![SVĚTELNÝ OBJEKT, plexisklo, 40 x 40 cm](https://rezidenceonline.cz/wp-content/uploads/Svetelny-objekt1-2010-480x450.jpg)
![AURORA, sklo, 150 x 200 cm, Preciosa](https://rezidenceonline.cz/wp-content/uploads/Aurora-480x612.jpg)
![ANEMONE,Sea of light, sklo a optická vlákna,
80 x 250 cm, (100 Objects of Desire), Preciosa](https://rezidenceonline.cz/wp-content/uploads/objekt-Through1a.jpg)
![SPINE, papírová koláž, 90 x 120 cm](https://rezidenceonline.cz/wp-content/uploads/spinePAP-BARVA.2007-480x717.jpg)
![MANETER, Sea of light, sklo, 70 x 50 cm,
Preciosa](https://rezidenceonline.cz/wp-content/uploads/Maneter-03-480x315.jpg)
![ARCHI01, Archi, sklo a nerezová ocel,
18 x 15 x 16 cm, Diplomová práce](https://rezidenceonline.cz/wp-content/uploads/Archi0118x15x16cm01-480x393.jpg)
![PEDELSKÁ HŮL – Insignie, nerezová ocel,
15x 120 cm, Pro Ústav zdravotnických studií](https://rezidenceonline.cz/wp-content/uploads/Insignie-pro-Ustav-480x1440.jpg)
![ANEMONE, Sea of light, sklo a optická vlákna,
80 x 250 cm, (100 Objects of Desire), Preciosa](https://rezidenceonline.cz/wp-content/uploads/anemone-2011-foto.jpg)
Talentovaná designérka je mimo jiné autorkou svítidla Anemone, které dubajský časopis Commercial Interior Design zařadil do publikace 100 Objects of Desire 2011.
Sklo jako takové fascinuje všechny, každého však v jiné podobě. Lesk, hmota a průzračnost.
To je přesně to, co nás nesmírně přitahuje. Vidíme hmotu, ale svojí průhledností působí velice odlehčeným dojmem.
A to je přesně to, co mě na skle přitahuje nejvíce,“ říká designérka Veronika Kopečná. Úspěšně absolvovala magisterské studium ateliéru Sklo na Fakultě umění a designu Univerzity
J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Mimo to se zúčastnila několika zahraničních studijních stáží.
Celý jeden semestr strávila v ateliéru malby na Anemone, Maneter a plastiky Through 1 a Through 2. Dubajský časopis CID (Commercial Interior Design) zařadil svítidlo Anemone mezi „100 Objects of Desire“ neboli 100 předmětů touhy.
„ Svítidlo Anemone bylo navrženo pro veletrh v Euroluce v Miláně. Pro tuto expozici si tým designérů
Preciosy zvolil téma podmořský svět. Inspirací byl pestrobarevný, zářící prostor, kde se meze barevnosti a tvarům nekladou.
Vznikla široká škála tvarů a barev, inspirovaná právě tímto prostředím.“ Podmořský svět se také zračí ve svítidle Maneter, které Preciosa zařadila do své expozice v Dallasu.
Inspirace přírodou může být spojníkem mezi tímto svítidlem a některými styly první třetiny 20. století. „Toto období pro mě znamená mnoho. Především z historického hlediska se uskutečnil zlom, kdy se stal design opravdu designem.
Designéři začínají přemýšlet nad funkcí a hledají nejschůdnější cesty pro co nejsnadnější výrobu. Co se týká konkrétních designů, tak je pro mě z minulého století více inspirující
skandinávský design 50. let,“ vyznává se nadějná designérka.
Text: Alena Kodlová, Foto: PRECIOSA – LUSTRY, soukromé fotografie Veroniky Kopečné