Většina lidí v dnešní době využívá komfortu nakupování přes internet. Májí spoustu možností vybrat si ten správný e-shop. Jenom se zapomíná, že jsou na trhu určité komodity, které potřebují servis v podobě odborného poradenství. To v budoucnu vidím, jako jediný rozdíl mezi obchodníky.
Trh se chová podle poptávky klienta, kterého víc než kvalita zajímá cena. Máme tady veliké e-shopy z Číny, Polska a také naše České, které nabízejí bezrizikový nákup v podobě možnosti, že v ochranné lhůtě je možné zboží vrátit, bez nutnosti vysvětlení.
Jaké má klient riziko – ŽÁDNÉ. Proč by měl klient přemýšlet, že ne jenom cena, ale i další služby kolem jsou potřebné sledovat. Z klienta se stává klikající mašina, je to bohužel realita.
Existují obchodníci, kteří nabízejí svoje zboží několik měsíců pod nákup a zisk si dorovnávají až dohodnutým obratovým bonusem od výrobců. Výrobcům jde v první řadě jenom o naplnění výrobní kapacity a s ohledem na množství vyrobeného sortimentu se tvoří marže.
Samozřejmě i tady je konkurence, ale není v tak dramatickém postavení, jako je tomu u prodejců. Klient si z toho vzal ponaučení a stlačil cenu díky online trhu na minimum. Je to jeho šikovnost a sám bych nejednal jinak.
Je mi smutno z pohledu na aktuální situaci na trhu. Stratila se serióznost a slušnost, která zdobila obchodníky a klienty v období první republiky. Ty staré černobíle filmy, které sem tam máme možnost ještě vidět, jsou toho úsměvným důkazem.
Je potřeba využívat moderní dobu, moderní technologie a také cenovou politiku obchodníků, ale pořád si myslím, že E-SHOP neumí mluvit.
Proto i moje společnost se víc zaměřuje na servis podávaný našim klientům a to jsem přesvědčený, že bude v budoucnu to nejdůležitější.
Několik let zkušeností v daném oboru se i digitální svět bude pomalu učit a tady je náš prostor, nabídnout klientovi něco navíc – odborné poradenství. V rychlosti a stručnosti dnešní doby, ale v kvalitě a lidskosti starých časů.
Ono platí jedno pravdivé přísloví: ,,Všeho do času.“