Interiér, který vznikal v dialogu
Obývací prostor přímo navazuje na velkoryse řešenou terasu. Díky proskleným stěnám je dostatečně zásoben denním světlem. Výhled do Nuselského údolí dává tomuto expresivnímu interiéru další rozměr
Obývací prostor přímo navazuje na velkoryse řešenou terasu. Díky proskleným stěnám je dostatečně zásoben denním světlem. Výhled do Nuselského údolí dává tomuto expresivnímu interiéru další rozměr
Knihovna, vytvořená kompozicí šikmých dubových prken s patinou, je originálním návrhem architekta Jana Nedvěda. Dezény a materiály, například potahy na sedačku, byly sladěny s jejich bezprostředním okolím
Celkové vyznění je především výsledkem spolupráce architekta s klientem, jehož osobnost se v návrhu zrcadlí. Architekt Jan Nedvěd měl od začátku každý kousek prostoru pod kontrolou tak, aby se mu podařilo vytvořit co nejdokonalejší harmonii barev a tvarů
Veškeré vybavení, kromě sofa v obýváku, jídelních židlí, stolu v dětském pokoji a osvětlovacích těles bylo vytvořeno na míru. Sofa Tuffy Time je od italské designové značky B&B Italia
Touha po hře a vtipu se odráží v použití designových svítidel, která společně se zaoblenými křivkami sedací soupravy vnášejí do tohoto moderního prostoru měkký akcent
Pracovní koutek v hostinském pokoji tvoří úzký konzolový stolek. Jeho podoba se odvíjela od potřeb zadavatele – netráví se zde dlouhé hodiny při práci, spíš je využíván k rychlému vyřízení korespondence
Kuchyňské úložné prostory obložené zrezivělým plechem doplňuje teakový pracovní pult. Uprostřed kuchyně vyrůstá žulový pracovní ostrůvek, který vytváří dojem kamenného bloku
Varný ostrůvek integroval kromě varných desek a grilu také pultové digestoře. Schované jsou mezi varnými deskami, otevírají se a vyjíždějí zespodu. Další specialitkou jsou ve vzduchu levitující spotřebiče
Jediným požadavkem klienta na vybavení interiéru bylo začlenění sbírky obrazů. Vzhledem k tomu, že jsou obrazy velice expresivní, vytvářel se pro ně rámec s dostatkem místa a osvětlení tak, aby mohly fungovat v prostoru
K vytvoření vážného a decentního stylu napomáhá použití přírodních materiálů, jako jsou křišťál, dřevo, sklo, surová či nerezová ocel
Dětský pokoj charakterizuje hra se zelenou barvou a motivem koule, který se objevuje na sedačkách, svítidlech či křesílkách
Prostoru dětského pokoje dominuje pracovní stůl Baobab se zvlněnými liniemi od designéra Philippa Starcka. Skulpturální stůl se skládá z polyetylenové konstrukce a polyuretanové vrchní desky na psaní
Ve stříbřitě zlatavé ložnici je zásadní součástí kompaktního lůžka vysoké podsvětlené čelo postele. Potažené je broušenou patinovanou kůží s úpravou „old look“
Jednotlivé funkční zóny jsou opticky modelovány pomocí barev a materiálů, čímž vzniká promyšlená kompozice bloků. Šatna a toaleta s koupelnou jsou ukryty v bloku obloženém černým surovým železem bez povrchové úpravy
Železný blok skrývá šatnu a je přístupný ze vstupní části i směrem do společenského prostoru
Komfortně vybavená koupelna je obložena výraznou červenou mozaikou a slouží především k relaxaci. Nechybí zde sauna, parní lázeň či barevné osvětlení
Květináče z lakované oceli a nerezu byly základem pro vytvoření jakési květinové zahrady na terase. Důraz byl kladen na pohodlí a relaxaci, proto zde najdeme venkovní whirlpool a jacuzzi, kvalitní exteriérové posezení od belgické designové značky Extremis nebo gril Coro

Impulzem k prvotnímu setkání architekta a klienta bylo doporučení. Co se zpočátku jevilo jako klasická standardní práce, postupně se vyvinulo v něco daleko neočekávanějšího.

Byt v pražských Vršovicích s výhledem do Nuselského údolí koupil jeho majitel v rezidenčním projektu. Obytná plocha 174 m2 měla svým obyvatelům poskytnout příjemné a klidné útočiště v rušném městském prostředí.

Aby těmto požadavkům vyhověl, nutně potřeboval projít rekonstrukcí.  „Původní hluboká a dlouhá dispozice vedla od vstupu směrem na terasu. Byla tím nejkrásnějším místem, avšak nebyla vidět.

Vše se vyčistilo a ze vstupní haly se otevřel důležitý pohled do společenského prostoru,“ říká architekt Jan Nedvěd.

Návrh vzešel ze spolupráce architekta a klienta, nešlo diktát architekta. Investor totiž bezprostředně motivoval a inspiroval práci na projektu, protože chtěl ze svého bytu vytvořit fascinující šperk.

Požadavkem bylo, aby měly věci a materiály, které se v interiéru objeví, vlastní příběh a také aby společně souzněly s ostatním vybavením.

