Apartmá na střeše Londýna
Prosklený apartmán poskytuje nádherné výhledy na Londýn. Na jeho centrum i moderní čtvrť na jižním břehu Temže. Venkovní nábytek s galvanicky upravené oceli vznikl podle návrhu Studia Reed.
Ikonický nábytek od Vladimira Kogana doplňuje konferenční stolek z corianu z dílny Roberta Stadlera. Atmosféru podtrhuje plátno nazvané Untitled od Richarda Allena.
Jednoduchý koberec utkaný ze sisalu svou strukturou a barevností vnáší do interiéru přírodní pocit. Obrazy umístěné na pohyblivých příčkách lze posunovat, a měnit tak dispozici bytu.
Keramická skulptura, jejímž autorem je Peter Lane, vytváří efektní clonu mezi společenskou částí a lodžií oddělenou skleněnou stěnou.
Jídelní stůl z cortenové oceli (se vzhledem rzi) byl navržen ve Studiu Reed. Židle a lavice odkazují na design padesátých let a tvorbu Piera Jannereta.
Lustry se stínidly z aranžované sítě nesou rukopis studia Nendo. Atmosféru proskleného vzdušného prostoru doplňuje sítotisk na plátně nazvaný Tunnel, jehož autorem je Daido Moriyama.
Kromě klasiků designu jsou zastoupeni i současní tvůrci, lehké vyplétané křeslo navrhla Patricia Urquiola.
Nábytek ve vzdušném apartmánu působí sochařským dojmem. Vedle corianového stolku Roberta Stadlera je umístěn soustružený hliníkový model Sebastiana Brajkovice.
Stěny pokryté měděnkou (zelenkavé zbarvení) dávají galerii loftový vzhled. Odstíny kovu odrážejí zbarvení střech v okolí Neo Bankside Towers.
Keramická plastika Petera Laneho působí kontrastním dojmem vůči technicistnímu ocelovému schodišti. Ruční práce versus dokonalost moderních technologií vytváří kouzlo mezonetu.
Geniální jednoduchost jídelních židlí vychází z původního návrhu modelu Brno, který navrhl Ludwig Mies van der Rohe pro brněnskou vilu Tugendhat.
Patinovaná měděná stěna je v protikladu s uměleckým plátnem na lehké dělicí příčce, kterou lze podle potřeby posunovat, a měnit tak dispozici apartmánu.
Piere Janneret, bratranec Le Corbusiera, je autorem barových židliček z masivního dřeva.
Přírodní barevnost zdravě narušují jasné tóny obrazů a vybraných kousků nábytku.
Ve snížené části apartmánu je situována prostorná barová kuchyně. Tmavé dřevěné čelní plochy skříněk rozsvěcují vestavěné spotřebiče Miele z leštěné oceli.
Odpočinkovému koutu dominují dva stolky evokující tesané kamenné kvádry pojednané modrou barvou.
Koberce z čisté vlny stejně jako přehoz přes postel zateplují ložnici navrženou Studiem Reed. Kromě bodových stropních svítidel se v místnosti uplatňují lampy značky Ecart International.
Pracovna odpovídá industriálnímu duchu penthouse. Policový systém tvoří kovová konstrukce doplněná deskami z masivního dřeva. Stejným způsobem je vyroben i pracovní stůl.
Oproti společenskému prostoru otevřenému na výšku dvou podlaží je pracovna umístěna pod galerií, světlá výška tři metry poskytuje zklidněné prostředí nutné pro práci a setkávání s obchodními partnery.
Industriální strohost apartmánu v ložnici zateplují koberce a přehozy z čisté vlny, ale také klasické záclony a závěsy.
Postel s vysokým čelem od Studia Reed je od koupelny a šatny oddělena stěnou tvořenou posuvnými skleněnými panely.
Ložnici majitelky zahalil designér do pudrových tónů. Ve stejném ladění jsou i lampičky značky Ecart International. Záclony s dezénem březové kůry ladí s masivním nábytkem navrženým Pierem Janneretem.
Vzdušnost koupelny podtrhují dělicí stěny z mléčného skla, které zachovávají intimitu místa. Zároveň nechávají dovnitř prostoupit denní světlo.
Zrcadlová stěna ještě zvětšuje prostornou koupelnu. Vana poskytuje koupel s výhledem na město.
Pokoj pro hosty nabízí maximální pohodlí. Vedle sofa a pohodlného lůžka je zde umístěný půvabný konzolový stolek, který může posloužit jako toaletka.
Mezi vtipné detaily majitelovy ložnice patří také televizní obrazovka upevněná v malířském stojanu. Vpravo ikonický nábytek Piera Jannereta.
Sprchový kout nabídne pocit tropického deště, nasvícení proměnlivým barevným světlem pak dokonalý zážitek z relaxace.
Koupelna se solitérní vanou s navazující šatnou tvoří zázemí ložnice majitele.
Neo Bankside zahrnuje 217 bytových jednotek ve čtyřech různě vysokých šestihranných věžích čítajících 12 až 24 podlaží.
Znovuzrození čtvrti Southwar představuje mimo jiné také mrakodrap The Shard od Renza Piana.
Prosklený apartmán poskytuje nádherné výhledy na Londýn. Na jeho centrum i moderní čtvrť na jižním břehu Temže. Venkovní nábytek s galvanicky upravené oceli vznikl podle návrhu Studia Reed.

