Zcela nenápadně se v prostoru prosazuje tvarosloví kruhu, reprezentované zejména lustrem s obručí, osazenou skleněnými drahokamy stínidel. Punc exkluzivity dodávají realizaci doteky zlaté, použité jak na kovových prvcích, tak na dekorativních předmětech.
Zcela nenápadně se v prostoru prosazuje tvarosloví kruhu, reprezentované zejména lustrem s obručí, osazenou skleněnými drahokamy stínidel. Punc exkluzivity dodávají realizaci doteky zlaté, použité jak na kovových prvcích, tak na dekorativních předmětech.
Komfortní jídelní stůl s kulatou vrchní deskou a kónickou centrální nohou poskytuje dostatek prostoru pro osm strávníků. Motiv kruhu se opakuje také na nápaditém stropním svítidle.
Tradiční součástí orientální architektury jsou takzvané „shoji“, tedy papírové posuvné dveře, okna, paravány či stěny s členitými dřevěnými trámy. Moderní reminiscencí je pak zobrazené řešení, kdy je papír nahrazen sklem různé struktury.
Čalouněnou pohovku ve společenské zóně doplňuje poněkud méně tradiční lavice, potažená shodným materiálem. Jemně béžový odstín dokonale zapadá do zvolené barevné palety a nesoupeří s výraznou stěnou.
Stolování zpříjemňuje výhled do zahrady. Umožňuje ho velkoryse pojatá prosklená posuvná stěna, zaujímající plochu po celé délce prostoru.
Minimalistické kuchyni dává jednoznačný vzhled výrazný dekor ostrůvku s navazujícím barovým pultem. Černobílý mramor svou kresbou opticky koresponduje s barevnou stěnou v pozadí.
Jedinečného temperamentu u svých interiérů dosahuje Jian-mei Li stručnými čitými liniemi, které kombinuje s plnými světlými tóny. Poetická estetika a elegance jsou pak výsledkem kontrastu s pečlivě vybraným nábytkem, takže finální obytný prostor dýchá navenek poklidnou, ale přesto inspirativní atmosférou a nezaměnitelnou elegancí. Doteky fialové pak představují horký trend – odborníci totiž sta...
Jedinečného temperamentu u svých interiérů dosahuje Jian-mei Li stručnými čitými liniemi, které kombinuje s plnými světlými tóny. Poetická estetika a elegance jsou pak výsledkem kontrastu s pečlivě vybraným nábytkem, takže finální obytný prostor dýchá navenek poklidnou, ale přesto inspirativní atmosférou a nezaměnitelnou elegancí. Doteky fialové pak představují horký trend – odborníci totiž sta...
Jedinečného temperamentu u svých interiérů dosahuje Jian-mei Li stručnými čitými liniemi, které kombinuje s plnými světlými tóny. Poetická estetika a elegance jsou pak výsledkem kontrastu s pečlivě vybraným nábytkem, takže finální obytný prostor dýchá navenek poklidnou, ale přesto inspirativní atmosférou a nezaměnitelnou elegancí. Doteky fialové pak představují horký trend – odborníci totiž sta...
„Televizní“ pokoj je vybaven tak, aby v místnosti mohla dostatečně proudit energie. K principům zen bydlení patří i snaha vyvarovat se všeho negativního a agresivního, ať už jde o nábytek, doplňky či barvy.
Svítidla hrají v interiéru podstatnou roli nejen z pohledu světelného komfortu, ale především pokud jde o design. Stejně důležité jsou rovněž umělecké a dekorativní předměty, jako je například drátěná plastika koně, který je v čínském zvěrokruhu symbolem mnohostrannosti a smyslu pro krásu.
Nepsaným pravidlem čínských obydlí je disponovat dostatkem míst k sezení, aby měl každý příchozí pocit, že je v domácnosti vítán. Proto kromě rozlehlých pohodlných pohovek patří k vybavení i polstrované lavice, samostatná křesla a samozřejmě také židle.
Šatna vybavená policovým systémem by kvůli svým rozměrům mohla působit poněkud stísněně. Opticky ji rozšiřuje velkorysá zrcadlová stěna.
Skutečně neobvyklé ztvárnění zvolila designérka pro zimní zahradu. Do kamenného obkladu její podélné stěny jsou integrovány police různých šířek a délek, nesoucí misky osázené převážně sukulenty. Vodní kaskády, stékající postupně do spodní podlouhlé nádrže, udržují potřebnou vlhkost prostředí.
Nenásilné doteky zlata, objevujícího se na svítidlech, nočním stolku i netradičně řešeném čelu postele, dodávají punc luxusu rovněž ložnici.
Stůl v pracovně evokuje svým tvarem spíše v poslední době tolik populární konzoli.
Posuvná stěna, oddělující ložnici od centrální komunikace bytu, vykazuje opět prvky typické pro posuvné panely z rýžového papíru v dřevěných rámech.
