Citlivá práce s letitými detaily a původním vybavením se vyplatila. Interiér domu z devatenáctého století díky ní získal nejen potřebný uživatelský komfort, ale také okouzlující charisma.
Vnitřní obytné prostory jsou definovány vestavěnými grafickými kompozicemi, živým trojrozměrným zpracováním a vhodně zkombinovanými barvami. Úchvatně optimistická nálada, panující v této domácnosti, dýchne na příchozího už v hale, jejíž podlahu a část stěny pokrývají umně poskládané, zářivé oranžovo-žluté dlaždice od společnosti Brother Cement Tile.
Odborně a s láskou zrestaurované původní detaily jsou patrné i na zdobených hlavních dveřích, jimiž se vstupuje do navazujícího interiéru. Jejich nový tmavě šedý nátěr dává vyniknout dekorativním vyřezávaným prvkům, působivě rozdělujícím plochu dveřního křídla. Další vizuální zážitek představuje schodiště, vedoucí do klidového patra.
Díky vyústění jeho horní podesty v galerii se do obou úrovní domu dostává částečně prosklenou střechou záplava denního světla. Dostačuje i pro jídelnu, zajímavou mimo jiné efektním závěsným lustrem geometrických tvarů, vybraným, stejně jako ostatní osvětlovací tělesa v bytě, z portfolia značky Innermost Lighting.
Originální, na místě nalezené prvky využili zkušení návrháři z BFDO Architects PLLC rovněž v přízemní společenské zóně, kde zaujmou mimo jiné původní dveře z olovnatého skla, umístěné jako čelní plochy nových, na zakázku vyrobených vestavěných skříní. Dobře s nimi souzní těleso plynového krbu s obestavbou s bílými keramickými obklady Chevron.
Jsou mezi nimi rovněž ikonické kousky od světoznámých designérů, jako jsou třeba Charles a Ray Eamesovi, které dobře vypadají v kombinaci s nábytkem vyrobeným na zakázku.
Celý byt svou precizní jednoduchostí výborně zapadá do dobového kontextu, daného řadovou zástavbou Brooklynu z devatenáctého století, která byla v době svého vzniku určena pro příslušníky měšťanského stavu.
TEXT: Alena Mülleroá, FOTO: Francis Dzikowski/OTTO