Hned po vstupu hlavním i dveřmi do střední části rezidence, jež slouží jako společenská zóna, se příchozímu otevře úchvatný výhled na pobřeží a vody Tichého oceánu.
Velkoryse pojatému členitému společenskému prostoru, jehož rozloha je poplatná množství akcí, které tu mohou probíhat, dominuje monumentální těleso masivně obezděného otevřeného krbu.
Vyznění centrální obytné zóny významně ovlivňuje otevření prostoru do střešní konstrukce s přiznanými tmavými trámy, ostře kontrastujícími s bílými stěnami.
Původní styl interiérů byl dílem designéra Johna Halla, s nímž architekt Neff spolupracoval na řadě projektů. Současný majitel vnitřní prostor modernizoval v souladu s požadavky na soudobý komfort, idea však zůstala zachována.
Členité otevření stropní konstrukce jsou nejen dokonale funkčním prvkem, ale přispívá rovněž k dekorativnosti jinak jednoduchého interiéru, ztvárněného v neutrální barevnosti.
Zmodernizovaná kuchyň s podlouhlým půdorysem je umístěna do jednoho z bočních křídel. I tento prostor s podlahou z přírodního kamene, který byl použit rovněž k realizaci pracovních desek, nabízí výhled na mořskou hladinu splývající s modří nebe.
Žádná z luxusních rezidencí, postavených pro kalifornskou smetánku, se neobejde bez domácího kina. K tradiční výbavě patří pohodlné polstrované sedačky, obvykle čalouněné sametem.
Rovněž v takzvaném rodinném pokoji, umístěném v levém křídle rezidence, dotváří hřejivou pohodu krb s otevřeným ohništěm. Prostor díky zarámovaným fotografiím ve stylu Helmuta Newtona, opřeným jen tak o stěnu, slouží také jako svého druhu umělecká galerie
Čelní stěna, směřující na venkovní terasu s posezením, je kompletně prosklená. Do interiéru tak propouští spoustu denního světla a dokonale propojuje vnitřní i vnější obytný prostor.
Uspořádání terasy s černou dlažbou se vyznačuje téměř dokonalou symetrií. Zrcadlový efekt je daný dvěma identickými pohovkami ve tvaru L a čtyřmi páry protilehlých odkládacích stolků ve formě dřevěných špalků.
Zvolenou pravidelnost dodržuje i dvojice vzrostlých cypřišů, ideálně s nimi lícuje rovněž posezení kolem kulatého krbu na další terase v nižší úrovni, k níž se sestupuje po několika schodech.
Dalších několik schodových stupňů vede k bazénu, zapuštěnému do travnatého terénu. Podél dvou stran vodní nádrže je několik dřevěných palub s lehátky.
Realizaci zahrady u Straus Home svěřil Wallace Neff proslulému krajinářskému architektovi Thomasi Churchovi. Také jeho pojetí pozemku kolem rezidence se podařilo při rekonstrukci zachovat
Jako galerie funguje i spojovací chodba mezi jednotlivými obytnými zónami. Obdobně jako ve většině ostatních prostor, i tady pokrývá podlahu vysoce leštěná dlažba
V ložnicích bylo pro podlahu zvoleno dřevo, které dodává odpočinkové zóně na hřejivosti. Spánkový komfort zaručuje čalouněná kontinentální postel, odpovídající soudobým ergonomickým nárokům.
Další ložnici, propojené s navazující koupelnou, dominuje vintage plakát z roku 1926, lákající k magické show tehdy populárního iluzionisty Cartera. Zaujme i červená dřevěná židle LCW z kolekce Plywood Group, kterou vytvořili Charles & Ray Eamesovi roku 1946.
Součástí rekonstrukce bylo i vyhloubení suterénu, kam byla kromě lázeňské a mediální místnosti a dvou vinných sklepů umístěna také šatna. Podzemní prostory jsou přístupné po schodišti a výtahem.
V jedné z osmi koupelen je patrná kombinace jednoduchosti tvarů a dekorativnosti obkladů z přírodního kamene v kontrastní barevnosti. Prostor s odděleným sprchovým koutem opticky zvětšují zrcadla na stěně nad umyvadly.
Rovněž z jídelny, vybavené jednoduchým stolem s kovovou podnoží a topem z bezpečnostního skla, se nabízí nádherný výhled až k zamlženému obzoru s konturami vzdálených Normanských ostrovů. Stůl obklopují designové židle celočalouněné kůží
Z mnoha částí ikonické rezidence Straus Home lze vycházet přímo do zahrady. Platí to rovněž pro tuto ložnici, kterou s venkovním prostorem spojují posuvné prosklené dveře.
Romantickou atmosféru s výhledem na hladinu Tichého oceánu a okouzlující západy slunce umocňuje posezení kolem kulatého venkovního ohniště.
