Opaliskující pohádka
Společenská zóna je vyhrazena především odpočinku. Stěny místnosti jsou pokryty perleťově lesklou tapetou, koberce jsou ze směsi vlny a hedvábí (Tim Page Carpets) s designem René Dekkera. Pohovky Cocoon a Moon navrhl Vladimir Kagan
Protilehlou část společenské zóny doplňuje chaise longue Dragonfly v designu Karima Rashida (Bonaldo). Nezaměnitelné křišťálové lustry jsou od Moooi v designu Jurgena Beye, kruhové stolky Cauldfield navrhl Rodolfo Dordoni pro značku Minotti
Pohled ze vstupních dveří do společenské zóny prozrazuje, že jsme právě v centru místnosti, vyznačeném kruhovým kobercem
Přísně pravoúhlý půdorys zjemňují oblé válce lustrů a stolků spolu s esíčkem sedací soupravy
Bílý nenápadný nábytek je zasunut do nik, volný prostor tak získalo dominantní posezení. V místnosti nechybí ani krb
Vstupní hala má podlahu z vápence Buffon. Prostor opticky rozšiřuje obří ozdobné stříbrné zrcadlo v designu Harrison & Gil, postavené ke zdi za otoman Dagonet polstrovaný králičí kožešinkou (Ipe Cavalli). K osvětlení byly vybrány „smetákové“ stojací lampy Broom (design William Brand a Annet van Egmond)
V popředí nabízí možnost spočinutí křeslo True Love od Flemminga Buska a Stephana Hertzoga (Zero4)
Rodinný salon je pojatý v příjemných krémových tónech, působí vzdušně a nabízí pohodlí. Stěny pokrývá tapeta s náznakem košíkové vazby, podlahu zdobí vysoký vlněný koberec
Pohovka (Minotti) je oděná do pepita, nábytek na zakázku do laku s vysokým leskem. Osvěžení sem přinášejí záclony s dekorem „čajových sušenek“ lemované hedvábím a scénu dovršuje velké kruhové zrcadlo Sole (Galotti & Radice)
Ostrůvek klidu představuje jídelna v hnědo-béžových tónech, včetně japonských panelů, které zastírají okna. V souladu s koulemi lustrů Windfall z ostnatého drátu posetého křišťály Swarowski se na nich objevuje dekor kruhu
Jídelní stůl Raj (Galotti & Radici) se skleněnou deskou na pochromovaných nohou doplňují židle od Minotti. Ani zde nemůže chybět krb
Extravagantní kovový systém sezení Studio Ufo navrhli Derya Akdurak a Evren Köroğlu (Megaron) a najdeme ho u bazénu
Před vstupem do kinosálku zaujme konzolový stolek Foulard (design Reflex Angelo) z 10mm pískovaného skla . Zátiší doplňují dekorativní nádoby z bílého silikonu
Hedvábný lesk perleťové mozaiky kontrastuje s omítkou a vroubkovaným dřevem originální vysoké komody Semi Semainer v designu Rabiha Hageho – jsme před apartmá manželů
Zajímavě pojal autor i zábradlí kolem esíčkovitě zvlněného dřevěného schodiště, které prochází všemi podlažími
Kinosálek (36 m2) patří k nejoblíbenějším místnostem rodiny. Přispívají k tomu pohovka Boa (Edra), sedáky Fat Fat (B&B Italia) i další posezení od Arketipo
Vejcovité lampy Dolmen z opálového skla navrhl Philippe Daney (Ligne Roset). Starají se zde o příjemnou pohodu
Tyrkysový pokoj obývá nejmladší člen rodiny. Laserem vyřezaný panel před okny má zdobení od Abbott & Boyd, od této značky jsou i polstrování a další textilie, koberec od Tim Page Carpets. Pracovní stůl Klemm navrhl Rodolfo Dordoni pro Minotti, u něj stojí jeho Phillips Lounge Chair. Průsvitné stolky (plexisklo) navrhli architekti, na nich stojí bílé lampy Cobra v designu Elia Martinelliho Mar...
Tyrkysový pokoj obývá nejmladší člen rodiny. Laserem vyřezaný panel před okny má zdobení od Abbott & Boyd, od této značky jsou i polstrování a další textilie, koberec od Tim Page Carpets. Pracovní stůl Klemm navrhl Rodolfo Dordoni pro Minotti, u něj stojí jeho Phillips Lounge Chair. Průsvitné stolky (plexisklo) navrhli architekti, na nich stojí bílé lampy Cobra v designu Elia Martinelliho Mar...
Tyrkysový pokoj obývá nejmladší člen rodiny. Laserem vyřezaný panel před okny má zdobení od Abbott & Boyd, od této značky jsou i polstrování a další textilie, koberec od Tim Page Carpets. Pracovní stůl Klemm navrhl Rodolfo Dordoni pro Minotti, u něj stojí jeho Phillips Lounge Chair. Průsvitné stolky (plexisklo) navrhli architekti, na nich stojí bílé lampy Cobra v designu Elia Martinelliho Mar...
