Coca-Cola. Známe ji všichni, ale málokdo ví, že první láhev tohoto ikonického nápoje byla v Československu vyrobena již v roce 1971.
Od té doby se mnohé změnilo, ale jedno zůstalo – výjimečné pouto a pocit svobody, které Čechy a Slováky s nápojem Coca-Cola po desetiletí pojí.
Na oslavu této společné padesátileté cesty spouští systém Coca-Cola rozsáhlou marketingovou kampaň. Ta představí jednak mediální kampaň v televizi či na sociálních sítích, ale také aktivaci směrem k zákazníkům či vzdělávací projekt na podporu komunity.
Lidé se tak mohou těšit na spotřebitelské soutěže, stovky výjimečných cen, a také na vzdělávací charitativní projekt na podporu neziskových organizací.
To vše nabídne kampaň “50 let spolu”, do jejíž komunikace budou zapojeni také influenceři a známé tváře z Česka i Slovenska.
V letošním roce uplyne přesně 50 let od doby, kdy na základě licenční smlouvy s The Coca-Cola Company opustila výrobní linku závodu Fruta Brno první láhev s nápisem Coca-Cola.
Od té doby se jediná varianta tohoto nápoje rozrostla do devíti podob, jedenáctkrát se zvýšila jeho produkce a z limonády, která byla do 70.let stejně nedosažitelná jako výjezdní doložka do zahraničí, se stala běžnou součástí našich životních příběhů.
„Zažili jsme s ní nespočet společných vítězství, radosti i naděje. Ať už jsme fandili národnímu hokejovému týmu, pořádali rodinnou oslavu nebo si jen užívali chvíle s přáteli, Coca-Cola při tom byla s námi.
Byla svědkem společenských, politických a kulturních proměn v obou zemích a klíčových momentů v naší novodobé historii.
A právě tento působivý příběh o naší společné padesátileté cestě s Coca-Cola v Čechách a na Slovensku bude nadcházející kampaň ilustrovat,” uvádí Joonas Mäkilä, marketingový ředitel Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
„Kampaní “50 let spolu” chceme poukázat na to, že Coca-Cola spoluutvářela životní příběhy nás všech a to ve výjimečných momentech našeho života a bez ohledu na místo, kde jsme vyrůstali.
Kampaň provázejí ikony monumentů známých míst v Česku a na Slovensku, které vyzdvihují fakt, že Coca-Cola je tu spolu s námi od Aše až po Košice již 50 let,” prozrazuje Ivana Ilič, marketingová manažerka The Coca-Cola Company ČR/SR, zodpověná za ústřední téma kampaně.
Systém Coca-Cola přizval ke spolupráci na kampani také české a slovenské populární osobnosti.
Do komunikace budou zapojeni influenceři Sofian, Nikol Čechová, Kao, Annie Camel, Dejvit, Andy_coconut, YouTuber Explo, zpěvačky Emma Drobná, Mária Čírová nebo rapperka Sharlotta, moderní pětibojař a olympijský vítěz 2012 David Svoboda.
CSR projekt podpoří také Tereza Maxová. Exkluzivní hudbu k spotové kampani vytvořili Pokáč, Kapitán Demo, Marcell a Zea.