Jídelně dominuje rozmarný lustr z ručně foukaného muránského skla. Luxusní kontrapunkt podtrhuje elegantní jednoduchost černého jídelního stolu z dílny architekta a kůží lemovaného sisalového koberce. Výsledný efekt změkčují i návleky na židlích
: Posezení je zapuštěné do plochy z leštěného betonu, jehož béžový odstín ladí s barevností kamenné stěny, spojující interiér s exteriérem. Hlavním dekorativním prvkem je kultovní lampa Floor Arco značky Flos, navržená dvojicí Achillem a Pierem Giacomem Castiglioniovými v roce 1962
Zapuštěný venkovní bazén i terasa jsou opět z architektova oblíbeného leštěného cementu, který navíc patří na Ibize k běžně používaným stavebním materiálům. Komfort pod zastřešenou částí doplňuje čalouněné posezení
Černo-bílou jednoduchost schodiště vedoucího do klidové zóny oživuje obraz toreadora s výrazně žlutým pozadím. Dalším výrazným prvkem je přirozené světlo ze tří oken, odrážející se na protilehlé stěně
Komplexní pohled na hlavní obytný prostor odhaluje posezení nápaditě umístěné do „jámy“, vyřezané do betonové plochy. O pohodlí lavic ze stejného materiálu se starají čalouněné sedáky a polštáře. Otevřené dispozice a prosklené stěny umožňují propojení s oběma sousedními terasami
Z jídelny s výhledem do zahrady osázené přirozenými, na vláhu nenáročnými rostlinami lze vycházet také přímo k venkovnímu bazénu. Obě zóny spojuje materiál použitý na pochozí plochy
Hlavní efekt kuchyně vychází z kontrastu přírodního kamene a ryze minimalistického vybavení z leštěné nerezové oceli. Všechny prvky jsou výsledkem zakázkové práce podle návrhů architekta Javiera Serry
Stěna složená z kamene, charakteristického pro zdejší prostředí, barevně ladí s tvrdým dřevem z Bali, použitým k výrobě dveří, i s povrchem z leštěného betonu. Materiál je ideální k aplikaci podlahového vytápění, jež pomáhá udržet v domě tepelnou pohodu v chladnějších měsících
Hlavním zařizovacím prvkem rozměrově nenáročné kuchyně je mycí ostrůvek z leštěné oceli, vybavený dvěma typy baterií a dávkovačem mycího prostředku. Stejný materiál byl použit k výrobě skříněk a veškerých spotřebičů
Panoramatické okno v každé z ložnic umožňuje přímý výhled z lůžka do části zahrady s venkovním bazénem, lehátky Gandia Blasco a slunečníky Longues. Taburet LaLanne je dalším z kusů nábytku vyrobených z tvrdého dřeva dovezeného z Bali
Také hlavní ložnice vzhledově těží z kontrastu betonu a stěny vyskládané z kamenných prvků. Jednoduchý minimalistický interiér zjemňují stříbrozlaté dekorace ve tvaru žárovek, visící v různých úrovních nad oknem. Světelnou pohodu umocňuje masivní zrcadlo, zavěšené na jedné z bočních stěn
Součástí domu je také domácí minikino zařízené ve vnitřních prostorách bez oken. Zážitek z filmů umocňuje velké promítací plátno
Hlavní koupelna přiléhající k ložnici je celá oděna do carrarského bílého mramoru, který si už od starověku cenili a cení především sochaři. Vestavěnou vanu doplňuje plně integrovaný sprchový kout Dornbracht se skleněnou zástěnou a svítidlem. K zavěšení a sušení ručníků slouží dřevěný žebřík opřený o zeď, další z typických prvků architekta
Hlavní koupelna přiléhající k ložnici je celá oděna do carrarského bílého mramoru, který si už od starověku cenili a cení především sochaři. Vestavěnou vanu doplňuje plně integrovaný sprchový kout Dornbracht se skleněnou zástěnou a svítidlem. K zavěšení a sušení ručníků slouží dřevěný žebřík opřený o zeď, další z typických prvků architekta
Hlavní koupelna přiléhající k ložnici je celá oděna do carrarského bílého mramoru, který si už od starověku cenili a cení především sochaři. Vestavěnou vanu doplňuje plně integrovaný sprchový kout Dornbracht se skleněnou zástěnou a svítidlem. K zavěšení a sušení ručníků slouží dřevěný žebřík opřený o zeď, další z typických prvků architekta
Kouzlo tohoto nevšedního projektu tkví v jednoduchosti.
Základem efektního vyznění sídla, jež je dílem katalánského designéra Javiera Serry, je kombinace tří základních materiálů: leštěného betonu, bílé sádry a zrezivělé oceli.
Díky této tvůrčí střídmosti je mnohem snadnější docílit neutrálního, čistého minimalistického stylu, který je charakteristický pro interiéry vytvořené pro francouzského režiséra a jeho manželku.
Manželé si pro svou „rekreační“ domácnost na španělském ostrově Ibiza vybrali jeho jižní část, konkrétně oboru obklopenou olivovníky, pomerančovníky a mandloněmi.
Hlavní osou domu jsou dvě stěny ze skládaného přírodního kamene, jež vilu zároveň dělí na denní a noční obytné zóny, na vnitřní a venkovní prostory.
Kompaktní hmota je řešena se vtipem a nadhledem, se smyslem pro celistvost a soulad všech obytných funkcí. „Nemám rád architektonické slepence,“ říká o své tvorbě architekt Serra.
A pouštní vila s obývacím pokojem elegantně „utopeným“ v betonovém monolitu mu dává za pravdu. Na tuto zónu, vyřezanou do leštěného betonu včetně lavic, po obvodu obložených pohodlnými čalouněnými matracemi, navazuje z delších stran venkovní prostor.
Na jedné straně bazén, na druhé osázená zahrada, obojí odděleno pouze schůdky a velkoplošnými posuvnými stěnami. Ty i při chladnějším počasí alespoň vizuálně propojují interiér s exteriérem.
Schody vůbec hrají v kompaktních dispozicích domu velmi důležitou roli. Spojují nejen všechna podlaží, ale jsou také zdobným funkčním prvkem jejich několikaúrovňových ploch.
Nebylo by bez nich ani možné dostat se do jídelny s nepřehlédnutelným červeným lustrem z ručně foukaného skla z Murana.
I tady lze více než zřetelně pozorovat naplnění hlavní vize tvůrce designu, a sice vytvořit čisté a pěkné prostory, nepřetížené přemírou zdobnosti a dekorací.
Rozměrově nenáročné, leč komfortní kuchyni propojené s jídelnou podávacím průzorem dominuje rustikální kamenná zeď, jež je skvělým protipólem k hladké minimalistické kompozici z nerezu v podobě skříněk a supermoderních spotřebičů.
Odpočinková zóna včetně hlavní ložnice je situována do horního podlaží. Pokoje s podlouhlým horizontálním výhledem na bazén a terasu opět pracují s efektem textury přírodního kamene v teplých barvách. Stěna zároveň odděluje ložnici od navazující koupelny.
Vybavená je proskleným sprchovým koutem, přístupným po několika schůdcích, a zapuštěnou vanou.
Jakkoliv se Serrův striktní architektonický rejstřík může zdát zbytečně přísný, výsledný vzhled domu, dokonale ladící s okolní pouštní krajinou a jejími přírodními krásami, ho více než ospravedlňuje.