Tyrkysový pokoj obývá nejmladší člen rodiny. Laserem vyřezaný panel před okny má zdobení od Abbott & Boyd, od této značky jsou i polstrování a další textilie, koberec od Tim Page Carpets. Pracovní stůl Klemm navrhl Rodolfo Dordoni pro Minotti, u něj stojí jeho Phillips Lounge Chair. Průsvitné stolky (plexisklo) navrhli architekti, na nich stojí bílé lampy Cobra v designu Elia Martinelliho Mar...
Celek tvoří hedvábné záclony (Rubelli), jemný voál závěsů (JAB), damaškové dekory na stěnách, tapety Ulf Moritz a Brian Yates, bílá postel potažená jemnou kůží, jednoduchý kovově lesklý stolek a lampy Set Up Shade od Marcela Wanderse (Moooi). Zrcadlové dveře šatny odrážejí část budoárovou, stolek a sedátko z plexiskla jsou od autorů interiéru; osvětluje je stojací lampa Giant curved (Dwell) s p...
Celek tvoří hedvábné záclony (Rubelli), jemný voál závěsů (JAB), damaškové dekory na stěnách, tapety Ulf Moritz a Brian Yates, bílá postel potažená jemnou kůží, jednoduchý kovově lesklý stolek a lampy Set Up Shade od Marcela Wanderse (Moooi). Zrcadlové dveře šatny odrážejí část budoárovou, stolek a sedátko z plexiskla jsou od autorů interiéru; osvětluje je stojací lampa Giant curved (Dwell) s p...
Luxusní bazén o 104 m2 nemá chybu. V místnosti věnované relaxaci ve vodě najdeme jak možnosti posezení, poležení, tak několik trenažérů k protažení těla
Patří k ní samozřejmě i vířivý bazének s podvodními masážními tryskami. Pro příjemné šlapání je zapuštěn do podlahy mezi dřevěné palubky. Stěnu zdobí stříbřité lakované svítící objekty z řady Odue (design Marco Maggioni a Giorgio Gurioli
Extravagantní kovový nábytek navrhli Derya Akdurak a Evren Köroğlu (Megaron), stolky Rock z kolekce Meteor jsou od Arika Leviho. Spolu s ležérními stříbřitými a bílými polštáři dotvářejí příjemnou pohodu celé zóny. Přispívá k ní i originální podlahové světlo Luna Nel Pozzo (design Enzo Catellani, Catellani & Smith), vidět je vzadu zcela vpravo
Kruhové objekty na stěnách u bazénu jsou z autorské dílny architekta, inspirovaly je stříbřité bublinky na tapetě značky Elitis (plně omyvatelné a odolné kondenzaci). Právě ona inspirovala obří skulptury ze skleněného vlákna, tři ve stříbrné a tři v bílé
Kruhové objekty na stěnách u bazénu jsou z autorské dílny architekta, inspirovaly je stříbřité bublinky na tapetě značky Elitis (plně omyvatelné a odolné kondenzaci). Právě ona inspirovala obří skulptury ze skleněného vlákna, tři ve stříbrné a tři v bílé
: Exkluzivní manželské apartmá je pojato v bílé od podlahy až ke stropu. Podlahu pokrývá celoplošný koberec, stěny zdobí tapety Silver Snow z kolekce Precious Metals (Maya Romanoff). Lustr a další světla z kolekce The Balance (Ruhl Haagman) jsou z masivního křišťálu. U stříbřitého konzolového stolku je židle Yvette (Boffi), vedle třízásuvková toaletka Twisted (Johnny Egg)
Postel od Ipe Cavali s korunou čela zdobeného křišťály Swarovski, křesla Narciso v designu Giorgia Puliciho (Boffi) v bílé a stříbrné spolu s hedvábným prádlem a doplňky, včetně textilií, dotvářejí celkovou atmosféru apartmá
Orientální téma zaznívá z této ložnice na přání člena rodiny, kterému je určena. Nízká postel je z kolekce Otto (design Paola Navone, Gervasoni) s čelem z bambusu, styl podporují bílé šatní skříně s dělenými pískovanými skly dvířek, i tmavé stolky, tapety mezi skříněmi a oknem či přehoz přes postel – střízlivá šedo-bílá barevnost působí klidným, sofistikovaným dojmem
Smetanové a šedé tóny si vybral nejstarší dětský člen rodiny jako hlavní pro svou ložnici, stejně jako extravagantní nástěnná světla Luce che Dipinge (Catellani & Smith) z bílého plátna. Postel je opět od Minotti
Barevnost této ložnice, inspirované 60. lety, udává kruhový koberec Fleury (Missoni), dekor je použit také na dalších doplňcích v místnosti, stejně tak barvy, včetně polstrování postelí (Il Loft). Textilie jsou zde především z kolekcí Sahco Hesslein. „Ostnaté“ polštářky navrhla Anne Kyyrö Quinn

