Zájem o nákup zahradního nábytku letos stoupl

Chcete sdílet tento článek?

Češi bezesporu tráví více času doma než kdy dříve. Není tak divu, že kdo má zahradu, balkon nebo terasu, snaží se vybavit si ji co nejlépe. Zhruba tři čtvrtiny dotázaných, kteří disponují zahradou, si podle dat průzkumu* technologické společnosti Seznam.cz v posledním roce koupily nějaké vybavení na zahradu. V meziročním srovnání za vybavení utratili dotázaní v průměru více. Boom zájmu o nákup zahradního nábytku nastal i na nákupním rádci a srovnávači Zboží.cz. Roste poptávka zejména po kouscích ve strohém přírodním skandinávském stylu.

O tom, že Češi obecně rádi zahrádkaří, není pochyb. Podle průzkumu Seznam.cz mají hned dvě třetiny dotázaných vlastní zahradu. Ta se zpravidla nachází u rodinného domu, ve kterém bydlí. V nejmenších obcích zahrádkou disponují téměř všichni, ale má ji i většina lidí z velkých měst. V době omezeného cestování se tak většina dotázaných vrhá na zvelebování zahrad nebo alespoň provizorních zahrádek na balkonech a terasách.

Za vybavení na zahradu utrácí Češi víc, v průměru investují bezmála devět tisíc ročně

Hned 70 % z těch, co mají zahradu, si na ni za uplynulý rok koupili nějaké vybavení. Průměrná útrata byla celkem vysoká a dosáhla 8,5 tisíce korun.  „Přitom téměř čtvrtina majitelů zahrad utratila za vybavení na zahradu více než o rok dříve,” říká Darek Pikálek, uživatelský a marketingový výzkumník Seznam.cz.

Hitem jsou závěsná zahradní křesla i pohovky. Trendem skandinávský styl

Zhruba polovina dotázaných nakupovala nástroje a zařízení na údržbu zahrady, pětina pak investovala do zahradního nábytku. Častý byl i nákup vybavení pro děti, který realizovalo 14 % dotázaných. „Zájem o nákup zahradního nábytku se v meziročním srovnání zvýšil o více jak 120 procent. Kupují se kousky, které byly co do své funkčnosti dříve určené spíš pro interiér. Jde o zahradní pohovky, lounge sestavy, pohodlná závěsná křesla, houpačky apod. To všechno zažívá boom, který není jen sezónní. Kdo má balkon, zahradu nebo terasu, investuje do ní,“ prozrazuje Jan Kriegel, manažer nákupního rádce Zboží.cz.

To, že zájem o zahradní nábytek v posledních letech setrvale roste, potvrzuje i jeden z největších řetězců prodávající vybavení pro dům, byt a zahradu. „Češi stále více investují nejen do pořízení vlastního bydlení, ale také do jeho vybavení. Pandemie koronaviru přinesla omezené možnosti cestování a změnila způsob trávení volného času. Úspory za cestování se přesunuly do domácích a zahradních aktivit,“ říká Petr Novák, manažer nákupu hobby marketu Bauhaus. Největší zájem je podle něj o nábytek charakteristický jednoduchým skandinávským designem. „Češi mají rádi jednoduché linie zahradního nábytku a preferují buď přímo přírodní materiály nebo jejich věrné napodobeniny,“ doplňuje Novák.

Online nákupy díky pandemii rostly. V oblasti Byt, dům a zahrada” teď vzniká vůbec nejvíc e-shopů

Řetězcům, které mají e-shopy, se letos aktuálně otevírá velká příležitost pro získání nových zákazníků, kteří byli dříve zvyklí tento sortiment nakupovat klasicky v kamenných prodejnách. „Prodejcům, kteří jsou našimi klienty a promují možnost nákupu pomůcek na zahradničení v letácích, na Kupi.cz nabízíme možnost se z našeho nákupního rádce rovnou prokliknout do jejich e-shopů,“ říká Hynek Zbořil, výkonný ředitel Kupi.cz.

Faktem je, že mnoho prodejců, kteří měli jen kamenné prodejny, si nyní narychlo zřizuje e-shopy. „Na nákupním rádci a srovnávači Zboží.cz evidujeme velký počet nově registrovaných e-shopů právě z oblasti Byt, dům a zahrada. Jen od začátku roku se jich u nás registrovalo dalších skoro sedm set,“ říká Jan Kriegel, manažer nákupního rádce Zboží.cz. Je znát, že pro obchody je prezentace online stále důležitější. „S rozvolňováním vládních opatření významně narůstá počet zákazníků hledajících aktuální informace o otevírací době, provozních výjimkách a dalších údaje o firmách ve firemních profilech na Seznam.cz. Obchody nabízející zahradní nábytek a vybavení na zahradu proto více využívají firemní profily a jejich pokročilé funkce k oslovení nových zákazníků. V profilech firem na Firmy.cz také zákazníci mnohem častěji reagují na informace o aktuálních nabídkách, a právě probíhajících akcích,” uvádí Tomáš Anděl, manažer týmu Firmy.cz.

Tento článek je obchodním sdělením
Další zajímavé články