Některé nábytkové značky jako by pluly proti proudu času. Jejich vizitkou je vysoká kvalita materiálů, extravagance a nezávislost na módních designových trendech.
Směřování nábytkového designu vede stále k většímu zjednodušení, čisté linie vítězí nad zdobnými detaily. Na milánském veletrhu Salone del Mobile většina firem předvedla nábytek jednoduchých tvarů, potřebnou dávku luxusu dodaly vybrané materiály, dřevo s nápaditou kresbou, tkaniny s výraznou texturou nebo usně s důrazem na přírodní vzhled.
Některé světově proslulé značky se však všeobecně uznávaných trendů drží jen okrajově. Samy jsou středem zájmu a udávají tón. Jejich styl je osobitý, nepodléhá přelétavému vkusu spotřebitelů. Jednou z nich je například značka Fendi Casa, která už přes dvacet let patří do rodiny Fendi.
Představuje jednoduchý, ale strhující design, který ponechává prostor pro fantazii a podmanivou měkkou eleganci. Pohodlné, solidní, a přitom něžně působící kousky se snadno přizpůsobí danému prostoru. Kůže, která stála u kolébky mateřské značky Fendi, vyrábějící světoznámé kabelky, hraje pro nábytkářskou firmu neméně důležitou roli.
Další ikonou designového světa je Colombostile. Stačí jediný kousek této značky a interiér získává punc jedinečnosti. Eklektický nábytek je vyroben z nejcennějších exotických dřevin a exkluzivních tkanin. Je zdobený ruční řezbou, kovanými detaily, rafinovanými ověsy. Má nezaměnitelný styl, jiný než ostatní, ve kterém je téměř vše povoleno.
Další italská značka se světovým významem je Poltrona Frau. Symbolizuje luxus, vyzařuje diskrétnost a univerzální eleganci. V kolekci nacházíme jemně renovované tradiční kousky i nové modely. Využití exkluzivní kůže Pelle Frau® zachovává originalitu, zároveň přírodní měkkost, teplo a hmatovou kvalitu křesel a sofa.
ALENA KODLOVÁ, Milán 2012