Interiér je zařízený v minimalistickém stylu. Hlavní slovo tu má pohledový beton, jehož chladná strohost je rozmělňována romanticky něžnými doplňky a chlad potlačuje množství čalouněného nábytku
Interiér je zařízený v minimalistickém stylu. Hlavní slovo tu má pohledový beton, jehož chladná strohost je rozmělňována romanticky něžnými doplňky a chlad potlačuje množství čalouněného nábytku
Oživení industriálního prostoru historizujícím zařízením vnáší do prostoru příjemný kontrast. Ke stolu v ludvíkovském stylu jsou přistaveny moderní plastové židličky
Jednu ze stěn v celé její výšce i šířce pokrývají panely ze zrcadel, jejichž rám tvoří trubice s jemně fialovým odstínem světla. Optický efekt je téměř dokonalý, máme dojem dvojnásobného prostoru
: Obývák osvětluje bezpočet svítidel. Velké stojací lampy, stropní lampičky i originální lustry propůjčují interiéru zvláštní snovou atmosféru
Hlavní místnost je plná zajímavých předmětů použitých v jiné souvislosti, jež je jejich původní smysl. Například krejčovská panna může být zajímavým artefaktem
Dalším z mnoha kontrastů je originální jídelní stůl ve stylu vintage. Masivní dřevo je opatřené bílým, záměrně „postařeným“ lakem
Plastové barely, které by jinak byly k nepotřebě, našly svou novou funkci jako originální kávové stolky. Jsou lehké, snadno přenosné, a navíc v novém kontextu i zajímavě dekorativní
Ačkoli je hlavní prostor řešený jako multifunkční, jsou tu i oddělené intimní zóny. Lehký šifonový závěs a skleněná příčka tvoří předěl pro ložnici majitele
Motivy hlavního obytného prostoru jsou svoboda, volnost a světlo. Autorovi se tuto myšlenku podařilo snad bezezbytku naplnit
I když má interiér všechny charakteristické rysy loftu, díky použitému stylovému zařízení působí překvapivě útulně
Dvě jednoduché a pohodlné sedačky proti sobě a kávové stolky z plastových barelů – tak jednoduše a stylově vypadá společenská část interiéru
Kuchyň je překvapivě umístěná v patře loftu. Snížený strop a starý stůl vytvářejí správnou domáckou atmosféru. Nutno dodat, že všechny prostory v patře užívá výhradně majitel, hosté sem přístup nemají
Odvážně řešené posezení v patře, kde chybí jakékoli zábradlí. I když je vše vedeno v duchu lehkosti a volnosti, toto řešení je přinejmenším z bezpečnostního hlediska diskutabilní
Knihovnu zdobí nespočet pohárů – vzpomínek na kariéru motocyklového závodníka. Betonový překlad zase poskytl prostor pro sbírku originálních letadlových vrtulí
Pracovna majitele, to je vlastně jen dlouhý stůl a nezbytné počítačové vybavení. Současný fotograf nepotřebuje ke své práci temnou komoru se zvětšovákem, vystačí si s klávesnicí a monitorem
Pracovna majitele, to je vlastně jen dlouhý stůl a nezbytné počítačové vybavení. Současný fotograf nepotřebuje ke své práci temnou komoru se zvětšovákem, vystačí si s klávesnicí a monitorem
Jedním z charakteristických rysů industriálního loftu je to, že se nesnaží zakrývat technické vybavení. Pod stropem je jednoduše přiznaná klimatizace. Žebřík sem přistavený je spíš jen vtipnou dekorací, než aby měl praktické využití
Z obou stran přístupná knihovna, umístěná na hraně překladu v patře, plní funkci elegantního a nenásilného strážce soukromí
Ložnice je zařízená až spartánsky jednoduše a slouží opravdu jen k přespání
Od hlavní obytné místnosti jsou intimní prostory nenápadně oddělené skleněnou příčkou a soukromí zaručuje lehký závěs
Také neveliká koupelna, která je součástí ložnice, je oddělená skleněnou zástěnou
Řadu zařízení, které v loftu vidíme, objevil jeho majitel na bleších trzích. Nesnažil se ani dát předmětům novou tvář, právě naopak
I když je apartmán plný víceméně historizujících detailů a nejrůznějších suvenýrů, některé předměty jsou překvapivě praktické a stroze moderní
Příjemnou součástí bydlení je nevelká terasa, využívaná například také jako venkovní jídelna. Velký stůl je před spalujícím slunečním žárem chráněný rozložitými slunečníky
Překvapivé garážové stání pro všechny z nás, kteří jsme zvyklí svá auta ukrývat v bezpečí pevných stěn. Stejně jako je loft originálním otevřeným bydlením, tak i garáž tvořená skleněnými zdmi pokračuje v této filozofii
Ve výklenku nalezneme, kromě nezbytného bicyklu, také rozkošné stříbrné vozítko. Jedná se o plně funkční originální „trojkolku“ sestavenou v šedesátých letech minulého století neznámým kutilem
Díky velkorysému prosklení máme i na terase stále pocit, že jsme součástí tohoto úchvatného loftu
Přístup do domu působí neobyčejně vstřícným dojmem. Svůj podíl na tom má nejen všudypřítomné prosklení a dokořán otevírané dveře, ale také rafinované osvětlení
Loftové bydlení si představujeme jako chladně industriální prostor, kde převládají beton a minimalismus. Ne vždy tomu tak ale musí být.
