Pařížské apartmá Oscara Ono Juniora
Odpočinková zóna nabízí skrze posuvnou skleněnou stěnu výhled do zeleně, kterou je osazeno patium. Pohovka (Indera) nabízí chvíle uvolnění u nízkého černého lakovaného stolku zhotoveného na míru. Na pozadí zeleně vyniká dřevěná skulptura od Larse Zecha, připomínající andělská křídla. Další, indigově modrou, umístil v pracovně
Zářivě červené umělecké plastiky umístěné v salonu na sebe právem soustřeďují pozornost, podtrženou ještě odrazy v zrcadlových plochách
Černě lakovaný jídelní stůl odráží světelné záblesky, stejně jako zrcadlová plocha na stěně s konzolovým stolkem. Kamenné plastiky završují zajímavou kompozici této zóny. Vázy organických tvarů umístěné v nice se jemně odrážejí, díky osvětlení, od pozadí vyloženého parketovým vzorem z běleného dřeva. Tento prvek najdeme v interiéru ještě několikrát. Celou niku lze překrýt světle šedým sametovým...
Společenská a odpočinková část má dva protipóly, jeden s bílou a druhý s černou stěnou. V„bílé“ části opřel Ono o stěnu z nízkého černě lakovaného nábytku řadu menších a jedno větší zrcadlo, které odráží portrét z protější „černé“ stěny. Další originální nápad
Společenská a odpočinková část má dva protipóly, jeden s bílou a druhý s černou stěnou. V„bílé“ části opřel Ono o stěnu z nízkého černě lakovaného nábytku řadu menších a jedno větší zrcadlo, které odráží portrét z protější „černé“ stěny. Další originální nápad
Odpočinková zóna nabízí skrze posuvnou skleněnou stěnu výhled do zeleně, kterou je osazeno patium. Pohovka (Indera) nabízí chvíle uvolnění u nízkého černého lakovaného stolku zhotoveného na míru. Na pozadí zeleně vyniká dřevěná skulptura od Larse Zecha, připomínající andělská křídla. Další, indigově modrou, umístil v pracovně
Jídelna s otevřenou nikou a výhledem na konzolový stolek. Kolem jídelního stolu jsou umístěny pohodlné židle v černé (delší strana stolu) a šedivé (krátká strana stolu). Na zataženou niku s vázami (vpravo) navazuje vysoký příborník, za ním pak vidíme schody do patra
Jídelna s otevřenou nikou a výhledem na konzolový stolek. Kolem jídelního stolu jsou umístěny pohodlné židle v černé (delší strana stolu) a šedivé (krátká strana stolu). Na zataženou niku s vázami (vpravo) navazuje vysoký příborník, za ním pak vidíme schody do patra
Plocha nad jídelním stolem, uzavřená do bílé kazety podhledu, je pokryta zlatou fólií, která vnáší do prostoru teplé světlo. V zóně jídelny je dubová podlaha pokryta decentním šedým vlněným kobercem (Bruder). Vpravo
Pokojový charakter kuchyně navazující na jídelnu podtrhují stříbřité závěsy, za kterými lze zcela skrýt většinu kuchyňského vybavení
Průhled do kuchyně, která navazuje na jídelnu. Zařízena je ve stejném stylu. Nechybí tady ani menší stůl určený k běžnému dennímu stolování, pouze zmenšená verze velkého jídelního
Detail kuchyně v černé a stříbřitém kovu prozrazuje použití další zrcadlové plochy i zde
Nahlížíme do jedné z ložnic, umístěné v patře loftového apartmá, jejíž delší stěna je celoskleněná; lze ji zastínit závěsem
Ložnici domácího pána zdobí zlacená orchidej a plátno od Oliviera Bozia. Polštářky jsou opět v kovových odstínech, povlaky na postele si Ono vybral od Madury
ložnice je samozřejmě také koupelna, opět v černo-bílé barevnosti. Bílá umyvadlová skříňka je exkluzivně zarámovaná tmavým dřevem, stěny i podlaha pokryty tmavou, překvapivě dřevěnou mozaikou
Také vanu, umístěnou do rohu, nechal Ono obložit téměř černou mozaikou ze strukturovaného, vodě odolného dřeva, aby podtrhl neobvyklost a pánský charakter koupelny
Pohled do pracovny v patře. Kromě černých, šedých, bílých a zlatých tónů se tady prosazuje navíc indigová modř. Praktickou drobností je držátko ze zadní strany opěradla židličky – není třeba sahat na semišový povrch. Nábytek z černě lakovaného dřeva rozsvěcuje zlatavá deska police a zlacená orchidej
Zátiší odpočinkového salonu v přízemí oživuje světlo svící, které se odráží v tmavých zrcadlových plochách, stejně jako výzdoba protější stěny a kousku zahrady venkovního atria
Chodba v patře ukrývá za dveřmi potaženými kůží ložnice, pracovnu a končí koupelnou domácího pána. I zde jsou na podlahách použity palubky z běleného dubu
Atrium se spoustou zeleně je vybaveno lehkým vyplétaným nábytkem. Na parketách z tepelně opracovaného jasanu (Oscar Ono flooring) umístil autor svůj exteriérový nábytek Manuti
Cit pro barvy, perspektivu, symetrii a symboliku si Oscar Ono vybrousil na slavné École du Louvre. Jeho dráha coby návrháře interiérů začala v roce 2003, kdy byl dokončen a představen veřejnosti jeho první velký projekt – kulturní centrum DART v centru Barcelony, věnované současnému umění, na ploše 1000 m2. Dnes je jeho invence všeobecně uznávána a také ceněna. Podpisem Oscara Ono je určitý typ...

