Vizualizace, předobraz reality
V rámci vizuálu vznikla i velkolepá obytná terasa s bazénem. Jestli jsou reálnou součástí finální realizace skutečné vzrostlé palmy, sice nevíme, ale s venkovním nábytkem a relaxačními kouty se určitě počítalo. U bazénu zaujme relaxační lehátko GIO od Antonia Citteria pro B&B Italia.
Pro interiér vily byly zvoleny převážně teplé tóny. Nábytek, doplňky a materiály jsou ve špičkové kvalitě, významné zastoupení tu mají italské značky. Zelené křeslo Metropolitan´14 navrhl Jefrey Bernett pro B&B Italia.
Kombinace bílé mramorové podlahy s tmavým žilkovaným pásem a dřevěným obložením skvěle ladí s luxusní kuchyní značky Poliform.
Jídelní stůl plynule navazuje na kuchyňský pracovní ostrůvek. Punc luxusu autorka umocnila designovými jídelními židlemi se zlatými sedáky a kovovou konstrukcí. Autorem lustru BELL, umístěného nad stolem, je Manuel Vivian pro Axolight.
Mezi bohatě zastoupené designové kousky patří i svítidla. Jde například o stolní lampičku Oda Small od Sebastiana Herknera pro Pulpo. Společenský prostor osvětluje řada zabudovaných LED stropních prvků.
Dominantou obývacího pokoje je originální stěna osazená mosaznými plátky v podobě šestiúhelníků, které mají podobu okvětních lístků a ve 3D efektu tvoří nespočet květů. Způsob ztvárnění patří ke know-how vizualizátorky.
Luxusní kuchyně italské značky Poliform patří do řady Matrix. Odpovídá nárokům nejnáročnější klientely a nabízí se v různých sestavách a dekorech. Samozřejmostí jsou speciální úpravy podle přání investora.
Šarm dodává interiéru mramorový panel, který je dekorativní součástí posuvných prosklených stěn, umožňujících přímý vstup na terasu. Sedací souprava SOFA YANG a konferenční stůl LIFE jsou z produkce italské nábytkářské jedničky Minotti.
V rámci vizuálu vznikla i velkolepá obytná terasa s bazénem. Jestli jsou reálnou součástí finální realizace skutečné vzrostlé palmy, sice nevíme, ale s venkovním nábytkem a relaxačními kouty se určitě počítalo. U bazénu zaujme relaxační lehátko GIO od Antonia Citteria pro B&B Italia.
Další ikona designu byla vybrána do exteriéru. SOFA a STOLEK BUTERFLY navrhla Patricia Urquiola pro B&B Italia. Pro sedačky zvolila návrhářka stejně jako v interiéru bílou barvu.
Důležitou roli sehrálo na terase osvětlení, které nabízí i různé světelné scénáře. Byl to jeden z primárních požadavků klienta a od vizualizátora/designéra se samozřejmě očekávají znalosti i tohoto oboru.
Terasa s plaveckým bazénem je rozdělená na relaxační a sportovní část. Kromě vzrostlých palem navozují příjemné prostředí i travnaté plochy a tropické rostliny, zasazené do květináčů různých typů a velikosti.
Autorka vizualizace si vyhrála rovněž s dekorem ve formě nezbytných doplňků. LED svíčky plovoucí na hladině i svítící miniatury domů u bazénu jsou detaily, které dovádějí výslednou vizualizaci k dokonalosti.

Vzniku skutečného interiéru luxusní vily, která se nachází v jedné z nejkrásnějších oblastí na pobřeží Sardinie, předcházel zdařilý návrh ve formě vizualizace.

Designéři Iryna Dzhemesiuk a Vitaliy Yurov navrhují špičkové interiéry s pomocí této technologie naprosto běžně. Oba ukrajinští návrháři sice patří k velmi mladým tvůrcům, ovšem mají za sebou celou řadu zdařilých projektů.

Jedním z nich je také interiér honosné vily na Sardinii, který se realizoval v roce 2015. O tom, jak vlastně taková vizualizace vzniká a jaké jsou její výhody, jsme si popovídali s hlavní aktérkou Irynou.

„Vizualizace v dnešní době představuje nejběžnější grafickou prezentaci, která naprosto dokonale zprostředkuje představu o budoucím interiéru, jeho jednotlivých částech či o celé stavbě,“ vysvětluje návrhářka.

K nejdůležitějším předpokladům vytvoření kvalitní vizualizace podle ní patří vedle perfektní znalosti 3D programů, ve kterých se návrhy zpracovávají, rovněž praxe a jednoznačně i cit pro design.

Další nezbytností jsou profesionální knihovny, které nabízejí nepřeberné množství prvků. Aby byl konečný vizuál skutečně perfektní, je třeba znát také přesné rozměry místností včetně výšek, pozice dveří i oken.

Zkušený vizualizátor ovšem vše zvládne i s pomocí fotografie, skici nebo nákresů interiéru. U stavby je pak nutné pracovat s projektovou dokumentací, konkrétně s řezy, půdorysy a s technickou zprávou, z níž vyplyne skladba použitých materiálů.

„Neméně důležitá je však osobní komunikace s klientem, jehož požadavky a představy o budoucím domově jsou přece jen nejdůležitější,“ upřesňuje Iryna.

Další nesmírnou výhodou trojrozměrných návrhů je i možnost téměř vše průběžně měnit a upravovat přesně podle přání investora. Zajímavý nástroj představuje rovněž animace, která klientovi nabídne virtuální prohlídku celého bytu či domu.

TEXT: Markéta Vobroučková, FOTO: Iryna Dzhemesiuk & Vitaliy Yurov,