Při pohledu ze silnice mizí díky čtyřmetrovému přesahu podlahy a střešních desek celoplošné prosklení domu od podlahy ke stropu z dohledu. Řešení majitelům poskytuje naprosté soukromí a výhled, který tak nemusí být nikde rušen žaluziemi nebo závěsy.
Invermark je typ rezidence, jež dává kolemjdoucím výrazně najevo svou přítomnost. Její fasáda se vyznačuje dvojicí paralelních vykonzolovaných betonových ploch, které autoritativně vyčnívají ze zvlněného reliéfu Stolové hory.
Dům se rozkládá na třech úrovních, s dvojitou garáží a posilovnou v suterénu, otevřenou kuchyní s obývacím prostorem a dvěma ložnicemi pro hosty nad ní a rozlehlou hlavní ložnicí s vlastní koupelnou nahoře.
Architekturu doplňuje výrazně monochromatický interiér, navržený týmem studia OKHA pod vedením designéra Adama Courta, který namísto pestré barevné palety zvolil jen odlišné tóny, textury a geometrické linie.
Záměrem bylo vytvořit prostor klidu a míru, poskytnout místnostem minimum rušivých vlivů. Tiché jemné detaily tak vyžadují čas, než si jich příchozí vůbec všimne. Při absenci barev mohou přirozené světlo a stíny efektivněji tvarovat prostor.
Od povrchových úprav a nábytku až po umělecká díla, jako je Monsoon Jonah Sack, se interiér rezidence Invermark vyznačuje klidnou jednobarevnou paletou, umožňující komunikaci forem a textur.
Obývací prostor je zařízen několika originálními solitéry designérů OKHA, včetně pohovky Repose, konferenčního stolku Tectra a křesel Miles. Vše, jak jinak, v neutrálních, monochromatických tónech.
Ze zásadních materiálů – dřeva, kožešin či oceli – je zhotovena většina interiérového vybavení a doplňků, jež citlivě definují mnohdy zdánlivě nahodilé tvary.
Veškerý nábytek, který studio OKHA pro tento dům navrhlo, je originální a ručně vyrobený z ušlechtilých materiálů, jako jsou mramor, ocel a kůže.
Vnější konstrukce je propracována až do umělecky sofistikovaných detailů a v interiéru díky tomu vznikají zajímavé světelné efekty.
Otevřený obývací prostor nabízí výhled na nekonečný bazén, který se díky přelivu hladiny zdánlivě přelévá do moře a dál plynule přechází ve výhled na město.
Jedním z nejvýmluvnějších vyjádření dvou protikladných elementů je jídelní stůl Adam's Proxima, jehož základna z jasanového dřeva je hrubě otesaná a organicky oblá současně. Dokonale kruhová deska je z perleťově černého mramoru.
Výhled na město se díky posuvným skleněným dveřím, dosahujícím od podlahy ke stropu a stírajícím hranici mezi vnitřkem a vnějškem, stává nedílnou součástí interiéru.
V hlavní ložnici, zabírající celé nejvyšší podlaží rezidence, panují luxusní materiály, hedvábným povlečením přes sametové přehozy až po dřevěné podlahy a kožený koberec.
Charakteristickým znakem interiéru je dobře čitelný materiál, patrný například v kombinaci přiznaných betonových stěn a mramorového ostrůvku v kuchyni.
V domě se nachází také výjimečná sbírka moderního umění, obsahující artefakty například od Camerona Plattera, Sanella Aggenbacha či Paulse Edmundse.
Dalším významným materiálovým prvkem v interiéru hlavní ložnice je efektní kazetový obklad stěny z ořechového dřeva, jenž ladí s celkovým pojetím prostoru v tmavých tónech.
Okna všech ložnic pro hosty jsou orientovaná na sever a od spalujícího slunce (na severní polokouli slunce svítí opačně) jsou chráněna dřevěnými lamelami.
Hlavní ložnice v nejvyšším patře v plné míře využívá dokonalého a nikým nerušeného výhledu na Kapské město.
Stínicí lamely v oknech fungují podobně jako okenice, otevírají se dokořán a vytvářejí efekt arkýřového okna.
Všechny pokoje jsou obklopené baldachýnem stromů a poskytují více či méně velkorysé výhledy z oken ven, do otevřené okolní krajiny.
Barevné a materiálové scénáře v ložnicích jsou řešené podobně, s převládající škálou šedé, sledovanou přírodními tóny dřeva. Jen výjimečně mezi ně vstupuje barevný prvek, například ve formě uměleckého díla.
