Výstřelky versus klasika
BÁJEČNÝM kusem nábytku je židle Cookie j, která uplatňuje výrazné barvy a organické tvary. Polykarbonátová vstřikovaná skořepina má chromovanou nebo lakovanou ocelovou podnož. INFINITI, www.infinitidesign.it
SVOU MĚKKOU, dobře definovanou formou působí židle Glossy jako lesklý, dynamický designový kousek. Stohovatelná židle je navržena v kombinaci ocelové podnože s vícevrstvou dřevěnou nebo polykarbonátovou skořepinou. Design Stefano Sandoną. INFINITI, www.infinitidesign.it
PLASTOVÁ ŽIDLE Papatya Ego K je stohovatelná, použít ji lze v interiéru, na terase nebo zahradě. PAPATYA, www.papatya.com
ELEGANTNÍ KŘIVKY židle Seki navrhlo studio Bartoli design. ENRICO PELLIZZONI, www.enricopellizzoni.com
MODERNÍ technologie vstřikování stojí za židlí Joi z polypropylenu. Design Marco Pocci a Claudio Dondoli. PEDRALI, www.pedrali.it
CHAIR GOOD z designové dílny Benediny využívá funkční a estetické vlastnosti tvrdé kůže, ze které vzniklo ohýbáním sedadlo s opěradlem. Podpora sedadla je z hliníku, zatímco nohy mohou být v chromované nebo lakované oceli. ENRICO PELLIZZONI, www.enricopellizzoni.com
BÁJEČNÝM kusem nábytku je židle Cookie j, která uplatňuje výrazné barvy a organické tvary. Polykarbonátová vstřikovaná skořepina má chromovanou nebo lakovanou ocelovou podnož. INFINITI, www.infinitidesign.it
BASIL je stohovatelná židle živého mladistvého stylu. Podnož ze dřeva nebo oceli nese pohodlnou ergonomicky tvarovanou skořepinu. Design Mr. Smith Studio. CALLIGARIS, www.calligaris.com
ELEGANTNÍ bílý tvar židle Now je výzvou k odpočinku. Zadní strana opěráku a dolní strana sedáku mají kontrastní barvu, což vytváří pocit vrstvení. Nohy jsou z chromované oceli. INFINITI, www.infinitidesign.it
TVAROVANÁ židle Ara je stohovatelná, vhodná pro vnitřní i venkovní použití. V horní části zad konstrukce má charakteristickou rukojeť pro snadnou manipulaci. PEDRALI, www.pedrali.it
FLORA ARMCHAIR svými organickými tvary rozsvítí terasu nebo zimní zahradu. Papatya nábytek se zaměřuje na nové materiály a technologie v návaznosti na nejnovější trendy a životní styl. PAPATYA, www.papatya.com
BEZTÍŽNOU formu polykarbonátové židle Margot umocňuje čistota lesklého povrchu a inteligentní konstrukce, která umožňuje stohování. INFINITI, www.infinitidesign.it
NEJEN V EXTERIÉRU, ale také v interiéru najde uplatnění židle Oxo. Opěrák s nepravidelnými otvory dodává nábytku svěží pocit. PAPATYA, www.papatya.com
ELEGANTNÍ židle Trama je celočalouněná, sedák, opěrák a i nohy jsou potaženy kůží. Jednoduchý tvar umocněný dokonale provedeným řemeslem vytváří jedinečný designový kousek. ENRICO PELLIZZONI, www.enricopellizzoni.com
ČALOUNĚNÁ židle s jasanovou kostrou Bac Two je dalším designovým příspěvkem Jaspera Morrisona do unikátní kolekce značky Cappellini, které je synonymem pro vše nové a avantgardní v nábytkářství. CAPPELLINI, www.cappellini.com
ŽIDLE 002 je vítězem tuzemské soutěže Bentwood no limits. Poutala také nemalou pozornost na milánském veletrhu. Designér Jaroslav Juřica navázal na tradici Michaela Thoneta; židle 002 sestává pouze ze tří ohýbaných dílů, z nichž dva nosné jsou identické. TON, www.ton.cz
LUXUSNÍ artdecová židle upoutá dokonalým řemeslným zpracováním. Sametový polstrovaný sedák odlehčuje opěradlo potažené síťovanou tkaninou, zužující se ebenové nohy umocňují pocit lehkosti. PALAZZO
SPECIÁLNÍ technologií z vícevrstvé dýhy je vyrobena židle Loop podle návrhu Clause Breinholta. Odlehčený pocit dává tomuto designovému kousku subtilní chromovaná ocelová podnož. INFINITI, www.infinitidesign.it
HISTORIZUJÍCÍ židle Celine je extravagantní a pohodlná zároveň. Zužující se kónické dřevěné nohy odlehčují čalouněný sedák s elegantním opěrákem ve stylu Black & White. CATTELAN, www.cattelan.it

Židle představené na milánském veletrhu měly nesčetně podob, od designových výstřelků po nadčasové modely. REZIDENCE byla u toho, aby vám mohla přinést další zprávy z epicentra nábytkové tvorby.

Jestliže milánský veletrh na návštěvníky zapůsobil jednoznačnou inklinací k přírodnímu stylu, projevujícímu se umírněnou paletou šedých a béžových odstínů, jednotlivé expozice výrobců designových židlí působily kontrastně, jako barevné kytice. Švýcarská značka Vitra představila

hned sedm novinek v podobě různých typů křesel a židlí, včetně kancelářské ID Chair od Antonia Citteria, která svou variabilitou vzbudila zaslouženou pozornost.

Doslova bombasticky oslavil 50 let veletrhu I Saloni legendární italský výrobce nábytku Kartell. Jeho nápaditá instalace v hollywoodském

stylu vzdala hold designovým mágům a jejich nesmrtelným kouskům, mimo jiné Louis Ghost Chair od

Philippa Starcka, která svítící se vznášela nad procházejícími lidmi. Ostatně legendární designér neusíná na vavřínech, představil zbrusu novou barovku. Ani ostatní firmy nezůstaly pozadu.

Pestrobarevnou nabídku židlí představila značka Infiniti. Její designéři inklinují k odvážným organickým

tvarům, umocněným jasnými signálními barvami. Například židle Glossy představuje lesklý, dynamický kousek se silnou osobností. Stohovatelná židle je navržena jako polykarbonátová průhledná skořepina na subtilní chromované podnoži.

Báječným kusem nábytku je také židle Cookie, která uplatňuje výrazné barvy a organické tvary. Polykarbonátová vstřikovaná skořepina má lakovanou ocelovou podnož v témže odstínu.

Tento trend, sedací část a podnož pojednané stejnou barvou, se opakoval i u dalších výrobců.

To je jedním z typických rysů veletrhu – přestože jde o žhavé novinky, často se jednotlivé prvky u různých produktů a značek nápadně podobají. Odkaz k přírodě představovaly nejenom organické tvary. Výrobci luxusního nábytku představili židle z ohýbané dýhy;

ukázkou toho stylu je židle Loop podle návrhu Clause Breinholta, vyrobená speciální technologií z vícevrstvé dýhy v kombinaci s odlehčenou

chromovanou podnoží. Mezi 1300 expozicemi se neztratila ani česká značka TON. Mimo jiné představila

židli 002 podle návrhu Jaroslava Juřici. Mladý designér navázal na tradici Michaela Thoneta a jeho legendární židli č. 14 posunul dál, vtiskl jí parametry nábytku třetího tisíciletí.

Text: Alena Kodlová, Foto: archiv firem, Milán 2012