Důvod jejich použití měl být na první pohled zřejmý.  Objevují se zde přírodní materiály jako kámen, dřevo, sklo a ocel, jejichž syrová krása vnáší do bytu impozantnost a noblesu.

Díky kombinaci kvalitních materiálů a práce odvedené na sto procent vznikl interiér, který má opravdu charakter šperku.

Interiér byl koncipován jako celek – od celkového prostoru až po poslední detail realizace. Jednotícím prvkem je podlaha z dubových prken s patinací. Pomocí neobvyklých materiálů a také pomocí barev se prostor modeloval a korigoval opticky.

Jednotlivé funkční zóny jasně definuje promyšlená kompozice bloků. Šatna a toaleta s koupelnou jsou skryty v bloku obloženém černým surovým železem s okují bez povrchové úpravy.

Tmavý blok se jako protějšek světlé otevřené terasy jakoby ztrácí a propadá, což pocitově vyvažuje jeho objem.

V kuchyni se motiv ocelového plechu opět opakuje na úložných prostorách, zde je však korodovaný. Kuchyňskou linku doplňuje teakový pracovní pult. Uprostřed kuchyně vyrůstá žulový ostrůvek, který vytváří dojem kamenného bloku.

Kromě varných desek a grilu zde byly integrovány pultové digestoře. Schované jsou mezi varnými deskami, které se otevírají a vyjíždějí zespodu. Nenápadně zakomponovaná televize umožňuje sledování programů při přípravě jídla.

Třešničkou na dortu je vestavěná malá vinotéka. Atypicky řešenou kuchyň doplňuje jídelní stůl s deskou z přírodního křišťálu.

Velký obytný prostor je členěn i pomocí barevných stěn. Kuchyň charakterizují zelenkavé a zemité tóny, které hravě přecházejí přes neutrální odstín k zrzavému za knihovnou a opět se vracejí zpět do téhož neutrálního odstínu.

Knihovna, vytvořená kompozicí šikmých „starých“ dubových prken, je originálním návrhem architekta Jana Nedvěda.

Na konci tohoto bloku je situována relaxační koupelna s parní koupelí a saunou. Výběr zařizovacích předmětů, stejně jako volba koupelnového nábytku, obkladů a doplňků společně s osvětlením přispívají k tomu, že je tato zóna jiná než zbytek interiéru.

Je hodně emotivní také díky výrazným mozaikám, kde se podlaha plynule rozpouští do stěn.

Další blok, který zahrnuje dětský pokoj a ložnici, je stříbřitě zlatavý. V ložnici je zásadní součástí lůžka vysoké čelo postele. Potaženo broušenou patinovanou kůží s úpravou „old look“ tvoří zásadní dekorativní prvek tohoto prostoru.

Dětský pokoj charakterizuje hra se zelenou barvou a s motivem koule, který se objevuje na sedačkách, svítidlech či křesílkách. Architekt Jan Nedvěd do prostoru umístil pracovní stůl Baobab se zvlněnými liniemi od designéra Philippa Starcka.

V interiéru se velice citlivě řešily veškeré technologie. Jejich umístění, vzhled či použité materiály nejsou vůbec rušivé. Například obrazovka televize zapuštěná do niky v prostoru vůbec nedominuje. Ozvučení je řešeno centrálně pro celý byt.

Ovládat a vybírat libovolný zvuk je možné z centrálního serveru pro kterýkoliv prostor. Vysoce kvalitní štěrbinové reproduktory jsou nenápadně ukryty ve stěně.

Klasický systém světelných okruhů byl navržen tak, aby vytvářel různé světelné scény a modeloval prostor, jako je například podsvícení soklů. Rozmanité typy designových svítidel využívají rozdílné způsoby ovládání.

Na terase s rozlohou 55 m2 je vytvořen dojem zahrady. Atypické květináče jsou vyhotoveny v kombinaci lakované oceli a nerezu. V části je květinová zahrada, bylinky, sušší trávy a dekorace.

„Na řešení se podílel Mario Wild, se kterým pracuji už dlouho a rád, protože dává zahradním prvkům svou osobitou kreativitu,“ doplňuje architekt Jan Nedvěd.

Venkovní whirlpool a exteriérový nábytek od Extremisu společně s grilem, jsou nezbytným vybavením tarasy, sloužící především k relaxaci. Markýzy chrání prostor před přímým letním sluncem, venkovní vyhřívání zase umožňuje využívat terasu i v přechodném období.

„Podstatné u projektu, který má mít kvalitní výsledek, je, aby byl kombinací osobnosti autora a osobnosti klienta. Nemůžete vnutit svoji představu klientovi, protože pak je pro něj interiér nefunkční a psychicky neakceptovatelný.

Stejně tak není možné, aby architekt vyhovoval klientovi v plné míře a popřel tím svůj vlastní rukopis,“ dodává architekt Jan Nedvěd.

Velmi otevřená spolupráce architekta s klientem dala vzniknout pozoruhodné kombinaci, z níž je patrná jak osobnost autora interiéru, tak osobnost klienta.

TEXT: Andrea Mičková, FOTO: Robert Žákovič

ARCHITEKT: Ing. Arch. Jan Nedvěd: Dušní 8/906, 110 00, Praha 1, www.nedvedarchitekti.cz