Šestipodlažní novodobý dům je stylizován do gregoriánského stylu se špetkou klasiky. Tři nejnižší podlaží nabízejí kinosál, bazén, pokoje pro obsluhu, společenskou zónu a velkou jídelnu.

Vstupní první podlaží zabírají apartmán s ložnicí manželů, ve zbylých dvou je pět ložnic dětí.

Jaká byla představa budoucích majitelů o jejich novém domě v Kensingtonu? „Ať mu vládne opaliskující bílá, světlounce šedá, krémová, a musí být jedinečný,“ další upřesnění architekt nedostal.

Věděl ovšem, že se jedná o bohatý mezinárodní pár s pěti většinou už dospělými dětmi, rodinu zvyklou na nejvyšší luxus.

Díky „pružnému“ rozpočtu mohl interiérový designér René Dekker se svým týmem bez omezení popustit uzdu své fantazie a překvapit a potěšit rodinu majitele. „Trvalo mi nějaký čas, než jsem přišel na to, kde začít,“ přiznává.

Konec konců měl na hraní 1114 m2 obytné plochy, rozvržené do šesti podlaží. Inspirace jak jej zařídit přišla v momentě, kdy uviděl stříbřité bublinky na tapetě značky Elitis.

Právě ona inspirovala obří skulptury ze skleněného vlákna, umístěné na stěnách místnosti s bazénem, tři ve stříbrné a tři v bílé, které Dekker navrhl jako echo motivu bublin z tapety.

Tón hravého luxusu charakterizuje celý tento dům. Ačkoli barevná paleta je světlá, nenápadná, díky použití množství rozmanitých vrstev a textur nepůsobí jednotvárně, nezajímavě.

Celek navíc oživují pečlivě rozmístěné kousky nábytku, odvážné, někdy bizarní, vždy perfektně provedené: „Našli jsme tolik krásných věcí, které se dokonale hodily do tohoto domu,“ říká Dekker.

Původní autorský návrh interiéru se architektovi vrátil s pochvalou, jedinou připomínkou bylo přání, aby koberce a doplňky v ložnicích, včetně té manželské, byly „o trošičku míň bílé“, aniž by to ovšem narušilo vytyčené celkové pojetí interiéru.

Architektonické řešení prostoru vyžadovalo drobný zásah – naštěstí zde byl meziprostor, který bylo možné přeměnit ve sprchové kouty a šatny. Dům je nově vybudovanou, soudobou verzí klasického londýnského gregoriánského městského sídla.

Přitom všechny místnosti mají velkorysé výšky stropů, narozdíl od starobylých gregoriánských objektů se stropy sníženými. „Prostor je báječný – nemuseli jsme se potýkat s dobovými detaily, žádnými římsami nebo komplikovanými krby,“ libuje si Dekker.

