Uznávaná interiérová návrhářka a autorka bestseleru Modern Glamour (Los Angeles Times) Kelly Wearstler představuje přepychové fotografie svého domu Hillcrest Estate v Beverly Hills.
Se svým dokonalým vkusem a citem pro barvu, tvar, vzor a strukturu si Kelly Wearstler vydobyla prestiž mezinárodně uznávané interiérové návrhářky.
S optimistickou lehkostí a jistotou pokrývá zdi ikonickými grafikami, volí fascinující zvířecí skulptury jako ohnisko místností nebo přidává velké plochy kontrastní barvy do jinak monochromního prostoru.
S ladností a obdivuhodnou dovedností dokáže proměnit jednoduchou místnost v umělecké dílo. Její dům není výjimkou. Domicilium Decoratus, kniha v limitované edici vlastnoručně podepsaná autorkou, odhaluje soukromou a zároveň nejvíce podnětnou práci její kariéry.
Nadčasovou, úžasně navrženou rezidenci v Beverly Hills, kde prožila nejkrásnější chvíle se svou rodinou, představuje na poutavých interiérových fotografiích.
Čtenář se tak může procházet po jejím soukromém útočišti, nadechnout se atmosféry opulentně zařízených místností světlé výšky přes čtyři metry s francouzskými okny a vrstvami nádherných, vřelých barev, sofistikovanými materiály a vtipnými detaily.
Ohromí ho sbírka artefaktů, nashromážděných na cestách po pěti kontinentech.
Design Kelly Wearstler lze obdivovat, nebo ho jednoznačně odmítnout. Odkud se vzaly její nevyčerpatelná inspirace a entuziasmus, vlastnosti, které stojí za jejími podivuhodnými interiérovými návrhy? Předně ji inspirovala její vlastní matka.
Jak Kelly prozradila, jejich byt se stále proměňoval, byl v neustálém pohybu. Když se vrátila ze školy, měla jídelna jinou barvu, nábytek a věci změnily své místo.
Z architektů ji oslovily strohé a zároveň dynamické práce Carla Scarpy a zvláště pak Johna Elgina Woolfa, který navrhl rezidence pro Garyho Granta, Errola Flynna a Katharine Hepburnovou.
Ovlivnili ji interiéroví návrháři Jean-Henri Jansen a David Hicks, designéři Ettore Sottsass a Maria Pergay, stejně jako významní umělci a sochaři.
V módní oblasti obdivuje Valentina pro jeho dramatické použití barevných a dynamických vzorů, Soniu Rykiel pro barevné cítění a kombinaci stylů a Coco Chanel ji inspirovala revolučním využitím kontrastu textur tkanin.
Byt Kelly Wearstler působí, jako by ho návrhářka zařídila pro Jamese Bonda v podání Rogera Moora. Nebo se v historii designu vrací ještě hlouběji, do poloviny dvacátého století.
Duch rezidence vyzařuje ono nepopsatelné kouzlo Hollywoodu čtyřicátých a padesátých let. Kožené sedací soupravy Chesterfield vtiskují otevřenému obytnému prostoru pocit luxusu.
Tlumenou barevnost nábytku v ebenové černi a antracitové šedé rozehrávají jasné oranžové plochy stěn. Mosazné lampy a lustry vyvolávají atmosféru období art deco, množství plastik a uměleckých pláten na stěnách prostředí umělecké avantgardy.
V odlišném stylu zařídila Kelly Wearstler pokoje svých dvou synů. Nápadité oblé linie šedesátých let podtrhuje svěží, o poznání světlejší barevností stěn i nábytku. Dosahuje tak bezstarostného pocitu, který odpovídá věku ratolestí.
Interiér podle Kelly Wearstler v sobě spojuje inspiraci několika různými styly, které vyzařují extravaganci, šarm a uvolněnost. To vše okořenila dramatickou barevností, kontrastem textur a s nadhledem a vtipem vybranými plastikami.
Firma Kelly Wearstler má jednoduchý název kwid (Kelly Wearstler Interior Design).
Je podepsána pod návrhy interiérů exkluzivních resortů Viceroy od Kalifornie po Karibik nebo luxusního obchodního domu Bergdorf Goodman na Manhattanu, kde mají své stánky Prada, Jimmy Choo a další světoznámé značky.
Zařadila se mezi návrhářské veličiny, jejichž nábytek patří už dnes mezi designové ikony. Křeslo Souffle Chair, potažené naaranžovanou kůží na mosazné konstrukci, připomíná italskou modernistickou školu.
Další designovou lahůdkou z dílny losangeleské návrhářky je židle Elliott, odkazující na slavnou éru art deco, nebo dokonale řemeslně zpracovaná čalouněná postel Matador.
Samotná Kelly je nositelkou originálního stylu, její jméno je pojmem v designových, ale i slavných lifestylových časopisech.
TEXT: Alena Kodlová, FOTO: Photofoyer