Už při vstupu do domu nás přivítá půvabné tříkolové vozítko.
Tato stříbrná hračka poskytuje první a jasnou představu o eklektickém nasměrování vkusu našeho hostitele – miluje živou historii a funkční předměty svým způsobem krásné i s jejich letitou patinou. Harris Christopoulos je v rodném Řecku proslulým fotografem a do svého bytu, který je součástí komplexu 16 loftových apartmánů v centru Athén, je doslova zamilovaný.
Jak sám vysvětluje: „Narodil jsem se v této oblasti a po mnoho let jsem žil i v blízkém okolí, líbí se mi starší čtvrti v Athénách, nesou v sobě mnoho vzpomínek“.
Vlastní prostor rozlehlého apartmánu s velkou soukromou terasou se vyznačuje čistými liniemi a jednoznačně definovanými rozlehlými minimalistickými prostorami. Ekologické povědomí a čistota materiálů jsou jejich hlavními charakteristickými rysy.
Velkorysá okna propouštějí do místnosti dostatek světla, protože, jak Harris upozorňuje: „Nejdůležitější pro můj život je světlo,“ a pokračuje dále:
„Nechtěl jsem, aby zbytečné příčky a stěny bránily ve vstupu slunečním paprskům, proto je prostor, až na malou výjimku, řešený jako otevřený.“
Obývací pokoj, který zabírá největší plochu, je prakticky všudypřítomný, vnímáme ho téměř z každého místa bez ohledu na to, kde stojíme. Jeho hlavním rysem je pocit volnosti a svobody, k tomu přispívá i velmi vysoký strop.
Tento dojem je umocňován již zmiňovanými velkorysými okny, která dovnitř propouštějí maximum denního světla – a že slunečních dní bývá v Athénách opravdu hodně. Majitel pokračuje v popisu svého bydlení:
„Líbí se mi vidět svět z výšky, z nadhledu, to je také důvod, proč mám svou pracovnu, kde trávím většinu dne, na galerii nacházející se přímo nad obývákem. Pohled shora je něco úplně jiného.
Způsob, jakým slunce vykresluje pomalu se pohybující stíny na podlaze, je scéna, kterou mě nepřestane bavit sledovat.“
„Dívám se na svět okem fotografa, každé místo mi připomíná scénu, ale sama o sobě je to jen mrtvá skořápka, ožívá teprve lidskou přítomností.“ Harrisův životní prostor je naplněný vzpomínkami.
Knihovnu, částečně zakrývající otevřenou galerii, lemuje bezpočet medailí, cen a pohárů – vzpomínky na motocyklovou minulost. Betonový překlad je originálně zdobený sbírkou motorových vrtulí.
Také nábytek, který tu vidíme, má svou historii a sentimentální hodnotu. Vedle jednoduchých moderních kusů, většinou zakoupených v IKEA, tu vidíme staré příborníky, stoly i drobné dekorace.
Některé z nich jsou z domu Harrisových předků, jiné objevil na bleších trzích. Staré věci jen oživil bílým lakem, který nejlépe odráží světlo, ale ponechal jim jejich letitou patinu.
Zvláštní přístup pak uplatňuje vůči drobným dekorativním předmětům, které představuje v nových souvislostech. Například kouzelná lampička stojící na kávových stolcích (z barelů na zásoby vody) bývala původně závěsnou lampou.
K apartmánu patří také nevelká terasa, zelenou oázu bychom tu ale hledali marně. Tento prostor nás i přes zdánlivou chladnost betonu uchvátí. Majitel si ze všeho nejvíc zamiloval bazén;
ten nemá ambice podporovat kondiční plavání, jeho účelem je osvěžení a relaxace. Bazén není, jak je obvyklé, zapuštěný do země, ale právě naopak, v celé své výšce (nebo spíše hloubce) je nad úrovní terénu. Dokonalým efektem je průhledná čelní stěna. Už jen samotný pohled na vodní masu je osvěžující.