Úspěšný francouzský interiérový designér vystudoval dějiny umění a archeologie na slavné École du Louvre v Paříži a na jeho realizacích je to více než patrné.

Interiéry navržené Oscarem Ono jsou stylově dokonale čisté, vyvážené, nepostrádající onen pověstný pařížský šarm. O tom, ve kterém sám bydlí, to platí snad dvojnásob.

Přitom na konci malého vnitřního dvorku, jakých je v Paříži řada, nic nenasvědčuje tomu, že se tu skrývá Oskarův loft – snad kromě několika bambusů na terase.

V malém atriu umístil autor na parkety z tepelně opracovaného jasanu (Oscar Ono flooring) svůj exteriérový nábytek Manuti.

I když jsme v centru města, lze si tedy užívat krásných letních večerů s nebem nad hlavou. Jakmile překročíme práh, vstupujeme do jeho typického světa; tmavého, ale důmyslně osvětleného, intimního i teatrálního.

Zatímco salon těží z velkých prosklených ploch, ostatní místnosti oživují hojně užité lampy a bodová osvětlení nejrůznějšího druhu.

Oscar Ono také umně využívá reprodukcí (nebo částí) pláten klasických mistrů. Tyto portréty v nadživotní velikosti zvláštním způsobem poznamenávají celý prostor. V salonu se nachází kopie fresky z monumentální (sedmnáctimetrové) klenby kostela sv.

Ignáce z Loyoly, vytvořené Andreou Pozzem v roce 1685. Na podlaze jsou použity široké palubky ze šedého dubu z dílny Oskara Ona, na koberci Bruder vám pohodlná pohovka (Indera) nabízí chvíle uvolnění.

Je tu také černě lakovaný konferenční stolek, zhotovený na míru, a dřevěná skulptura od Larse Zecha.

V jídelně osvětluje prostor také strop zlacený fólií (od La Maison de la Dorure). Barevnost tomuto světu v černé, šedobílé a zlaté dodává jasně červený dinosaurus od Sui Jiangua (Jurassic Age, bronz, ocel a průmyslová barva, 2006).

V lakovaném povrchu nábytku se pak odrážejí břidlicové mísy (Oscar Ono). Konzola a zrcadlo byly zhotoveny tomuto prostoru na míru a stropní osvětlení si Oscar Ono vybral od firmy Lirio.

V prodloužení této „přijímací“ místnosti pokračuje kuchyně s elektrospotřebiči skrytými za zástěnou, běžné denní stolování pojal jako tête-à-tête, pro dva.

Na poschodí umístil autor soukromější část loftu – ložnice, pracovnu a koupelnu. Pracovnu v sobě odráží a zvětšuje ji velké zrcadlo (Lirio). Koberec si Ono vybral od Brudera, křeslo, pohovku a konferenční stolek od Indery.

Při vstupu do místnosti dodává scéně teatrální nádech portrét na plátně (Alyos), převzatý z obrazu Georgese de la Tour Falešný hráč karet. Za zmínku stojí také povrchový materiál dveří a stěn – kůže v designu Oscara Ono.

Povlaky na postele v ložnicích jsou od Madury, plátno na stěně ložnice majitele je od Oliviera Bozia. Nábytek v koupelně (Decotec) evokuje 20. a 30. léta minulého století. Keramické dlaždice překvapivým způsobem nahrazují dřevěné. Ani v tomto koutku nechybí odlesk umění, ze stěny na toaletě na nás shlíží Odaliska od Francoise Bouchera z roku 1745…

„Už od nejútlejšího věku jsem v bytě rodičů přestavoval nábytek. Matka z toho šílela,“ říká umělec.

„Myslím, že jsem k tomu byl předurčen, že to bylo něco, s čím jsem se narodil. Vždycky jsem chtěl dělat toto povolání, vytvářet nějaké prostředí a vyjadřovat svůj smysl pro estetično.

Interiéry, které vytvářím, se všechny od sebe liší v závislosti na místě, na jeho dějinách, na zákazníkovi. Využívám vše, hlásím se k eklekticismu… Inspiraci a záchytné body hledám ve svých vzorech z dějin umění:

u Caravaggia, Georgesa de la Toura, vlámského malířství, Eugènea Delacroixe, starém Řecku a starém Římě, ale i v současné grafice nebo na svých cestách,“ prozrazuje na sebe autor.

„Používám červenou barvu, která je mým fetišem, a tmavé barvy, jako jsou šedá, antracitová, kaštanová, černá pro vytváření tlumených prostředí;

dbám na detaily, mísím materiály, současného ducha a nadčasovost s prvky klasiky prostřednictvím starého malířství a barokních prvků. Rád dodávám věcem teatrální nádech; všechny moje realizace vyprávějí nějaký příběh, a hlavní kusy je uvádějí na scénu.

Propracovávám nasvícení místa: dokonalé a měnící se osvětlení je od mé práce neoddělitelné…“

Každý kout tohoto apartmánu nás přesvědčuje, že se Oskarovi Ono podařilo zařídit svůj loft vskutku velmi osobitým, zajímavým, a také originálně módním způsobem.

TEXT: Jaromíra Slavíková; citace Oscar Ono, FOTO: Photofoyer