S LEHKÝM NÁDECHEM ART DECO
Světlý typ onyxu byl použit rovněž k výrobě elegantního konzolového stolku, jenž dotváří styl vstupního prostoru bytu. Působivý vrstevnatý minerál patří do skupiny drahých kamenů chalcedonů.
Jídelna, která je nedílnou součástí multifunkčního obytného prostoru, našla na návrh designérů místo u velkoformátových oken. Denní světlo je zdrojem vzdušnosti a pomáhá opticky násobit rozlohu světlého interiéru.
K příjemné hřejivé atmosféře obývacího pokoje s jídelním koutem významně přispívá biokrb, integrovaný do nízkého soklu s mramorovým obkladem.
Štukové úpravy na stěnách v obývacím pokoji odrážejí členění prosklených posuvných dveří, naznačené tenkými lištami ze žlutého kovu. Stylem pak výsledek evokuje linie typické pro směr art deco.
Centrální kuchyňský ostrůvek nabízí nejen další využitelnou pracovní plochu. Slouží totiž i jako praktický úložný prostor, ze strany otočené do obývacího pokoje pak nabízí integrovanou vinotéku.
K oknu s výhledem na ikonický kyjevský pravoslavný klášter umístili návrháři také půvabné snídaňové zákoutí se stolkem Jeanette z cedrového dřeva od značky CB2 v bílé povrchové úpravě.
Stěnu mezi horními a dolními kuchyňskými skříňkami i celý prostor niky, do níž je linka umístěna, pokrývá efektní obklad z dekorativních onyxových desek v jemné světlé barevnosti.
Nábytek pro kuchyň byl vyroben na zakázku podle náčrtků návrhářů ze studia Vilčinskaja design. Finální vyznění je výsledkem kombinace bílých ploch v matu i ve vysokém lesku a výrazného dřevěného dekoru.
Oddělit jednotlivé části dispozice je úkol pro posuvné dveře ze skla flutes. Efektní a efektivní materiál boduje jak svým netradičním designem, tak užitnými vlastnostmi, k nimž patří světelná propustnost při současném zachování intimity.
Výrazná tmavě fialová na stěně ložnice pro hosty zřetelně narušuje nastolenou jednoduchou barevnou paletu. Postel Edel, kterou designér Flaviano Capriotti navrhl pro značku Lema, zaujme měkkými zakřivenými liniemi.
Efektní prošívané čelo bylo pro hlavní ložnici – stejně jako celá postel a noční stolky – vyrobeno na zakázku podle skic návrhářky Vilčinské. Model skvěle souzní s dekorativním strukturálním štukovým panelem v jeho záhlaví.
Precizně ztvárněný interiér bytu disponuje po rekonstrukci jednoduchými liniemi a střídmou barevností. Prostor bez zbytečné zdobnosti si vystačí s jemnými designovými doteky, jež mají podobu například kovových lišt, členících dveřní plochu.
Působivé ztvárnění si tým ve složení Anastasiia Vilčinská, Svitlana Korovina a Valeriya Konovalenko připravil pro koupelny. V té, která patří k hostinskému pokoji, svěřily autorky hlavní roli mramoru ve dvou barvách.
Nepřehlédnutelným koupelnovým prvkem je rozhodně samostatně stojící oválná vana se středovým odtokem a minimalistickou stěnovou baterií, instalovanou na mramorový stěnový panel.
Úložné prostory ve vstupní části bytu jsou řešeny systémem vestavných skříní. Jejich skládací čelní dvířka jsou tvořena perforovanými plochami, jež umožňují odvětrávání.
V koupelně náležející k hlavní ložnici zaujme efektní stěna z prosvětelného vysoce dekorativního onyxu, jež je součástí sprchového boxu. Jde o připomínku věčnosti přírodních materiálů, jejich dlouhé historie a vjemů, jež poskytují.
Estetické působení onyxu se násobí odrazem v zrcadle nepravidelného tvaru se zabroušeným okrajem, vzdáleně inspirovaném klasickou benátskou technikou. Svítidla jsou z portfolia Pikart Lights.
Měděné lineární intarzie ozvláštňují rovněž obklady koupelnových stěn z černého, bíle žilkovaného mramoru. V hygienické zóně u pokoje pro hosty tak zdůrazňují charakter stylového luxusu a elegance.
Vtipný detail umyvadlové skříňky se zrcadlem spočívá v několikerém násobení totožného tvarosloví, patrného i v odrazu reflexní plochy. Základní černo-bílou barevnou kombinaci akcentují detaily ze žlutého kovu.
Jednoduché, přesto efektní ztvárnění intimního zázemí bytu je založeno na použití a perfektním zpracování exkluzivních materiálů a jejich vzájemné kombinaci v kontextu s vytříbeným vkusem.

Všemi odstíny bílé barvy hraje nový byt, jemuž dalo podobu ukrajinské studio Vilčinskaja Design. Teplý a nadčasový interiér, zaujímající rozlohu sto dvacet čtverečních metrů, poskytuje samozřejmě i očekávaný obytný komfort.

Původní dispozice zahrnovala samostatnou kuchyni s jedním oknem a dlouhou chodbu s mnoha dveřmi do místností po obou jejích stranách.

Ale protože noví majitelé bytu rádi vaří a často přijímají hosty, bylo rozhodnuto kuchyni přesunout a propojit ji s obývacím pokojem a jídelním koutem, umístěným poblíž velkých panoramatických oken.

V důsledku této změny se navíc našlo dost místa pro šatnu a technickou místnost.

K propojení za sebou řazených místností pak designéři využili posuvných dveří z ornamentálního skla typu flutes, jež je propustné pro světlo, ale oddělenému prostoru zachovává potřebnou intimitu.

Byt se nachází v historickém centru ukrajinské metropole a z oken nabízí pohled na Kyjevskopečerskou lávru, pravoslavný klášter, založený v roce 1051, zapsaný na seznamu světového dědictví UNESCO. Právě ten se stal leitmotivem designového projektu.

„Chtěli jsme do interiéru přinést trochu klasiky, historie i samotného města,“ vysvětluje Anastázie Vilčinská, hlavní architektka projektu a zakladatelka mezinárodního studia, jež patří do top desítky designérských studií na Ukrajině.

Kancelář je rovněž členem Society of British Design. Vedle návrhů se její firma zabývá rovněž dozorem nad realizací projektů s cílem zajistit, aby vše, co bylo naplánováno, bylo také uskutečněno. Bylo to tak samozřejmě i v případě tohoto kyjevského bytu.

Mezi výrazové prostředky, které její tým pro svůj promyšlený designový koncept zvolil, patří přírodní kámen ve formě efektního mramoru a onyxu, žlutý kov, jemné štukové lišty, krémové stěny a minimální množství dekorů.

Výsledek, jenž nese jemné znaky nadčasového stylu art deco, je postaven na rytmu, texturách a světlé barevnosti, s jediným akcentem ve formě tmavě fialové, jež rozmělnila komornost hostinské ložnice.

Finální podobu kompaktního obytného prostoru samozřejmě ovlivnil rovněž pečlivý výběr nábytku, osvětlení a doplňků.

Zatímco někde designéři vsadili na běžnou nabídku z portfolia osvědčených značek, jako jsou třeba Alf Italia, Gallotti&Radice, De Majo, Pikart Lights, CB2 či Lema, jinde – například v případě čínské komody – zvolili dovoz ze zahraničí.

Kuchyňský nábytek stejně jako postel a skříňky v hlavní ložnici zase byly vyrobeny na zakázku podle náčrtů designérů.

TEXT: Alena Müllerová, FOTO: Ivan Avdeenko