Za nejdokonalejší považuje první podlaží, kde se nacházejí ložnice manželů, jeho a  její koupelna a šatna, všechny přístupné z menšího foyer. Manželská ložnice je považována za nejoriginálnější – je to luxusní třešnička na dortu, ve stříbrné, bílé a skle.

„Snažili jsme se najít vždy ten nejúžasnější akord bílé s využitím vlny, hedvábí, kůže a sametu – jsou odlišné nejen na pohled, ale také na dotek. Mistrovským tahem bylo rozhodnutí obložit vstup do foyer k ložnici perleťovou mozaikou.

Malé třpytivé dlaždičky jsou překvapivě položeny v ,cihlové vazbě´, geniálně skrývají spáry a vytvářejí dojem jednolité, souvislé plochy,“ vysvětluje architekt.

Jejich hedvábný lesk kontrastuje s omítkou a vroubkovaným dřevem originální vysoké komody Semi Semainer v designu Rabiha Hageho, která působí na svém místě velmi efektně. Také stříbřitý povrch nábytku v ložnici (Boffi) vypadá velkolepě.

Majitelé zhodnotili vzhled své ložnice slovy, že si tam připadají jako v nebi…

Další elegantní řešení architektů, vchod zdvojenými dveřmi uprostřed, můžeme vidět v rozměrné společenské zóně (66 m2), která se táhne po celé délce vstupní haly a prostoru schodiště. Na podlahy umístil Dekker tři koberce, které jej vnitřně člení.

Plastický vzor centrálního kruhového je inspirován perleťovým dekorem půlměsíce na jedné z potahových látek doplňků, doplňují jej dva po stranách, navazující na dekor tapet. Dělí zónu na více ženský prostor na straně jedné a mužský na té druhé.

Použitím stejných dekorativních látek a potahů jednotlivých kousků nábytku architekt oba prostory nenásilně propojil. Měkkost kruhů a křivek pak pomáhá vyvážit velký prostor s obdélníkovým půdorysem.

Místnost domácího kina je rodinou také velmi oblíbená, hlavně díky neuvěřitelně pohodlnému sofa Boa (design bratři Fernando a Humberto Campanovi, Edra, 2002) potaženému hustým sametem (velvet).

Měkkost a hebkost  podtrhují bohatě zřasené voálové záclony na postranních stěnách místnosti, a jemně zářící stojací lampy dotvářejí ideální prostředí i pro soukromé večírky.

Od přísné bílo-krémové palety barev v interiéru se Dekker mohl odklonit pouze při zařizování ložnic dětí.

Například pokoj pro nejmladší osvěžuje tyrkys – jak na polstrování lůžka, detailech nábytku, tak na záclonách s krajkovým dezénem velkých květů –, díky němu vytváří na podlaze jím procházející sluneční světlo filigránské vzory…

Procházíme-li domem, jsou to právě takového hravé detaily, které vás příjemně překvapí, osvěží:

hra světla přes záclony, duhové odrazy od křišťálového lustru či lampy, směs textur a jemné ozdoby – jako například závěs v obývacím pokoji, který maskuje přebytečnou sadu dveří, má lem zdobený drobnými křišťálky:

„Jako by někdo vzal diamantový náhrdelník a navlékl jej po celé délce závěsu, dokonale to dokresluje atmosféru,“ libuje si designér. Podobné ruční dozdobení najdeme i na polštářcích a dalších doplňcích v řadě pokojů.

Inspiraci při tvorbě tohoto exkluzivního interiéru hledal, jak přiznává, designér i na internetu – příkladem jsou třpytivé křišťálové koule v jídelně nebo lustry v manželské ložnici (obojí od Rühl Haagmanse, Windfall našel na německých webových stránkách).

Dekker také pro Greenwich Village objevil svéráz a nezaměnitelnou osobitost italského stylového nábytku. Dům tak jiskří vynalézavostí, nápaditostí a tvořivostí, které do něj autor, jak sám přiznává s potěšením, vložil. Na výsledku je to opravdu vidět.

TEXT: Jaromíra Slavíková, FOTO: James Silverman