Luxusní sen proměněný v realitu
Podoba vstupní chodby dokládá, že styl art deco se po formální stránce vracel k poslednímu francouzskému tradicionalistickému slohu Ludvíka-Filipa (1830–1848). Patrné je to především na dekoracích zrcadel.
Podoba vstupní chodby dokládá, že styl art deco se po formální stránce vracel k poslednímu francouzskému tradicionalistickému slohu Ludvíka-Filipa (1830–1848). Patrné je to především na dekoracích zrcadel.
K charakteristickým znakům patří rovněž vzor kosočtverců. Tady byl použit na skutečně mistrovsky ztvárněném zábradlí z chromované oceli, jež lemuje schodiště obložené bílým žilkovaným mramorem.
Nástěnná osvětlovací tělesa Brunilda, Nella Vetrina Visionnaire, s dekorativními řetízkovými stínidly jsou důležitým výrazovým prvkem, který dotváří charakter prostoru za vstupnímí dveřmi.
Symetrie násobí efekt vybavení vstupních prostor. Kromě odkládacích lakovaných stolků na dekorativních, ornamenty zdobených chromovaných nohách jsou jeho dominantou kožené ušáky Visionnaire s vysokou zádovou opěrkou prošívanou do kosočtverců s typickými prohnutými nožkami. Má je v nabídce například vyhlášené nábytkové studio Juliettes interiors v Londýně.
Významným dekorativním prvkem schodišťové haly s vysokým stropem jsou vodopády řetízkových svítidel typických pro Visionnaire, která dokonale podtrhují stylový soulad celého interiéru.
Společenská zóna bytu nabízí pohodlné posezení v pohovkách a křeslech čalouněných sametem. Základny sedaček vyrobených na zakázku zdobí rámy z lakovaného ebenového dřeva, jež jsou opět charakteristickým prvkem art deco. Koberec je od Fendi.
: Součástí multifunkčního obytného prostoru v přízemí domu je i jídelna s kulatým stolem a čalouněnými židlemi z kreativní Home Collection Fendi Casa, vytvořené v roce 1989. Zadní stranu jejich zádových opěrek zdobí opět klasické prošívání.
Exkluzivní ostrůvková kuchyně, vybavená moderními vestavěnými spotřebiči nejvyšší kvality, má pracovní plochy z leštěného mramoru, jenž barevně ladí s dřevěnými skříňkami. Křesílka jsou z produkce Fendi.
Nad ostrůvkem, který slouží rovněž k příležitostnému stolování, visí nádherný lustr odkazující k secesním liniím, jež se rovněž promítají do stylu art deco.
Při vybavování interiéru byl kladen důraz na skvěle zpracované drahé materiály, užité v extrémním či rafinovaném kontrastu. Pro zvolený styl jsou typické unikátní produkty, často zhotovované předními uměleckými dílnami.
Nábytek a vnitřní zařízení se vyznačují velmi netradičními elegantními a hravými formami, ale zároveň střídmostí, hraničící s prostotou lidové tvorby.
Nohy kulečníkového stolu se svým typickým pruhováním jsou příkladem vlivu, který měla na styl art deco měla mohutná vlna „egyptománie“, vyvolaná objevením Tutanchamonovy hrobky a vykopávkami v sídelním městě faraona Achnatona. Vyváženou kompozici doplňuje lustr Visionnarie.
Pánský budoár s krbem charakterizují temné barvy. Křeslo a lustr Visionnaire, stěny pokrývá zlatavá skleněná mozaika.
Pánský budoár s krbem charakterizují temné barvy. Křeslo a lustr Visionnaire, stěny pokrývá zlatavá skleněná mozaika.
Rovněž pracovna pána domu je vyvedena převážně ve tmavých barvách. Tvarově jí vévodí pohodlné kožené ušáky od Visionare se svým charakteristickým designem, vysokou zádovou opěrkou a specificky tvarovanými nohami. Od téže firmy jsou i osvětlovací tělesa.
Velkorysé dispozice byly věnovány wellness zóně, jejíž nedílnou součástí je i bohatě prosklená klasická sauna. Trojrozměrný obklad stěn byl vytvořen z přírodního kamene, na podlaze je příjemně zbarvený mramor.
Dané stylovosti je v relaxační části domu učiněno zadost efektním řetízkovým lustrem od Visionnare. Stěnu u vířivého bazénku zdobí „obraz“ vytvořený aplikací drahého kamene.
Z kulečníkového pokoje je přístupný moderní sprchový kout se skleněnou zástěnou, vybavený nejnovějším typem masážního panelu s integrovanou hlavovou a ruční sprchou. Stěny zdobí působivá jemná mozaika.
Stylu pozdní secese přecházející v Art deco odpovídá i černo-bílé ladění koupelny, stejně jako mramor na podlahách. Stěnu za vanou zdobí soudobá, barevně odpovídající mozaika od Sicis.
Typicky pojaté mramorové černo-bílé podlahy mají specifické vzorování tvořené obvykle čtverci či obdélníky v podobě šachovnicové mřížky, nejlépe nakoso. Dojem dotahuje k dokonalosti půvabné černé umyvadlo.
Opět wellness zóna, tentokrát pohled do odpočívárny tvořené výklenkem s „pódiem“ obloženým mramorem. Nástěnná svítidla svým tvarem a provedením ctí trendy pozdní secese, z níž vychází styl art deco.
Tento pohled dokládá, že černo-bílá koupelna, přístupná posuvnými dveřmi, navazuje přímo na rodičovskou ložnici. Její ladění do zlatavých odstínů vychází z barevnosti dřevěných parket.
Prostorné a komfortně vybavené šatně dominuje akcent červené v podobě stylového sofa od Visionnaire, umístěného před skleněnou stěnou, která umožňuje průhled do koupelny.
Variabilní šatní systém s čelními prosklenými dvířky poskytuje dokonalý přehled o úložných prostorách a šatstvu. Prádlo, doplňky, šperky a hodinky našly místo v ostrůvkové zásuvkové komodě. Parketovou kazetovou podlahu oživují světlé intarzie ve tvaru kosočtverců.
Architektonický ateliér AD je vyhlášený klasickou stylovostí svých projektů. Vytváří je s citem pro vrcholný design, s použitím přírodních a ušlechtilých materiálů. Výsledné objekty splňují i ta nejvyšší očekávání klientů.
Ze „studeně“ pojaté koupelny se vstupuje do ložnice zařízené v medových odstínech s doteky zlaté. Žilkovaný mramor přechází v kazetovou parketovou podlahu.
Ze „studeně“ pojaté koupelny se vstupuje do ložnice zařízené v medových odstínech s doteky zlaté. Žilkovaný mramor přechází v kazetovou parketovou podlahu.
Impozantní vysoké čelo postele, prošívané do kosočtverců, je dominantou ložnice. V působivosti si s ním nezadá křišťálový lustr s pírky, jehož odlesky se odrážejí ve zlatavé skleněné mozaice na stěnách pokoje. Nábytek i svítidla jsou od Visionnaire.

