Pokud bychom si měli vybrat jeden výraz pro charakteristiku současného designu, tak je to slovo comeback. Nábytkáři se vracejí do 50. a 60. let, kdy na poli nábytkářské výroby kraloval skandinávský design.
To se projevuje například v častých návratech k ikonám tohoto období v podobě redesignovaných kousků. Tvary se oproti předešlému období zakulacují, návrháři se nesnaží šokovat velikostí křesel, pohovek ani skříněk, upřednostňují praktickou stránku.
let.
Tyto znaky nese například komoda od značky Delightfull v lesklém kovovém plášti na kónických nožkách, jako by šlo o rekvizitu z filmu s Alanem Delonem. Zaslouženou pozornost upoutávají křesla s výrazným štepováním, nabízející pohodlné posezení i snadné vstávání.
Ústup od minimalistického stylu se projevuje postupně. Zatímco ostré úhly se v minulých ročnících mírně zaoblovaly, v současnosti jde vyloženě o obloukovité tvarosloví. Ukázkou této tendence je sestava křesla s podnožkou, postele a stojací lampy od Carla Colomba. V liniích slavného italského designéra je pojata trojice produktů v nápadných oblých liniích.
Na čalounění převládají na pohled výrazné textury, na omak jsou však jemné, lákající k příjemnému odpočinku.
Alena Kodlová, Praha–Milán