Černo-bílé designové mámení
Proutěnou pohovku navrhl Vico Magistretti, velké složené zrcadlo se znaky zvěrokruhu zase Giò Ponti. Na okna autorka zvolila římské roletky
Železný jídelní stůl se skleněnou deskou je od Paula Evanse
Kolem jídelního stolu jsou francouzské židle z roku 1930, černě lakovaná komoda od Jeana Pascauda, zdobí ji kolekce Veniniho váz, na stěně nad nimi je umělecké dílo od Salvatora Falciho, lustr je z muránského skla
Dva stolky z černého mramoru jsou od Mangiarottiho (1971), autorem obrazu je Urs Lüthi
Do obývacího pokoje umístila Barbara také originální skříňku Architettura od Fornasettiho
Stěny obýváku nesou umělecké práce Urse Lüthiho a Marka Mazzucconiho (vlevo). Do středu postavila čtyři pruhované stolky z kosti a ebenu
Snídaňový bar navazuje na kuchyň
Přípravna s černě lakovanými skříňkami od Barbary Falangy propojuje kuchyň s jídelnou
Vskutku elegantní kuchyň v černo-bílé působí přímo vznosně
Studio si zařídila také zajímavě, najdeme tady skříňky z kolekce Paesaggi Italiani (Edra) a leštěné kovové stoly; nevšední knihovna je vyrobena z dřevěných bedýnek
Studio si zařídila také zajímavě, najdeme tady skříňky z kolekce Paesaggi Italiani (Edra) a leštěné kovové stoly; nevšední knihovna je vyrobena z dřevěných bedýnek
Dlouhou chodbu pojala Barbara jako knihovnu, vede do jejího studia a showroomu
Pracovnu rozsvítila Barbara obrázky Mark and Ghost od Giovanniho Gastela a židličkami Jenette v červené a žluté (Edra)
Stěny své zimní zahrady dekorovala specifickým dřevěným obložením v černé
Vestavná skříň v ložnici lakovaná bíle se odráží v obřím zrcadle v černém rámu, design Barbara Falanga
Křesla v zimní zahradě v kůži jsou od Jacquese Adneta, pohovky od Fornasettiho a černo-bílý turecký koberec z 30. let
Postel a noční stolky v Barbařině ložnici pokrývá dezén zebry, stojací lampa je z Francie z roku 1930 ve stylu art deco
Postel a noční stolky v Barbařině ložnici pokrývá dezén zebry, stojací lampa je z Francie z roku 1930 ve stylu art deco
Přijímací místnost je vybavena stolem a židlemi v kovu lakovaném ba černo ze 70. let v designu Luigiho Cacciy Dominioniho. Stojací lampu navrhl Achille Castiglioni v roce 1962, podlahu pokrývá opět starožitný kelim
Přijímací místnost je vybavena stolem a židlemi v kovu lakovaném ba černo ze 70. let v designu Luigiho Cacciy Dominioniho. Stojací lampu navrhl Achille Castiglioni v roce 1962, podlahu pokrývá opět starožitný kelim
Vznosné foyer vedoucí do chodby nese typické znaky art deca
Elegantní vstupní hala domu ve dřevě a mramoru, zvětšují ji obří dělená zrcadla na postranní stěnách
Koupelna v černém zimbabwském a bílém italském mramoru Sivec. Stěny zdobí portréty světových hereckých legend
Koupelna v černém zimbabwském a bílém italském mramoru Sivec. Stěny zdobí portréty světových hereckých legend
Vanu a umyvadlo osadila Barbara francouzskými kohoutky ze 40. let. I v koupelně chrání okna římské roletky

Úspěšná architektka a interiérová designérka Barbara Falanga ve svém novém domově v srdci Milána spojila novou vlastní soukromou rezidenci s ateliérem a showroomem.

Barbara Falanga je osobitým, kreativním, elegantním stylem ve světě interiérového designu dobře známá.

Při zařizování svého sídla v zahradách Corso Venezia, u slavné Torre Branca, kterou navrhl Giò Ponti v roce 1933, pustila vlastní kreativitu z uzdy a vytvořila si domov svých snů.

Styl tohoto apartmá je víc newyorský, než italský, odráží globální pohled autorky na svět. Ovšem nábytek a doplňky od nejlepších designérů, kteří proslavil Itálii už v minulém století, mu dodávají nezaměnitelný dotek italského životního stylu a kultury.

