Východní filozofie podpořená uměním
Pojítko obývacího prostoru s přilehlou jídelnou a barem tvoří moderní podlahové vzory, tvořené aplikací terazza. Stejné barevné odstíny jsou zvoleny pro nábytkové sestavy. Z materiálů má výrazný podíl dřevo.
Prostor vyplňují přírodní materiály, které v něm současně vytvářejí příjemnou atmosféru. K té přispívá i takzvané nepřímé osvětlení, jež navozuje klidnou až relaxační atmosféru.
V levé části je umístěn velkorysý minimalistický laděný jídelní prostor, jež efektně doplňuje dekorativní obložení stěny v podobě dřevěných latí i výrazné závěsné osvětlení, opatřené papírovými difuzéry. Decentní stopy mosazi a kamene jsou pak aplikovány v barové části naproti.
Chytrá řešení umožňují propojení jednotlivých částí interiéru tak, aby jeho obyvatelé zůstávali součástí dění, a přitom si zachovali potřebné soukromí. Obývací část nabízí i terasu s výhledem na město.
Jídelna má sloužit i k pomyslné duševní meditaci. Proto sem designér umístil dva kaligrafické obrazy hongkongské umělkyně Packy Lai, zabývající se kaligrafií, která do tohoto prastarého umění vnáší moderní akcent.
V interiéru se našlo místo pro čajový koutek. Konvičky a šálky jsou od značky WY, obraz na stěně, namalovaný inkoustem, pochází od malíře San Chiu-yana.
Terrazzo na stěně tvoří zajímavý podklad pro obraz inspirovaný oceánem, jehož autorem je malíř a sochař Raymond Pang. Čajový stolek byl vyroben na zakázku.
Symfonie kamene, papíru a tří druhů dřeva v rozličném zpracování vytváří relaxační atmosféru, která poskytuje obyvatelům odpočinek od každodenních povinností i ruchu velkoměsta.
V tomto interiéru byste těžko hledali prázdné místo bez účelného využití. To je také důvod, proč čajový koutek vznikl právě zde. Od soukromého prostoru ho oddělují dveře, vyrobené tradiční japonskou technikou.
Tradiční váza s květy sakury a čajové nádobí na jídelním stole jsou od hongkongské značky WY. Sestava svítidel nad jídelním stolem je vyrobena z papíru. Obraz namaloval Raymond Pang.
Tradiční váza s květy sakury a čajové nádobí na jídelním stole jsou od hongkongské značky WY. Sestava svítidel nad jídelním stolem je vyrobena z papíru. Obraz namaloval Raymond Pang.
Do hlavní ložnice se vchází po dvou schodišťových stupních, kterými je nejenom opticky oddělena od společenského prostoru interiéru. Z praktického pohledu mají její uživatelé díky umístění i větší soukromí.
Dřevěné zástěny se vzorem sakury, toaletní stolek vyrobený na zakázku ve stylu art deco, stejně jako kamenná zeď v hlavní ložnici, to vše tvoří dohromady jedinečnou platformu decentní extravagance.
V této ložnici na první pohled zaujme originální kulaté čelo, na němž si designér pohrál s texturou dřeva. Nevšední vzhled mu dodává i LED podsvícení.

Když vstoupíte do tohoto bytu o rozloze tři tisíce metrů čtverečních, pod jemným dohledem nepřímého osvětlení vás přivítá teplo přírodních materiálů, zosobněné minimalistickou symfonií tří druhů dřeva a také kamene, papíru a doteku mosazi.

Zatímco na začátku okouzlí závan Východu, spodní podlaží, zařízené v moderní, západně směrované elegantní atmosféře, návštěvníky zavádí do zcela jiné dimenze – prostoru, který vykazuje nadčasový luxus, představující neutrální odstíny, na míru vyrobený nízký nábytek s čistými jasnými liniemi a na dotek příjemnými tkaninami.

Tato část je nenásilně propojená s přilehlou jídelnou a barem podlahami z terazza. Tři druhy vybraných dřevin pak ukotvují funkce jednotlivých částí, což přispívá k uvědomění a kontinuitě společných prostor.

Jídelna je naproti tomu navržena v duchu nenápadného minimalismu, kde papírové lampy a dřevěné obložení evokují svět venku.

Rytmus společných ploch se táhne až do pokoje, který slouží jako čajovna, a k vyvýšené hlavní ložnici. Tyto místnosti lze dle potřeby soukromí flexibilně zavírat otvírat pomocí skládacích dveří.

Designér nezapomněl ani na pár uměleckých předmětů, které ovšem zvolil tak, aby vybalancoval rovnováhu mezi přirozeným bytovým prostorem a uměleckou expozicí.

TEXT: Lucie Hanzlová, FOTO: Dick Liu