Vila se sochařskou vizí
Dvoupatrová rezidence je zasazena do zahrady s přírodním jezírkem. Obě úrovně stavby dokonale využívají možnosti, které poskytuje svažitý terén.
Pohled ze severozápadu odhaluje kreativní řešení střechy s četnými přesahy a různými výškovými úrovněmi. Obklad světlým travertinem dodává fasádě jednotný ráz. Spáry mezi deskami podtrhují horizontální řešení stavby.
K jižní frontě rezidence přiléhá prostorná terasa s bazénem. Světlý travertin je kromě fasády využitý i na podlaze. Lehátka jsou s vodorovnými a svislými kamennými plochami naladěné ve stylu tón v tónu.
Vstup do rezidence je vymezen horizontálou zvýrazněnou obkladem ze šedé žuly. Chodníkové desky s dekorativně řešenými spárami barevně ladí se světlým kamenem na fasádě.
Vstup do rezidence je vymezen horizontálou zvýrazněnou obkladem ze šedé žuly. Chodníkové desky s dekorativně řešenými spárami barevně ladí se světlým kamenem na fasádě.
Monumentální vjezd na východní straně vily klesá na úroveň suterénu, kde jsou umístěné garáže a technické zázemí. Opěrné zídky jsou stejně jako fasáda obloženy světlým travertinem.
Tvarovaná borovice umocňuje japonskou zahradní kompozici kolem vily. Nejen její stáří, ale především dokonalá preciznost a propracovanost každého detailu ji předurčuje pro klíčové místo v zahradě.
Výrazné spáry tvořené travertinovým obkladem umocňují dynamiku architektonického díla. Po setmění futuristickou fasádu zvýrazňuje nasvícení halogenovými reflektory.
Nad vjezdem do garáží, který strmě klesá na úroveň suterénu, se klene mohutná železobetonový krakorec. Jde o jeden z prvků, který stavbě vtiskuje sochařský charakter.
Hra světel a stínů umocňuje architektonický koncept. Stěna obložená šedou žulou zdravě narušuje fasádu obloženou bílým travertinem.
Jakoby plovoucí kameny v suchém moři mají v japonské zahradě důležitou symboliku. Ve spojení s moderní architekturou jejich ostré hrany konvenují s tvaroslovím stavby.
Monumentální vjezd na východní straně vily klesá na úroveň suterénu, kde jsou umístěné garáže a technické zázemí. Opěrné zídky jsou stejně jako fasáda obloženy světlým travertinem.
Rezidence v Pozuelo de Alarcón působí jako plastika. Proti ztemnělému nebi vynikají jemné křivky střechy zvýrazněné mohutným krakorcem nad vjezdem do garáží.
Zasazení stavby do svažitého terénu umožnilo otevření suterénu do zahrady. Mohutné opěrné zdi obkladem naladěné ve stejném duchu jako fasáda, se rozevírají jako náruč a dávají prostoru před vilou pocit volnosti.

Rezidence oděná do pláště z bílého travertinu svítí v bujné zeleni rezidenční čtvrti. Hmota tvarovaná v jemných křivkách působí jako na hrubo opracovaná kamenná plastika.

Se sochařským rozmachem koncipované architektonické dílo je jedním z reprezentativních projektů prestižního studia A-cero Architects. Díky subtilnímu zpracování křivek získává fasáda křehký moderní vzhled.

Pohled ze severozápadu odhaluje kreativní řešení střechy s četnými přesahy a různými výškovými úrovněmi. Obklad světlým travertinem dodává fasádě jednotný ráz, zvýrazněné vodorovné spáry podtrhují její horizontální linie.

Architekti Joaquin Torres a Rafael Llamazares rozložitou stavbu situovali v reprezentativní čtvrti Pozuelo de Alarcón nedaleko Madridu.

Zastavěná plocha 1000 m2 vypovídá o tom, že jde o komfortní rezidenci s dostatkem místa pro soukromí a zároveň bohatý společenský život rodiny filmového producenta.

Tím, že je citlivě zakomponovaná do mírného svahu, působí oproti okolní zástavbě spíše subtilním dojmem. Parcela o výměře 4500 m2 osázená nenápadnou zelení ve stylu japonských zahrad umocňuje výtvarný charakter stavby.

Ostré kameny jakoby plovoucí ve štěrkových polích spojují zenové myšlení s uměleckým cítěním evropských tvůrců.

Na některých plochách je bílý travertin kombinovaný s tmavě šedou žulou, kterou je například obložená dominantní vertikála vystupující z hlavní fasády. Bílá barva hraje hlavní roli jak v exteriéru, tak interiéru, nezbytná jsou velká okna a prosklené stěny. Tyto prvky stavbě dodávají světlo, vzdušnost a pocit vitality.

Rezidence má dvě podlaží, obě úrovně sofistikovaně využívají výškové rozdíly svažitého pozemku.  Z ulice se jeví jako rozložitá jednopatrová stavba, z pohledu ze zahrady jde o dvoupodlažní objekt široce otevřený výhledům do okolí.

Hlavní vstup ze severu přivádí návštěvníka do haly, která je propojená s velkým odpočinkovým prostorem a jídelnou.

Prosklená stěna spojuje tyto místnosti se zastřešenou terasou, která za příznivého počasí slouží jako komfortní obývací pokoj propojený s přírodou. Venkovnímu prostoru dominuje okázalý bar vytesaný z bílého travertinu.

Od něho je už jenom pár kroků k prostornému bazénu doplněnému nezbytnou jacuzzi. Na této úrovni je ještě umístěná kuchyně a servisní prostory pro obsluhu. Další obývací pokoj a dvě ložnice s koupelnami se samostatným vstupem jsou určeny pro majitelovy děti.

Na opačné straně přízemí je hlavní ložnice otevřená prosklenou stěnou do zahrady. Bílé a zlatavé tóny nábytku a textilií umocňují její snově vzdušný ráz. O patro níž jsou další tři ložnice s koupelnami a hernou.

Kromě toho jsou na této úrovni dva kinosály, tělocvična a vinný sklípek. To je místo, kam producent zve své nejbližší spolupracovníky na schůzky, které jsou spojeny s promítáním připravovaných filmů.

Nábytek zhotovený podle návrhů studia A-cero Architects oslňuje vybranými materiály a kvalitou zpracování. I v tomto případě hledali architekti inspiraci v sochařství.

Zdá se, že nalezli spojení mezi uměleckým konceptem a nezbytnou funkčností, kterou každý dům potřebuje.

Text: Alena Kodlový, Foto: A-CERO Architects