Bohatí Číňané svoje bydlení často přizpůsobují evropskému stylu, o čemž svědčí i tato ložnice pro hosty v převažujících tónech modré.
: Dívčí ložnice odráží moderní trend nahrazovat noční lampičky svěšenými stropními svítidly. Jednoduchý a nepříliš rozměrný prostor (byty v Číně jsou opravdu astronomicky drahé) ozvláštňuje zajímavě řešený strop s nikou a integrovanými LED pásky.
: Dívčí ložnice odráží moderní trend nahrazovat noční lampičky svěšenými stropními svítidly. Jednoduchý a nepříliš rozměrný prostor (byty v Číně jsou opravdu astronomicky drahé) ozvláštňuje zajímavě řešený strop s nikou a integrovanými LED pásky.
Mramor s rozmanitou kresbou a barevností je jedním z hlavních materiálů, použitých v koupelnách. Jeho chladnou krásu zjemňuje dekor dřeva na nábytku.
Díky umístění koupelny do části domu, směřující do zarostlé zahrady, si mohli tvůrci dovolit prosklení fasády velkými čirými tabulemi. Venkovní zeleň prostupující dovnitř zpříjemňuje hygienu a relaxaci. Dispozici prostoru opět efektivně násobí zrcadlová stěna.
Některé nábytkové kousky mohou svým vzhledem evokovat styl art deco, ve skutečnosti však pocházejí z autorské dílny samotné designérky Jian-mei Li, která si zakládá na jejich čistých liniích a dokonalých detailech.
Výsledný vzhled interiérů je dotvořen do nejmenších podrobností tak, aby odpovídal zen filozofii bydlení.
Prostorová struktura a proporce stavby prozrazují pečlivý přístup k projektu. Výsledný vzhled rezidence těží z aplikace čistých linií a přírodních materiálů v podobě kamene a dřeva, jež přispívají k dokonalému propojení domu s přirozeným prostředím.
Obytný dům, skrytý ve svěží krajině jezer a hor, je obdařen neobyčejným klidem s ekologickým rozměrem. Orientální nálada jeho tichého pohodlí pramení především z jednoduchosti.
Designový přístup tvůrců dal vzniknout jedinečnému smyslovému zážitku smíšených stylů.
Jian-mei Li, ředitelka návrhářské firmy Shenzhen Qianxun Design Co., vsadila na stručnost přímek kombinovaných se světlými plnými barvami a kontrast jemného nábytku, jež ve finále vyústily v poklidnou a inspirativní scénu každodenního života.
Místo komplikovaného vzhledu nebo sledování neustále se měnících trendů dala přednost nezbytnému minimalismu, který ilustruje prostou povahu bydlení ve stylu čínské designové školy.
Pečlivě promyšlenou dispoziční strukturu a proporce prostoru podtrhují čisté linie a použité přírodní materiály, jako je kámen a dřevo, jež dokonale vyniknou ve vzájemném propojení.
Organicky zakomponovaný do přirozeného prostředí vod a hor v nové čtvrti Tianfu čínského města Chengdu vytváří tento nápaditý zenový obytný projekt harmonický životní styl v kontextu s adekvátním rozlišením jednotlivých funkčních oblastí celého domu a jednoduchým, ale elegantním nábytkovým systémem.
Dominantou obývacího pokoje je zářivá, světle modře tónovaná stěna, na jejímž pozadí dokonale vynikne slonovinově bílá pohovka, osvěžující pocit z celého interiéru vyvolává jejich barevná rovnováha s fialovým kobercem a červenou židlí.
Stejně jako navazující jídelna a kuchyně těží celá společenská zóna ze záplavy přirozeného světla, pronikajícího do vnitřních prostor velkými okny.
Z jeho přílivu profitují rovněž okrasné květiny a rostlinné stěny, rezonující díky bohatému prosklení fasády se živou venkovní zelení, jejíž malebná scenérie se tak stává integrovanou součástí bydlení.
Pokud jde o nábytek, každý kus byl pečlivě vybírán nejen z pohledu stylu, ale především pokud jde o něžné detaily ukryté v jeho lineárních tvarech. Výsledkem je jakési pocitové proudění a vlnění prostoru, evokující představu plovoucích mraků a tekoucí vody.
Převážně bavlněné textile a hliněné dekorační nádoby s poetickou estetikou pak představují prvky typické pro tradiční čínský styl.
Poctou starobylé filozofii „čtvercové země a sférického nebe“ jsou ostatně rovněž lustry se zakřivenými obrysy, zjemňující relativně ploché a poněkud ostré prostorové pozadí.
Zenový temperament vyzařuje také z celkového řešení celé rezidence, při jejíž stavbě se dostaly ke slovu především dřevěné materiály.