













Pokud bychom si měli vybrat jeden výraz pro charakteristiku současného designu, tak je to slovo comeback. Nábytkáři se vracejí do 50. a 60. let, kdy na poli nábytkářské výroby kraloval skandinávský design.
To se projevuje například v častých návratech k ikonám tohoto období v podobě redesignovaných kousků. Tvary se oproti předešlému období zakulacují, návrháři se nesnaží šokovat velikostí křesel, pohovek ani skříněk, upřednostňují praktickou stránku.
Retro vzhled dodávají nábytku vyšší kovové nebo dřevěné podnože, typické pro sektorový nábytek, který byl typický pro české interiéry 60. a 70. let.
Tyto znaky nese například komoda od značky Delightfull v lesklém kovovém plášti na kónických nožkách, jako by šlo o rekvizitu z filmu s Alanem Delonem.
Zaslouženou pozornost upoutávají křesla s výrazným štepováním, nabízející pohodlné posezení i snadné vstávání.
Ústup od minimalistického stylu se projevuje postupně. Zatímco ostré úhly se v minulých ročnících mírně zaoblovaly, v současnosti jde vyloženě o obloukovité tvarosloví.
Ukázkou této tendence je sestava křesla s podnožkou, postele a stojací lampy od Carla Colomba. V liniích slavného italského designéra je pojata trojice produktů v nápadných oblých liniích.
Vedle stále ještě převládající neutrální barevnosti designéři znovuobjevují černo-bílé variace na textiliích a čalounění, připomínající styl courreges, který byl pro šedesátá léta typický.
Na čalounění převládají na pohled výrazné textury, na omak jsou však jemné, lákající k příjemnému odpočinku.
Alena Kodlová, Praha–Milán