Původní
pískovcové zdi a pilíře z roku 1862
zůstaly zachovány. Navržen byl zpevňující
betonový věnec, do kterého je kotvena
lehká pultová střecha. Dovnitř původní
stavby je vložen kubus vlastního
objektu – ateliéru.
2/32
Vnitřní dřevostavba se k jihu
a k západu otevírá prosklenými stěnami.
Výrazným kompozičním prvkem je
částečně krytá venkovní terasa, vybíhající
do atria dřevěnou palubou s posezením.
3/32
Ateliér propojuje
s obytnou přístavbou bohatě prosklená
zastřešená chodba. Přes masivní použití
pohledového betonu nepůsobí finální
objekt nijak nepatřičně, naopak velmi
dobře zapadá do okolního prostředí.
4/32
Prosklené
části dostavby tvoří
hliníkové rámy v odstínu
fasády z cetrisových
desek, vyplněné
izolačním dvojsklem.
Převážně černo-bílé
ladění interiérů vychází
z filozofie ateliéru UAX!.
5/32
Řešení vnitřní
dispozice vychází
z historických principů
jednoho multifunkčního
prostoru, který dříve
tradičně sloužil ke všem
oblastem rodinného
života.
6/32
Dům se jeví tak, jako by jím – čistě
a přirozeně – prostupovala venkovní zeleň. Tomu je podřízena
i výsadba nových rostlin, okrasných keřů a stromů, jež navazují
na druhy rostoucí v okolí.
7/32
Jídelní stůl, navazující svou horní deskou na kuchyňský
ostrůvek, funguje i jako přípravná zóna. Při pěkném počasí lze
stolovat na navazující venkovní terase.
8/32
Součástí proskleného spojovacího
krčku je půvabné zátiší s vodní dýmkou Meduse Pipes a křeslem
Starling od značky Todus. Autorem designu je o Segers.
9/32
Spojovací krček lze využít i k příjemnému
stolování. Vyhřívá ho totiž slunce, v zimě se navíc o tepelný
komfort stará rakouský infrapanel Heatstrip od firmy BBQ Hagas.
10/32
Hru světel a stínů, z níž těží interiér i exteriér
domu doplňují také barevné efekty, pronikající zevnitř ven.
Za zvýrazněnými dveřmi se ukrývá koupelna.
11/32
Nalevo jsou dveře
do dětského pokoje, vpravo pak posuvné dveře do zahrady.
Promyšlená dispozice umožňuje v létě funkční propojení
interiéru s navazujícím atriem.
12/32
Vstup do atria nabízí z jedné strany pohled
do atria, ze druhé pak do ložnice, jíž dominuje obraz na stěně.
Dekorativní prvek ve stylu UAX! design nese rukopis Radka
Leskovjana.
13/32
Multifunkční prosklený spojovací tunel využívá rodina
majitele k různým činnostem, nejčastěji však k relaxaci.
14/32
: Původní zdivo staré stodoly, zachované
například formou sloupů, pochází z roku 1862, kdy se začala psát
historie domu. Investor Radek Leskovjan to zjistil z pískovcové
desky, nalezené v ruinách.
15/32
Výrazným kompozičním prvkem celé realizace je terasa,
vybíhající z objemu nad svažitý terén zahrady. Dřevěná paluba
spočívá na ocelových nosnících.
16/32
Posezení na konci terasy v romantickém
prostředí, stíněném košatými korunami staletých lip, nabízí nádherný
výhled na Hostýnské vrchy.
17/32
Stavba citlivě zasazená do přírodního kontextu
poskytuje díky svému pojetí uživatelům domu dostatek soukromí pro
život i práci. I proto od poroty soutěže Zahrada roku 2020 získala
čestné uznání.
18/32
Rukopis Radka Leskovjana je v celém areálu patrný
na každém kroku, ať už jde o vnitřní nebo venkovní prostory. Zaujme
také zátiší s kolem, na jehož rámu visí cyklodres s designem UAX!.
19/32
Hravá tvorba majitele
domu a ateliéru je využívá také vtipných dvojsmyslů. Svědčí o tom i grafika na stěně koupelny. Zajímavým prvkem je
určitě předěl v podobě starého žebříku.
20/32
Na tepelném komfortu interiérů se
podílejí nenápadné sálavé infrapanely od české firmy
Fouczech. Zvolený topný systém je úsporný a zdravý.
21/32
Světelný komfort v minimalisticky pojaté koupelně
bez oken, situované pod úrovní svahu, pomáhá účinně
zajistit jeden ze tří světlovodů od značky Lightway, použitých v objektu. Prvky vybavené instalovanými LED žárovkami
fungují i jako plnohodnotné zdroje umělého světla
22/32
Hravé kompozice v interiéru
tvoří Radek Leskovjan s pomocí kontrastu moderních a retro
výrazových prostředků. Využívá k tomu i prvků brněnské
firmy Novoretro.
23/32
V ložnici určitě zaujmou hravá svítidla Memory, která
pro značku Brokis navrhnul designér Boris Klimek. Iluze
nafouknutých balónků je bezchybná až k visící šňůře, která
slouží k zapnutí a vypnutí zdroje.
24/32
Svítidla z kolekce Memory, jež jsou
k dispozici v různých barevných i velikostních variantách, se
„vznášejí“ na několika místech v domě. Ucelený styl dávají
interiérům rovněž doplňky a dekorativní předměty typické pro
tvorbu grafika a designéra značky UAX! Radka Leskovjana, který
má v objektu i svůj ateliér.
25/32
Svítidla z kolekce Memory, jež jsou
k dispozici v různých barevných i velikostních variantách, se
„vznášejí“ na několika místech v domě. Ucelený styl dávají
interiérům rovněž doplňky a dekorativní předměty typické pro
tvorbu grafika a designéra značky UAX! Radka Leskovjana, který
má v objektu i svůj ateliér.
26/32
Svítidla z kolekce Memory, jež jsou
k dispozici v různých barevných i velikostních variantách, se
„vznášejí“ na několika místech v domě. Ucelený styl dávají
interiérům rovněž doplňky a dekorativní předměty typické pro
tvorbu grafika a designéra značky UAX! Radka Leskovjana, který
má v objektu i svůj ateliér.
27/32
Stěny z pohledového betonu, konstruované z materiálu
dodávaného firmou Českomoravský beton, vypadají skvěle i díky
tomu, že odborníci betonárky dohlíželi na kvalitu směsi v celém
průběhu lití
28/32
Kromě designového infrapanelu
na stěně zaujme rovněž kompozice s efektními lyžařskými
kombinézami ve stylu UAX!.
29/32
Dvouposchoďovou postel s úložným prostorem
v dětském pokoji, kam se vstupuje dvoukřídlými celoskleněnými
posuvnými dveřmi, vytvořil stolař na míru z lakované dýhy
30/32
Atrium zahrady domu uzavírá lavice od Davida
Karáska. Jde o pomyslný předěl a záleží na tom, jak si na ni
sednete – zda s výhledem do přírody s Hostýnskými vrchy,
nebo směrem do vnitřního atria, k několika odpočinkovým
a pracovním zónám.
31/32
Je-li dům na okraji zástavby nebo obce,
nejzajímavější zahrada je vždy ta volně navazující na okolní
přírodu. Jako by mezi nimi na první pohled neexistovala
žádná hranice.
32/32
Pozemku dominují statné 160 let staré lípy. Investor
navíc vysadil dalších dvanáct stromů, kromě ovocných také
ořechy, javory, osiky a vícekmenné habry. Nevytvářel tedy
novou zahradu, ale tu původní citlivě propojil s okolím.