Harmonický prostor plný exkluzivity
Široce otevřený eklektický obývací pokoj je doslova ohňostrojem pitoresknosti s překypujícím množstvím dovedně kombinovaných uměleckých nábytkových kousků různých stylů.
Široce otevřený eklektický obývací pokoj je doslova ohňostrojem pitoresknosti s překypujícím množstvím dovedně kombinovaných uměleckých nábytkových kousků různých stylů.
Jídelně se skleněným stolem kraluje bílá, na jejímž neutrálním pozadí skvěle vynikne i příborník Heritage od Boco da Lobo s modrým dekorem inspirovaným ručně malovanými španělskými dlaždicemi.
Kreativní dětskou židli Hybrid No 2 s područkami a zadní opěrkou s králičíma ušima, umístěnou k jídelnímu stolu, navrhla designérka Merve Kahraman.
Vzdušný interiér, odlehčený transparentními skleněnými prvky, uzemňuje podlaha z hnědých dřevěných prken. V prostoru byly efektně využity artefakty z bohaté sbírky majitele domu.
Nepřehlédnutelným kouskem obývacího pokoje je rozhodně ohromující pohovka Versailles od značky Boca Do Lobo, čalouněná tmavomodrým sametem. Zajímavým prvkem je i lustr Charles s ručně vyrobenými stínidly.
Pro osvětlení jídelního stolu sáhnul designér Laith Abdel Hadi, který nepopírá své okouzlení burleskou, po lustru Pangea, design by Barlas Baylar. Brutální, leč okouzlující model čistých linií se vzhledem řetězových ok má v nabídce firma Hudson Furniture NY.
Detail pohovky Versailles odhaluje bohaté zdobení jejích zadních a bočních partií. Plastické dekorativní prvky mají ručně finalizovaný dřevěný základ s pryskyřičným povrchem, výsledný vzhled kamene jim pak dávají speciální restaurátorské techniky.
Velmi členitý povrch nepřehlédnutelného příborníku Heritage od Boca do Lobo zdobí keramické dlaždice s dekorem inspirovaným tradičními ručními malbami z různých období portugalské historie.
Díky bohatě zastoupené soukromé sbírce majitele domu se obytné prostory podobají vytříbené umělecké galerii. Designér si možnosti spolupracovat s klienty – nadšenými sběrateli artefaktů – obecně velmi váží.
Eklektický interiér vyžaduje velmi citlivý výběr vybavení. Laith Abdel Hadi je v umění kombinovat nábytek různých stylů, například pohovek, doslova mistrem.
Neutrální bílý rámec slouží jako základ všech částí obytného prostoru v tomto londýnském domě. Platí to rovněž pro elegantní vstupní halu s navazujícím točitým schodištěm, jež posloužila k umístění výrazného artefaktu v podobě nadrozměrných šňůr korálů v barevné škále pavího peří.
Neutrální bílý rámec slouží jako základ všech částí obytného prostoru v tomto londýnském domě. Platí to rovněž pro elegantní vstupní halu s navazujícím točitým schodištěm, jež posloužila k umístění výrazného artefaktu v podobě nadrozměrných šňůr korálů v barevné škále pavího peří.
Pro vybavení kuchyně byl zvolen nábytek s čelními deskami z chirurgicky vyhlížející nerezové oceli. V kontextu barevného propojení celého obytného prostoru byl k realizaci luxusní pracovní desky ostrůvku použit velmi atraktivní a dekorativní modrý achát. Přírodní nerost, tvořený proužky křemene, chalcedonu a opálu, přináleží k elementu vody a zajišťuje nejen obytnému prostoru harmonii, klid a š...
Pro vybavení kuchyně byl zvolen nábytek s čelními deskami z chirurgicky vyhlížející nerezové oceli. V kontextu barevného propojení celého obytného prostoru byl k realizaci luxusní pracovní desky ostrůvku použit velmi atraktivní a dekorativní modrý achát. Přírodní nerost, tvořený proužky křemene, chalcedonu a opálu, přináleží k elementu vody a zajišťuje nejen obytnému prostoru harmonii, klid a š...
Kromě velkoformátových pláten a rozměrných uměleckých děl jsou součástí sbírky majitele londýnského domu rovněž drobnější plastiky. Patří k nim kupříkladu soška mytologického obra Atlase, nesoucího na svých bedrech nebeskou klenbu. K oblíbeným námětům pro tvůrce napříč staletími lze počítat rovněž koně, kteří inspirují nejen sochaře už od dob starověku a antiky.
Kromě velkoformátových pláten a rozměrných uměleckých děl jsou součástí sbírky majitele londýnského domu rovněž drobnější plastiky. Patří k nim kupříkladu soška mytologického obra Atlase, nesoucího na svých bedrech nebeskou klenbu. K oblíbeným námětům pro tvůrce napříč staletími lze počítat rovněž koně, kteří inspirují nejen sochaře už od dob starověku a antiky.
Otočné křeslo Bacharach z portfolia značky Jonathan Adler nabízí pohodlí sedáku čalouněného luxusním sametem, neseného základnou z kartáčované mosazi. Rafinovaný model odpovídá dandyovskému stylu.

