Ohromující vzdušný interiér, vzdálený jen kousek od oblohy, je dílem studia YODEZEEN. Vznikl pro znalce krásy a umění a představuje jeden z nejnovějších počinů týmu ve složení Artur Šarf, Artem Zverev, Gleb Brižanov a Natalia Guseva.
Pokaždé neočekávané a nové jsou exkluzivní realizace věhlasné firmy, jejíž práce jste na stránkách REZIDENCE mohli vidět už mnohokrát.
Její tvůrci bodují především originalitou tvořenou na míru konkrétním klientům, špičkovým designem a mezinárodní odborností, své zákazníky oslovují i tím, že pracují napříč různými typologiemi, ať už jde o rezidenční či komerční projekty.
Díky umění naslouchat investorům a uživatelům jsou pro ně schopni vytvářet rychle a precizně dobře koncipovaná konstrukční řešení. Důkazem toho může být i výjimečný byt The Angel’s Empire, situovaný do dvou nejvyšších pater moskevské výškové budovy.
Jeho světlý interiér s inkoustově modrými akcenty jako by dýchal okolní studený vzduch, je plný logiky, přísné geometrie a lesku materiálů, jež se snoubí s vůněmi a chutěmi. Disponuje však také nepřehlédnutelnou ženskou energií, přestože je jeho uživatelem muž.
On sám totiž vnímá krásu ve všech jejích přírodních projevech a chce se jí v maximální míře také obklopovat.
Plocha o celkové výměře 338 čtverečních metrů zaujímá dvě obytné úrovně, přičemž každá jednotlivá zóna vypráví svůj vlastní příběh s architektonickými a barevnými schématy.
Každá z nich také bez ostychu směřuje k vnějšímu světu prostřednictvím „nahých“ oken, velkorysé venkovní terasy s pergolou i balkonu, rámujícího celé spodní patro.
Mrazivě šedý obývací pokoj a jídelní kout jemně kontrastují s kuchyňskou částí, aby pak prostor zcela ztemněl rohovým schodištěm.
Základní koncepci a atmosféře bydlení odpovídá také hlavní ložnice, přecházející přímo do teplého světla koupelny se solitérní vanou.
Zvolený styl panuje i v dolním podlaží, do něhož tvůrci kromě technických místností situovali zázemí pro hosty s ložnicí, šatnou a koupelnou.
Při práci na projektu se architekti a designéři YODEZEEN spoléhali především na umění od fyzických artefaktů až po jejich náznaky doslova na každém kroku. Do této množiny určitě patří i pečlivě vybraná svítidla, jež jsou sama o sobě jednoznačnými skulpturami.
„Nejsubtilnější a zároveň nejhlubší, a možná proto i nejoblíbenější částí projektu je pro mě prostor haly a schodiště,“ říká architekt projektu Artur Šarf.
„Jde o velmi působivé dílo, kvůli němuž jsme museli sladit a vzájemně propojit nejen několik složitých přírodních materiálů, ale také řemeslné mistry, kteří se k práci postavili s citem pro estetiku jako skuteční umělci.
S pomocí skla, dřeva a kovu jsme pak vytvořili skutečnou sochu,“ hodnotí. Designový koncept bytu se soustředí do lakonických forem, logické přehlednosti, tvůrčí dokonalosti, harmonie a jednoduchosti:
ocelová kuchyně na míru s prosvětlenou zadní stěnou, klasické odstíny dýhovaných panelů, porcelánová kamenina a kůží potažené stěnové prvky… Vše je ověřené, konzistentní a symetrické, bez grotesknosti a bombastičnosti v jakémkoli směru.
Základem výsledného úspěchu byla naprostá důvěra zákazníka, vše bylo od začátku domluvené a jasně dané.
Souhra mezi klientem a designéry se sice nerodila úplně lehce, zato ale každý krok, vedoucí k finálnímu souladu, byl provázen spontánní radostí z obou stran.
Nepřehlédnutelné charisma bytu pak dotvářejí osvědčené designové prvky vyhlášených značek, jako jsou Minotti, Bonaldo, Poliform, Juniper či B&B Italia.
TEXT: Alena Müllerová, FOTO: Sergej Krasjuk