Na centrální společenský prostor navazují v postranních křídlech rezidence také soukromější zóny, které lze díky proskleným posuvným stěnám oddělit. Jde například o dámský budoár s pracovnou, přístupnou po několika schůdcích. Vybavení tvoří buď modely renomovaných značek, k nimž patří například Heritage Furniture, nebo vyrobené na zakázku tak, aby vyhovovaly požadavkům klienta
Na centrální společenský prostor navazují v postranních křídlech rezidence také soukromější zóny, které lze díky proskleným posuvným stěnám oddělit. Jde například o dámský budoár s pracovnou, přístupnou po několika schůdcích. Vybavení tvoří buď modely renomovaných značek, k nimž patří například Heritage Furniture, nebo vyrobené na zakázku tak, aby vyhovovaly požadavkům klienta
Jeho návrhy okouzlovaly slavné, bohaté a mocné napříč generacemi. Projektantská kariéra Wallace Neffa trvala dlouhá desetiletí, od dvacátých let minulého století až do roku 1982, kdy zemřel.
Na svém kontě má tento ikonický tvůrce řadu hvězdných rezidencí v jižní Kalifornii, a to včetně sídla Pickfair, jež navrhnul pro proslulý herecký pár Mary Pickfordovou a Douglase Fairbankse.
Ačkoli bylo v roce 1990 srovnáno se zemí, dodnes je považováno za předobraz domů v typicky kalifornském stylu, s otevřenými stropy, nádvořími a bujnou vegetací, pronikající do interiéru velkoryse prosklenými partiemi.
Svému autorovi přineslo takovou slávu, popularitu a přízeň, že bydlení v jím navržených rezidencích začalo být celebritami považováno za otázku prestiže.
Patřili k nim například Charlie Chaplin, Darryl Zanuck, Bob Newhart, Madonna, Diane Keaton, stejně jako Brad Pitt s Jennifer Aniston a mnozí další. Posledním majstrštykem slavného architekta je velkolepá hacienda s výhledem
na Pacifik, kterou si od něho jako rodinné víkendové útočiště nechal v roce 1970 v žádané enklávě
Montecito v okrese Santa Barbara navrhnout dědic obchodního řetězce Macy‘s Robert K. Straus.
Stavba s půdorysem v podobě písmene H umožňuje maximální využití všech benefitů pozemku, situovaného vysoko na hřebeni útesu nad Tichým oceánem s mlhavým výhledem na vzdálené Normanské ostrovy.
Jednopodlažní dům o rozloze čtrnácti tisíc čtverečních metrů je členěn tak, že na centrální obytný prostor navazují z obou stran intimní zóny s ložnicemi.
Pohled na mistrovské architektonické dílo, využívající dramatického kontrastu obílených cihlových zdí a příjezdové cesty pokryté černou dlažbou, se příchozím otevře hned poté, co se z Hope Ranch‘s Marina Drive ocitnou za branou do areálu. Další
ohromení následuje po vstupu do interiéru: Už od dveří je totiž možné se skrze celou střední partii vily, přes velkoryse prosklenou fasádu, kochat velkolepým výhledem na oceán.
Obrovskou společenskou zónu s krbem v nadstandardní velikosti, otevřenou do střešního krovu s přiznaným trámovím, zalévá množství světla, procházejícího dovnitř celoprosklenou čelní stěnou.
V obou bočních křídlech se skrývá pět ložnic s koupelnami, kinosál, kuchyně a jídelna s výhledem na oceán, rezidence samozřejm má umístil do zlomu v terénu, takže je v podstatě skryté za venkovním bazénem s přelivnými hranami.
Velkou část pozemku směrem k oceánu pak zaujímá otevřená terasa s kulatým ohništěm a dostatkem prostoru pro odpočinek i stolování pod širým nebem.
Současný vlastník, který do koupě nemovitosti v roce 2007 investoval 7,5 milionu dolarů, podrobil sídlo kompletní rekonstrukci a modernizaci. Během
deseti let jejího trvání spolupracoval s historiky, takže se mu podařilo citlivě zachovat původní Neffův styl, zároveň ale dodal rezidenci nezbytné parametry moderního luxusního komfortu.
Aktuálně ji nabízí k prodeji za nezveřejněnou částku, ovšem popularita komunity Montecito, někdy označované jako „Beverly Hills North“, v posledních letech prudce vzrostla, a s ní také ceny na místním realitním trhu.
Rodiště takových hvězd, jako jsou kupříkladu Oprah Winfrey a Ellen DeGeneres, je totiž se svým mírným podnebím, plážemi světové úrovně a přírodními krásami táhnoucími se od oceánu k horám oblíbenou kulisou filmového průmyslu, v níž se od počátku 20. století natáčelo víc než tisíc snímků.
V úvahu je nutno brát i skutečnost, že covidová pandemie citelně zvýšila poptávku po luxusních domech a hodnota podobných nemovitostí v Montecitu se i v důsledku toho více než zdvojnásobila. Potenciální kupec tak
bude muset počítat s tím, že dům podobné velikosti, jen pár kroků od Straus House, se nedávno prodal.