Inspirace jménem Blue Jay Way
Dvě křídla rezidence, oddělená vodní plochou. Vlevo jsou ložnice, vpravo společenské místnosti a téměř na dosah Los Angeles.
Dvě křídla rezidence, oddělená vodní plochou. Vlevo jsou ložnice, vpravo společenské místnosti a téměř na dosah Los Angeles.
V kuchyni využili designéři kontrastu lakovaných bílých a leštěných hliníkových ploch. Barovky mají sedáky potažené bílou kůží.
Ložnice majitele je umístěna v nejvyšší úrovni, za příznivého počasí ji lze propojit s terasou umístěnou nad bazénem. Skleněné zábradlí umožňuje nerušené výhledy.
Obývací místnost stejně jako hlavní ložnice jsou oproti linii spodního patra předsunuty, takže v majitelích vzbuzují pocit vznášení nad údolím. Mramorový obklad krbu, masivní dřevo na podlaze a koberec z ryze přírodních materiálů vnášejí do prostoru pocit tepla.
Ložnice s terasou, na které jsou vidět ikony evropského designu. Kruhový stolek od Eera Saarinena a židle Ghost od Philippa Starcka.
Koupelna kombinuje bílou barvu s pastelovými tóny. Zapuštěná umyvadla v kompozitní desce beze spár odpovídají posledním trendům. Vana s masážními programy umožňuje koupel s výhledem na město.
Touha vnést do interiéru doteky přírody se projevuje ve volbě podlahové krytiny z masivního dřeva, koberce s texturou evokující sisalové předložky nebo v podobě kameninové nádoby s listnatým stromkem.
Jídelna zachovává strohý řád, masivní desku stolu v bílém laku nese pravoúhlá podnož z chromované oceli. Ve stejném duchu jsou pojaty i židle s koženým čalouněním.
Pracovna je vybavena ve střídmém stylu. Stolek se dvěma zásuvkami doplňuje pracovní čalouněná židle a dvě křesílka Capri (Minotti) od designéra Gordona Guillaumiera.
Vodní prvek vytváří osvěžující prostředí na terase, oddělující společenské a soukromé křídlo.
Dům je vetknutý do prudkého svahu, hlavní podlaží je v jeho nejvyšší úrovni, spodní patro patří pokojům pro hosty, audiovizuální technice a garážím. Terasa u majitelovy ložnice poskytuje nádherný výhled na Los Angeles a Pacifik.
Na ložnici majitele navazuje prostorná šatna, vybavená nezbytnou čalouněnou lavicí na zkoušení obuvi.
Rezidence postavená na skále využívá výškové rozdíly terénu. Přístup je v nejvyšším patře, kde se stavba jeví jako jednopodlažní. Prosklené průčelí obrácené směrem k výhledům má výšku dvou podlaží.
Bazén odděluje společenské a soukromé křídlo. Ta jsou v úrovni nejvyššího patra propojena skleněným mostem.
Dřevo, kámen, sklo a beton jsou materiály, které posloužily architektům k vytvoření moderního a zároveň vlídného obytného prostoru.
Vysoko na Los Angeles se doslova vznáší terasa, prodlužující majitelovu ložnici. Bezrámové zábradlí vytváří iluzi neohraničeného prostoru.

Přání majitele mít rezidenci postavenou kolem vodní plochy museli architekti zvládnout v podmínkách, které určoval prudký skalnatý svah.

Neobyčejné výhledy na Los Angeles definují výjimečnost rezidence, kterou si známý hudební producent nechal postavit v ulici Blue Jay Way, vysoko nad tepnou velkoměsta Sunset Strip.

Název ulice se stal známý díky Georgi Harrisonovi, který si v těchto místech 1. srpna 1967 pronajal dům, aby v něm se svou ženou Pattie a přáteli strávil krátkou dovolenou.

Poloha na kopci, úzké klikaté uličky, neproniknutelná mlha a čekání na přátele vytvořily kulisu pro nalezení prvních melodických linek Harrisonovy písně Blue Jay Way.

Rezidence postavená na skále využívá výškové rozdíly terénu. Přístup do obytných místností je v nejvyšším patře, kde se stavba jeví jako jednopodlažní. Prosklené průčelí obrácené směrem k výhledům má výšku dvou podlaží.

Z teras jsou vidět centrum Města andělů, Santa Monica, Pacifik a ostrov Catalina.

Dům o zastavěné ploše 632 m2 je rozdělen na dvě poloviny vodními prvky a velkým bazénem. To byl také zásadní požadavek klienta – vybudovat rezidenci kolem vodní plochy, která se tak stala hlavním designovým prvkem projektu.

Vodní živel příchozí vítá už na přístupové cestě v podobě stěny s vodopádem, kolem které se obtáčí schodiště vedoucí z parkoviště v nejnižší úrovni vily.

Když vystoupáte na hlavní úroveň domu, vodní prvek dostává podobu dekorativního bazénu, než v podobě vodního přepadu klesne o patro níže na úroveň komfortních domácích lázní.

Teprve potom se hladina rozšiřuje a splývá s modrým obzorem v podobě nekonečného bazénu. Jeho délka 23 m uspokojí i náročného plavce.

Hlavní ložnice a pracovna jsou umístěny v severním křídle a společenské plochy v jižním. Pod nimi je několik pokojů pro hosty, místnost s audiovizuálním zařízením a garáž se stáním pro čtyři vozy.

Obývací místnost a hlavní ložnice jsou oproti linii spodního patra předsunuty, takže v majitelích vzbuzují pocit, že se vznášejí v prostoru nad svahem s dalšími rezidenčními domy.

Paleta materiálů, kterou architekti zvolili, je současná. Vedle betonu a převažujícího skla dali velký prostor dřevu jako spojnici interiéru s okolní přírodou. „Navrhujeme teplé, světlem naplněné moderní interiéry.

Usilujeme o jednoduchost a otevřenost do okolní krajiny, která narušuje rozdělení mezi vnitřním a venkovním prostorem, s důrazem na texturu a přírodních materiálů.

Přiznávám se, že jsme zaujati udržitelnými designovými postupy,“ říká Paul McClean, zakladatel stejnojmenného architektonického studia, které se ujalo projektových prací.

„Zachováváme si otevřenou mysl v otázkách stylu a snažíme se najít rovnováhu mezi nejlepším řešením pro daný pozemek a potřebami klienta,“ dodává. Podle jeho slov se studio v posledních osmi letech soustředilo na výstavbu rezidencí podél kalifornského pobřeží.

„Naše projekty odrážejí touhu klientů po moderním bydlení a zároveň naplňují myšlenku propojit obytné prostory s neobvyklou krásou okolní přírody.“

TEXT: Alena Kodlová, FOTO: Mc Clean Design

ARCHITEKTONICKÝ NÁVRH: McCLEAN DESIGN, 190 S. Glassell St. # 203, Orange, California, www.mccleandesig.com