Například teleskopickou chodbu dlouhou třicet šest metrů osadila čtrnácti knihovnami v designu Franca Albiniho, které vytvořil v 50. letech pro značku Cassina, a korunovala nástěnnými lampami od Achille Castiglioniho;

představují onen vytčený dojem ležérní elegance, pocit, který je současně typický pro interiér celého zbytku domu.

Stejně tak působí i tři dlouhé ručně vázané koberce s dominantním designem Barbary Falangy, vyrobené ve specializované dílně Alberto Levi Gallery, které ještě víc podporují její důmyslnou propracovanost celku v detailech.

Stejné poklady nacházíme v obývacím pokoji, pojatém v nestárnoucím evergreenu kombinace čero-bílé.

Osazený je pohovkami a křesly, které doplňují čtyři pruhované francouzské stolky vyrobené z kosti a ebenu, sestavené k sobě tak, aby vytvářely originální konferenční stolek.

Ten zdobí plastika od Piera Gilardiho, drobné dekorace ve stříbře od Ettore Sottsasse, šachovnice zdobená krokodýlí kůží a obelisky z černého opálového muránského skla umocňují pocit elegance.

Umělecké práce od Urse Lüthiho, malba Mistra Lucia Fontany a zrcadlo zdobené znameními zvěrokruhu z třicátých let, signované Giò Pontim, který je autorem i dekorací „trumeau“ zrcadla od Piera Fornasettiho – to vše přidává do atmosféry interiéru zajímavý patos.

Zimní zahradu Barbara zútulnila kosočtvercovým táflováním v černě lakovaném dřevě na bílém podkladu, stejný dezén má i koberec před vstupem do ní. Místnost zařídila křesílky od Jacquese Adneta z 50. let a černo-bílým tureckým kobercem z 30. let.

V jídelně najdeme železný stůl od Paula Evanse se skleněnou deskou, kolem něj francouzské židle z 30. let z kovu a kůže, nad ním lustr z muránského skla.

Černě a bíle lakovaný artdecový bar a příborník jsou od Jeana Pascauda z 30. let, ozdobné vázy Venini z 50 let a obraz v New Yorku od Vita Acconci, umělecké práce od  Salvatore Falciho a obraz na stěně od vynikajícího Enrica Castellaniho.

To vše svědčí o velké eleganci a kulturnosti hostitelky, a zároveň jako dobrý příklad jejího stylu, uznávaného po celém světě.

Přípravna je zařízena dvěma stoly z černého mramoru od Angela Mangiarottiho, ozdobených plastikou Mimma Paladina, kovovými zvířátky z 20. let a drobnou plastikou křesla od Urana Palmy, skříňky pojala v černém laku a restaurované stropní svítidlo v oceli a skle z lodi Normandie (30. léta).

Přijímací místnost svého designového studia vybavila stolem a židlemi v lakovaném železe ze 70. let do Luigiho Caccia Dominioniho, stojací lampou Arne Jacobsena z 30. let, křeslem Proust Alessandra Mendiniho, podlahovými lampami Flos a tureckým kobercem.

Ve velké kuchyni černo-bílá hra pokračuje. Elegantní černé lakované dřevo skříní navržených Falangou, černo-bílá šachovnice mramorové podlahy, ozdobné talíře, které pro ni dělal Piero Fornasetti, včetně krytu s pepitovým terčem dlouhého chobotu digestoře;

černé skříňky nad barovým pultem, do koncepce dokonale zapadají i černě zarámované obrázky ovoce a zeleniny na stěnách od známého milánského fotografa Giovanniho Gastela.

Barbařina ​​ložnice je jednoduchá, ale současně velmi sofistikovaná. Postel a noční stolky pokrývá textil s dezénem zvířecí kůže z padesátých let, zatímco dvě francouzské podlahové lampy na čtení jsou z let třicátých. Díky těmto doplňkům vznikla i zde pohodová rodinná atmosféra.

Koupelna je pojata celá v černém zimbabwském a bílém italském mramoru Sivec, baterie v designu 40. let pocházejí z Francie, velké zrcadlo navrhl Giò Ponti a restaurované nástěnné lampy jsou opět z lodi Normadie.

To vše potvrzuje zalíbení Barbary v detailech, její oblibě propojovat nevšední řešení, stejně jako styly kultury z různých dob a míst, se kterými se během svého života kultivovaného světoběžníka setkává.

TEXT: Jaromíra  Slavíková, FOTO: Zapaimages