Dům v poklidné lokalitě jinak vášnivě tepající metropole představuje mistrnou kombinaci relaxačního a pracovního zázemí s čistotou stylu. Promyšlený design inspirovaný nedalekým oceánem, stejně jako použité materiály i zvolené barvy a textury návštěvníka vedou k neodbytnému pocitu, že se přenesl v čase i prostoru na pohádkový ostrov.
Současná historie luxusní rezidence Venice House se datuje do roku 2015, kdy filmový producent Jonathan King, známý svou spoluprací na snímcích jako Spotlight (Světelný bod), filmovém muzikálu Dreamgirls anebo na sci-fi Swan Song (Labutí píseň), zakoupil dva sousedící domy.
S pomocí architekta Toma Carsona z Carson Architects a zahradního architekta Di Zocka poté z těchto menších objektů stvořil luxusní soukromý resort s hlavní rezidencí a domem pro hosty.
Podařilo se mu tak vytvořit místo, jež návštěvníkům dává pocit, že se ocitli na soukromém ostrově, a nikoliv v dosahu rušného velkoměsta.
Mimochodem, čtvrť Venice a její pláže jsou dokonalým jevištěm pro bohaté a slavné. Četní turisté tuto lokalitu navštěvují s nadějí, že se s nimi setkají při nakupování nebo u baru, protože hvězdy jako Julia Roberts, Kate Beckinsale a Anjelica Huston toto místo nazývají svým domovem.
V průběhu času, tedy po dobu pěti let následujících po realizaci koupě, Jonathan s výše zmíněnými odborníky a architekty usilovně pracoval na tom, aby svou vizi proměnil ve skutečnost. Bylo však nutné udělat nejednu změnu, například obrátit orientaci stěžejní budovy tak, aby svůj největší obytný prostor otevřela na západ, směrem k oceánu.
Výsledkem je moderní „plážový“ komplex, který kromě hlavního objektu o rozloze téměř 279 metrů čtverečních obytné plochy se třemi ložnicemi a dvěma koupelnami zahrnuje i oddělený hostinský dům o velikosti 84 metrů čtverečních s půvabnými venkovními terasami, jako stvořenými pro ranní snídani, polední menu či večírky trvající do pozdní noci.
Bazén s osvěžující vodou a vířivka jsou samozřejmostí, o níž není třeba pochybovat. Samotná vodní nádrž vyniká jedním zajímavým detailem – je jím mozaiková stěna, tvořená droboučkými obkladačkami značky Sicis, navržená tak, aby působila jako vlna, lámající se o pobřeží.
Základem barevné palety a textur použitých nejen pro venkovní, ale i interiérové úpravy jsou převážně odstíny písku, tropického dřeva a vody.
Například podlaha v přízemí je sestavená z travertinových dlaždic, protože tento vápenec, přestože je na dotek poměrně tvrdý a chladný, vzhledově připomíná poddajný mokrý plážový písek, který v horkém létě přináší osvěžení.
S podlahami stylově komunikují svítidla, která připomínají mušle, mořské kameny a medúzy.
Rovněž oblé linie nábytku a jeho struktura mají působit tak, jako by je opracoval vodní příliv. Například jeden z oblíbených kousků Jonathana Kinga – brutalistní konferenční stolek z poloviny století od Silase Seandela – se zdá být spíše než kusem nábytku krabem, vylézajícím z vody.
Předností hlavního domu je otevřený koncept přízemí, jež z velké části tvoří kuchyně se skříňkami Henrybuilt, vyrobenými z ořechového masivu. Doplňují je pracovní a odkládací plochy z černého kompozitního materiálu Caesarstone (u nás se podobné prodávají pod obchodním názvem Corian) a spotřebiče Bosch.
Vedle kuchyně je společenská místnost, poskytující hostům dostatek prostoru při večírcích.
Apartmá majitele je situováno do patra, jež je striktně soukromou oázou, kam nikdo z návštěvníků ani hostů rezidence nemá přístup. Obytný prostor, zařízený v umírněných béžových odstínech, použitých na stěnách i na podlaze, doplňují medové tóny dřevěného nábytku.
Srovnatelný komfort nabízí rovněž dům pro hosty, jehož přízemí je řešeno jako zázemí pro bazén, který obyvatelé obou domů sdílejí společně. Studiové apartmá s venkovní terasou, nacházející se v horním patře, je řešeno ve stylu „úkrytu v koruně stromu“.
TEXYT: Jana Šulcová, FOTO: Luke Gibson