Soudobá rezidence, pod jejíž podobou je podepsán designér Laith Abdel Hadi, představuje dokonalou rovnováhu jasných barev, silných kontrastů a elegance v podání zejména ikonických kousků značky Boca do Lobo.

Návrhář, působící v Dubaji, Londýně a Saúdské Arábii, je známý svými nepředvídatelnými projekty. Klíčem k vytvoření tohoto jedinečného interiéru se stala umělecká sbírka investora, již se autor interiéru rozhodl učinit středobodem realizace.

Aby veškeré artefakty, shromažďované klientem v průběhu času, mohly co nejlépe vyniknout, zvolil Hadi stěny v křišťálově bílé barvě a paletu tónů použitých v obytném porostou rozšířil o výrazné doteky spektra pavího peří: modré, zelené a karamelové.

Dimenzi životaschopnosti pak podpořil ostrým tvaroslovím.

O dominantní vjemy se samozřejmě postaraly věhlasné značky, kromě už zmíněné Boca do Lobo se v inspirativních interiérech objevují například charismatické luxusní produkty s logy Minotti, Jonathan Adler, Eichholtz, Tom Dixon, The Rug Company či Hudson Furniture NY od Barlas Baylar.

„Volba Boca do Lobo pro mě byla jasná hned od začátku,“ svěřuje se návrhář.

„Doslova miluji přehnaná umělecká díla podobná fantasy, která má firma v portfoliu, a věřím, že po pár desítkách let se stanou vyhledávanými sběratelskými předměty,“ vysvětluje svůj přístup k projektu Laith Abdel Hadi.

Oceňuje i snahu této renomované společnosti podporovat a reprezentovat autentické ruční řemeslné techniky po celém světě a propojovat tradiční technologie s požadavky současného designu.

Její nebojácný přístup pak vede k inovacím, jejichž prostřednictvím vzdávají hold historii a zároveň plní přání a potřeby těch nejnáročnějších klientů.

Právě úzká spolupráce se zákazníky rovněž patří k zásadním parametrům Hadiho filozofie, díky níž interiéry ve své výsledné podobě zřetelně odrážejí styl a osobnost klienta. Daří se mu tak posouvat hranice designu o něco dále.

Primárně sází na výrazné, někdy až šokující extravagantní prvky. Věří totiž, že už jeden jediný objekt může určit směr, kterým se bude design obytného prostoru a jeho působení na člověka ubírat.

Všechno, co navrhuje, však navíc nepostrádá určitý druh humoru, díky němuž vzniká v interiéru pocit sounáležitosti a štěstí s nádechem překvapení a dramatu.

Poukazuje také na to, jaké má štěstí, že ve svých projektech může pracovat s klientovým osobním dědictvím a starožitnostmi, jako jsou předměty od značek Sevres, Lalique, Limoges, Herend, Murano a podobně.

Typickými zákazníky Abdula Hadiho jsou pak lidé, kteří už nejsou ochotni dělat kompromisy, pokud jde o nábytek a interiérové vybavení. Chtějí samozřejmě nejen špičkovou kvalitu, ale také jsou vyznavači individualismu.

V případě tohoto ohromujícího londýnského projektu v eklektickém stylu hrají důležitou roli také kreativita a přebohatá zdobnost.

TEXT: Alena Müllerová, FOTO: Boca do Lobo

KONTAKT: BOCA DO LOBO (exkluzivní designový nábytek), Rua Particular de Regueirais č. 33, 4435-379 Rio Tinto Porto, Portugalsko, www.bocadolobo.com