Fascinace sklem
AURORA, sklo, 150 x 200 cm, Preciosa
SVĚTELNÝ OBJEKT, plexisklo, 40 x 40 cm
AURORA, sklo, 150 x 200 cm, Preciosa
ANEMONE,Sea of light, sklo a optická vlákna, 80 x 250 cm, (100 Objects of Desire), Preciosa
SPINE, papírová koláž, 90 x 120 cm
MANETER, Sea of light, sklo, 70 x 50 cm, Preciosa
ARCHI01, Archi, sklo a nerezová ocel, 18 x 15 x 16 cm, Diplomová práce
PEDELSKÁ HŮL – Insignie, nerezová ocel, 15x 120 cm, Pro Ústav zdravotnických studií
ANEMONE, Sea of light, sklo a optická vlákna, 80 x 250 cm, (100 Objects of Desire), Preciosa

Talentovaná designérka je mimo jiné autorkou svítidla Anemone, které dubajský časopis Commercial Interior Design zařadil do publikace 100 Objects of Desire 2011.

Sklo jako takové fascinuje všechny, každého však v jiné podobě. Lesk, hmota a průzračnost.

To je přesně to, co nás nesmírně přitahuje. Vidíme hmotu, ale svojí průhledností působí velice odlehčeným dojmem.

A to je přesně to, co mě na skle přitahuje nejvíce,“ říká designérka Veronika Kopečná. Úspěšně absolvovala magisterské studium ateliéru Sklo na Fakultě umění a designu Univerzity

J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Mimo to se zúčastnila několika zahraničních studijních stáží.

Celý jeden semestr strávila v ateliéru malby na Anemone, Maneter a plastiky Through 1 a Through 2. Dubajský časopis CID (Commercial Interior Design) zařadil svítidlo Anemone mezi „100 Objects of Desire“ neboli 100 předmětů touhy.

„ Svítidlo Anemone bylo navrženo pro veletrh v Euroluce v Miláně. Pro tuto expozici si tým designérů

Preciosy zvolil téma podmořský svět. Inspirací byl pestrobarevný, zářící prostor, kde se meze barevnosti a tvarům nekladou.

Vznikla široká škála tvarů a barev, inspirovaná právě tímto prostředím.“ Podmořský svět se také zračí ve svítidle Maneter, které Preciosa zařadila do své expozice v Dallasu.

Inspirace přírodou může být spojníkem mezi tímto svítidlem a některými styly první třetiny 20. století. „Toto období pro mě znamená mnoho. Především z historického hlediska se uskutečnil zlom, kdy se stal design opravdu designem.

Designéři začínají přemýšlet nad funkcí a hledají nejschůdnější cesty pro co nejsnadnější výrobu. Co se týká konkrétních designů, tak je pro mě z minulého století více inspirující

skandinávský design 50. let,“ vyznává se nadějná designérka.

Text: Alena Kodlová, Foto: PRECIOSA – LUSTRY, soukromé fotografie Veroniky Kopečné