v detailech, a tedy také pohodlnější pro své obyvatele, historické projekty jsou sice méně „cool“, ale po přizpůsobení i tak skvěle vyhovují potřebám a tendencím současného života.
Z jejich vzájemného „zápasu“ pak pramení výsledné vysoce kreativní vize v podobě sofistikovaných multikulturních a eklektických řešení, charakteristických kosmopolitní elegancí.
Není divu, že vřelé a sofistikované interiéry, vyznačující se uklidňující neutrální barevnou paletou a vstřícnými texturami, si získaly své místo v žebříčku třiceti nejvýznamnějších architektonických společností na světě prestižního magazínu Robb Report.
Text: Alena Müllerová, FOTO: Studio William Hefner
Kontakt: STUDIO WILLIAM HEFNER (projekt a realizace), 5820 Wilshire Boulevard, Suite 500, Los Angeles CA 90036, tel.: (323) 931-1365, williamhefner.com