Pohledům hostů zůstává terasa, přiléhající k hlavní ložnici majitelů rezidence, naprosto skrytá. Podle záměru architektů má simulovat potok, tedy vodní živel. Je tu rovněž ohniště jako zástupce dalšího přírodního elementu.
Čtyřmetrový přesah vykonzolovaných betonových desek poskytuje majitelům domu naprosté soukromí a ochranu před pohledy kolemjdoucích.
Vyvýšený most vytváří přirozenou komunikaci, která propojuje hlavní ložnice s venkovním prostorem, tvořícím intimní terasu pro večerní posezení.
K návrhu moderního třípatrového domu, jenž měl maximalizovat výhled na nemovitost, a zároveň zachovat co nejvíce původní krajiny, byla přizvána oceňovaná společnost Kritzinger Architects.
Designový projekt Invermark House rozehrává symfonii mužského a ženského principu. Jeho odvážná betonová struktura, přirozeně harmonizuje se svěžím organickým okolím.
Rezidence, kterou navrhlo oceňované studio Kritzinger Architects, se nachází v srdci Higgovale v metropoli Jihoafrické republiky, na úpatí Stolové hory.
Jde o velkoryse rozmáchlou betonovou strukturu s množstvím subtilních střešních přesahů, jejíž hmota se přirozeně propojuje s původní krajinou.
Neutrální textury a monochromatické tóny betonu spolu s dubovými doplňky a kamenným obložením vytvářejí pocit klidu a pohody. O návrh a řešení interiéru se postaralo designové studio OKHA.
Tvůrci se netají inspirací modernistickou ikonou Stahl House, známou svou konzolovou strukturou a panoramatickými výhledy. I zde při plánování usilovali o lehkost a otevřenost, jíž dosáhli především prostřednictvím autentických materiálů.
Promyšleně navržené konzolové přesahy slouží jako dynamický středobod, zatímco „nekonečný“ bazén zdůrazňuje kontakt s přírodou a plynulé prolínání interiéru s exteriérem.
Výrazně mužská až puristická architektura a měkce ženská okolní krajina vytvářejí provokativní příběh lákavých protikladů.
Klienti, novomanželský pár, chtěli na původní platformě vytvořit zcela nový komfortní dům, se zachováním pouze stávající garáže a základů, kopírujících skalnatý terén. Zbytek staré budovy povolili zbourat.
Rovněž si přáli maximalizovat výhledy na město a v okolí domu zachovat co nejvíce původní zeleně.
Výsledkem realizace jejich požadavků je aktuální stavba, jež svůj objem, navržený tak, aby fungoval prostřednictvím přechodů mezi vnitřními a venkovními prostory, plynule integruje do krajiny.
Cíle architekti dosáhli mimo jiné i prostřednictvím velkých posuvných oken, umožňujících, aby interiér a exteriér fungovaly jako jeden celek. Jedním z důležitých požadavků mladé rodiny byla udržitelnost.
Proto se na stavbě objevuje například dřevo z kontrolované certifikované těžby, používá se pouze voda z vlastních vrtů a samozřejmostí je i solární a termální vytápění energií získávanou z rozsáhlé instalace střešních panelů. Svůj úkol plní i velká organická střešní zahrada.
Promyšleně navržený interiér prostřednictvím použitých forem, materiálů, barevnosti, nábytku a artefaktů reprezentuje životní postoje majitelů.
Na míru zhotovené solitéry si hrají se světlem a stínem, a vytvářejí tak stále se proměňující příběhy smyslnosti a geometrické přesnosti.
A tak se každý kus mobiliáře stává nezbytnou součástí uměleckého dialogu, jenž zesiluje umně vybalancovanou rovnováhu jin a jang efektu, prolínajícího se celým obytným prostorem.
Stejně jako v exteriéru, také ve vnitřním prostoru se projevují čisté, dobře čitelné linie, zdůrazňují přírodu vstupující do nitra rezidence velkými okny.
Složité a neutuchající souznění protikladných elementů je oživováno prostřednictvím textur a barevných tónů, což vede k harmonizaci ženských a mužských prvků.
Interiérová atmosféra si neustále pohrává s tmavou a světlou paletou, jež vytváří dramatické střety.
Monochromatické a monolitické formy i použití surových textur betonu a kamene, střídajících se s jemnými kožešinami a hebkými látkami, pocit balancování jen umocňují.
Rovněž dekorace a nábytkové kusy mají buď oblé organické křivky a smyslné formy, nebo jsou naopak přísně geometrické až strohé.
Tato smíšená až protikladná paleta se line všemi prostorami, které jsou buď světlé nebo tmavé, hrubé nebo hladké, měkké nebo tvrdé, tedy mužské či ženské, a jen výjimečně kombinované.