Při vytváření obytného komfortu jsou lidé vedeni svými osobními potřebami a preferencemi s cílem dosáhnout esteticky vyváženého, harmonického prostředí a očekávaného obytného komfortu.

Přesně to se také podařilo realizací návrhu, který svým německým klientům připravila žádaná ruská designérka Tatiana Boronina.

Do posledního detailu úchvatný interiér domu v Hannoveru je mistrovskou kombinací minimalismu s vysoce dekorativními prvky ve stylu art deco.

Jeho luxusní vyznění umocňuje designové vybavení, jež je ohromující přehlídkou vyhlášených světových značek počínaje Visionnaire přes Fendi až po Siccis.

Na podlahové ploše 350 čtverečních metrů tak vznikla oáza luxusu pro pohodlný a spokojený život mladé rodiny s malým dítětem.

Eleganci jejich bydlení podtrhuje celková lehkost a svěžest, jež je místy, a to zcela účelově, zhutněna prostřednictvím masivního sedacího nábytku a  tmavých sametových barev.

K vyznění obytných prostor nezanedbatelnou měrou přispívá štuková výzdoba stropů stejně jako efektní dekorace skleněných dveří, třpytivé odlesky bohatých křišťálových lustrů a exkluzivní mramorové obklady použité na podlahách.

Všudypřítomný, leč citlivý a uměřený dotek art deco dává interiéru punc výjimečnosti, jakým se tento dekorativní styl prezentoval v době svého vzniku ve 20. a 30. letech dvacátého století.

Zosobňuje to nejlepší z této nezapomenutelné doby, dává vyniknout modernistickému designu a excelentnímu zpracování. Připomíná léta, jež dnes s nostalgií nazýváme „staré dobré časy“.

Ti, kdo se obklopují nábytkem a prvky evokujícímu tuto dobu, kolem sebe vytvářejí povznášející atmosféru, dýchající nespoutanou energií.

Ostatně to také byl hlavní požadavek klientů, kteří se s jasným zadáním obrátili na moskevské návrhářské Studio AD. Na základě jeho dosud známých projektů realizovaných nejen v Rusku, ale i v zahraničí totiž věděli, že se Tatiana Boronina, která stojí v jeho čele, zaměřuje na vytváření obytných prostor se znaky elegance, luxusu a pohodlí, umocněných mistrovstvím osvědčených firem.

Ona sama tvrdí, že „navrhnout perfektní exkluzivní interiér je poměrně jednoduché“, ovšem s podmínkou, že se obrátíte  na kvalifikovaného designéra.

„Právě on vám pomůže najít potřebnou rovnováhu mezi půvabem a praktickou funkčností, mezi módou a osvědčeným stylem, originalitou a rozmanitostí,“ říká.

O tom, že se jí tento přístup daří naplňovat, svědčí mimo jiné i několik nominací její tvorby na „Architectural Award“ (v letech 2003, 2004, 2008, 2011, 2014). Byt či dům je však také odrazem životní filozofie zákazníka, jeho osobních preferencí.

Možná proto byl kladen takový důraz na historizující podobu těchto prostor. Hannover totiž patří k oblastem nejvíce postiženým během druhé světové války, takže tu je historických památek a původních obytných domů skutečně poskrovnu.

Rezidence s dobovým nábojem je tak žádoucí kulisou, dotvářející atmosféru města.

TEXT: Alena Müllerová, FOTO: Photofoyer