Realita jako z kamene vytesaná
Vstupní hala domu je stylově vyzdobená, dotváří ji tlumené osvětlení, které propůjčuje místnosti zvláštní atmosféru. Autentické dekorativní předměty výsledný efekt korunují
Obývák je laděný v šedobílém tónu, oživením, vedeném opět v v chladných barvách, je čtyřdílné výtvarné dílo zabírající téměř celou šíři místnosti
Celou, 15 metrů dlouhou stěnu v obýváku a jídelně je možné automaticky otevřít, panel se vysune vzhůru, a prostor poté volně vstupuje na krytou terasu
Robustní, bílou kůží čalouněnou sedačku v obýváku doplňují dvě lehátka Barcelona (design Ludwig Mies van der Rohe, 1929). Velkorysé posezení pojme současně až 11 hostů, aniž by se tito jakkoli tísnili
Zajímavým artefaktem je originální krb spalující bioalkohol – bezúdržbový a dekorativní
Interiér si rafinovaně pohrává se světlem a stínem. Velký kontrast zaregistrujeme například na ztemnělém schodišti, vedoucím z přízemí zalitého slunečním jasem do potemnělého patra. Tyto schody vedou k ateliéru
Relaxační místnost u bazénu je zařízená se stejným vkusem jako ostatní interiér. Lůžka mají LED podsvícení (současný designový trend)
V domě je několik bazénů –kromě velkého venkovního a mělkého dětského také tento interiérový, který je vybavený plaveckým protiproudem
Pro běžné denní stolování v rodinném kruhu slouží stůl, který navazuje na pracovní ostrůvek. Na stropě jako by se zrcadlil v ozdobné rampě ukrývající osvětlení
Středem kuchyně prostupuje dlouhý ostrůvek, jeho postupně se svařující linie koresponduje s linií stropu v obýváku
Součástí hlavního obytného prostoru je také jídelna s tabulí pro 32 hostů. Za pozornost stojí originální řešení designu židlí. Pokud se všechny přistaví ke stolu, rázem vše splyne v jeden kompaktní kvádr
Relaxační místnost i za denního osvětlení poskytuje klid a pohodu. Zařízení v japonském stylu harmonizuje se zahradou
I za přímého denního světla působí vstupní prostory impozantně. Na první pohled zaujme centrálně umístěný fragment původní hlavice antického sloupu
Rájem pro děti je herna s nádhernou výzdobou stěn, dveří i křídel vestavných skříní
Pohled z galerie dokazuje až geometricky přesné řešení společenské části hlavního obytného prostoru. Třídílný kávový stolek zaručuje stejný komfort všem sedícím hostům
Vedle herny, kterou využívají starší děti majitelů, je ještě menší „babyroom“, jeho součástí je klasická ohrádka. Tady najde útočiště maminka, když ji navštíví přítelkyně se stejně velkými batolaty. Děti si bezpečně hrají a dámy mohou při jejich pozorování odpočívat na pohodlné pohovce
Každý ze soukromých apartmánů má svůj malý klubový pokoj, také odtud je nádherný výhled do zelené zahrady
Z místnosti vedou přímé schody do ložnice s koupelnou. Z uspořádání je patrné, že se jedná o privátní zónu, kam mají přístup jen rodina nejbližší přátelé
Velkoryse řešené je také zařízení každé z koupelen, sousedících s ložnicemi. Pult probíhá po celé délce stěny a plochu nad ním vyplňuje zrcadlo. Dekorace odpovídají etno stylu, který se v tomto domě také několikrát objevuje
Jedna z ložnic v domě je vyzdobena rozměrnými plátny s abstraktními malbami. Čelo postele je vyrobené z kompozitního materiálu a dosahuje až ke stropní římse

Ideální je propojení architektury s designem interiéru, kdy tvůrci vytvoří monumentální umělecké dílo.

Velkolepá rodinná rezidence poskytuje možnost bezproblémového soužití několika generací ve velké domácnosti, obytná plocha domu čítá úctyhodných 1750 m2. Stavba kopíruje profil svažitého pozemku a promítá jej do atypického řešení umístění jednotlivých podlaží.