Londýn je nejnavštěvovanějším evropským městem, pro investory je lákavou lokalitou. Apartmán vybavený designovými skvosty v mrakodrapu Neo Bankside oprávněně přitahuje pozornost.

Apartmány v Neo Bankside Towers nadchnou originalitou a komfortem. S nádherným výhledem na řeku Temži a londýnské panorama s katedrálou sv. Pavla patří k tomu nejlepšímu, co současná interiérová tvorba ve Velké Británii může nabídnout.

Komplex zahrnuje 217 bytových jednotek ve čtyřech různě vysokých šestihranných věžích čítajících 12 až 24 podlaží. Nachází se v jihovýchodní londýnské čtvrti Southwark, která poslední dobou zažívá velký stavební boom.

Zviditelnil ji nejvyšší mrakodrap ve Velké Británii a současně západní Evropě, The Shard (310 m), který navrhl Renzo Piano, spoluautor pařížského Center Pompidou.  Další ikonou tohoto prostoru je Tate Modern.

Z centra Londýna je tato galerie moderního umění přístupná po Millenium Bridge. Extravagantní most určený pouze pro pěší navrhl světoznámý architekt sir Norman Foster.

V 16. a 17. patře jedné z věží Neo Bankside, na 500 m2 obytné plochy, nechal plně rozvinout svou fantazii interiérový designér Jonathan Reed.

V kontrastu s moderními technologiemi, které ovlivnily vzhled pláště, při návrhu interiéru uplatnil svoji vášeň pro přírodní materiály.

Inspiraci pro vybavení nevšedního penthouse mu přinesly práce na zahradě v Yorkshire, procházky po vřesovištích nebo na podzim sluncem zalité zlaté listí. To, co přenesl ze severu Anglie do Londýna, je především paleta barev.

Když procházíte dvoupodlažním apartmánem, upoutají vás hnědé odstíny dubových prken na podlaze, drsná struktura koberců ze světlého sisalu, obklady z tmavého cedrového dřeva nebo zlatavé okrové tóny retro nábytku.

Stěny obložené panely z patinované mědi poskytují dokonalý rámec otevřenému obytnému prostoru, šikmé skleněné stěny, které tvoří plášť apartmánu, vpouštějí dovnitř množství denního světla.

V tomto vzdušném prostoru vynikají excentrická díla současných umělců vedle ikonického nábytku, odkazujícího na klasiky 20. století. Design odrážející silnou individualitu tvůrců, kombinovaný s vlastními autorovými návrhy, působí elegantně a čistě.

Inklinaci k dokonalým liniím získal Reed jako kreativní ředitel v Polo Ralph Laurent v Paříži. Dnes v londýnské Chelsea vlastní ateliér se čtyřiceti zaměstnanci.

Ve společenské části dominuje ikonické sofa organických tvarů od Vladimira Kogana, doplňují ho dva originální designové stolky, corianovému modelu z dílny Roberta Stadlera sekunduje soustružený hliníkový stolek Sebastiana Brajkovice.

Lustry od Nenda se stínidly z aranžované sítě umocňují vzdušnost a světlost apartmánu. V navazující jídelně vyniká stůl s cortenovým povrchem podle návrhu Studia Reed, doplňují ho židle a lavice od Piera Jannereta.

Nábytek tohoto designéra, tvořícího v padesátých letech, prostupuje celým interiérem. Punc ruční práce mají kameninové skulptury, které vizuálně oddělují obytnou část od terasy, již penthouse obestupuje ze dvou světových stran.

Otevřený prostor je opatřený mohutnými květináči s exotickými travinami, s jejichž stébly si věčně pohrává vítr. Vy si můžete z této pohádkové zahrady vychutnávat výhledy na centrum Londýna a znovuzrozenou čtvrť Southwark na jižním břehu Temže.

Text: Alena Kodlová, Foto: Photofoyer