Projekt domu i návrh a realizace interiéru jsou dílem světoznámé španělské architektonické kanceláře A-Cero.

Charakteristický rukopis architektů Joaquina Torrese a Rafaela Llamazarese zpravidla pracuje s prolínáním a vrstvením hmoty, výraznými a jasně čitelnými objemy, přiznaným pohledovým betonem a funkčním minimalismem.

Nebylo tomu jinak ani v případě realizace rodinného domu v oblasti Somosaquas. Monumentální objekt na první pohled zaujme horizontálními liniemi stylizovanými do podoby vlny vystupující ze země. Poloha na břehu jezera celkový dojem ještě umocňuje.

Originální řešení tvůrců se setkalo se souhlasem majitelů, v plné míře splňovalo jejich vizi jedinečného domu vymykajícího se konvencím, pohodlného, prostorného a vzdušného.

Díky subtilnímu zpracování křivek získává pohledový beton exteriéru a šedé plochy interiéru něžně křehký moderní vzhled. Celý objekt díky svým liniím působí dojmem minimalistického sochařského díla.

Umění a architektura zde jdou ruku v ruce, podřízené potřebám uživatelů, respektují nároky komfortního životního stylu. Ačkoli dům je svým vzhledem nekonvenční, rozvržení obytných zón i zařízení interiéru pracuje s obvyklými ergonomickými principy.

V přízemí nalezneme hlavní obytný prostor, jehož dominantou je již zmiňovaná horizontální vlna připomínající baldachýn; v prostoru se sníženým podhledem je jídelní část. Součástí hlavního obytného křídla je apartmán určený pro dlouhodobé návštěvy.

Těm poskytuje dokonalé zázemí tak, aby ho hosté mohli užívat nezávisle na provozu domu. Další víceméně samostatnou jednotkou je kuchyně s druhou jídelnou, tentokrát určenou pro všední stolování, především snídani v nejužším kruhu rodiny.

Protože dům pracuje zejména s úrovněmi, je rozlišování funkčních zón naznačené právě jejich snížením anebo vyvýšením. O několik stupňů níž než hlavní prostor je situovaný vnitřní bazén s relaxační místností, posilovna a technické zázemí. Je zde umístěná i kancelář se samostatným vchodem.

Na horní úrovni, v tomto případě je těžké hovořit o podlaží, se nachází nádherný malířský ateliér utápějící se v přívalu denního světla. Prostor má úchvatný výhled na okolní krajinu i jezero.

Soukromí tvoří čtyři apartmány, které užívají majitelé a jejich děti. Každý z nich má vlastní menší obývací pokoj v přízemí a po schodech vystoupíme k ložnici s koupelnou.

Suterén domu je věnován péči o zdraví a volný čas. Nalezneme tu bar, klimatizovanou vinotéku, hernu, mediální místnost s dokonalou akustikou, relaxační a masážní místnosti, posilovnu a sklad, objevíme zde i zázemí pro venkovní bazén spolu s převlékárnou. Zcela oddělená je garáž pro deset parkujících automobilů.

Podlahy v celém domě jsou pokryty velkoformátovou bílou dlažbou; bílá barva ostatně dominuje veškerému zařízení. Stěny mají téměř výhradně bílou výmalbu anebo v místech, kde architekt zamýšlel upozornit na zajímavé prvky, je použita tmavě šedá. V suterénu narážíme na pohledový beton, stejný, jaký tvoří fasádu domu.

Zahrada kolem domu vytváří přirozené propojení vnitřního a venkovního světa. Vzhledem ke složitému terénu řešili projektanti zahradu kaskádovou formou, kdy jednotlivé stupně korespondují s úrovněmi místností.

Úprava zahrady nezapře inspiraci japonskou kulturou, nalezneme zde množství bonsají a různé druhy kvetoucích stromů. Velké okrasné kameny pocházejí z Haliče, každý kus byl pečlivě vybíraný, konzultovaný, a jeho místo usazení v zahradě má své opodstatnění.

TEXT: Jana Špatzová, FOTO: A-cero, Santiago Cobreros