Neobyčejná sbírka v srdci Manhattanu
Společenská část je vybavena vestavěnými knihovnami a prošívanou sedací soupravou v tmavé kůži. Koberec s vysokým vlasem tlumí kroky příchozích, žasnoucích nad sbírkou umění, které vévodí vznášející se rybí skelet a další šokující díla Damiena Hirsta.
Společenská část je vybavena vestavěnými knihovnami a prošívanou sedací soupravou v tmavé kůži. Koberec s vysokým vlasem tlumí kroky příchozích, žasnoucích nad sbírkou umění, které vévodí vznášející se rybí skelet a další šokující díla Damiena Hirsta.
Cit pro barevnou harmonii a také jemný nadhled charakterizují design Williama T. Georgise. Na zákoutí s čalouněným parapetem shlíží portrét Lenina od Andyho Warhola.
Tmavé stěny nechávají vyniknout různobarevné směsi uměleckých a dekorativních předmětů, které umocňují ducha výjimečného apartmánu.
Vybavení bytu navrhl W. T. Georgis ve spojitosti s uměleckou sbírkou. Tak jako každý z jeho interiérů nese i tento v sobě vlastní příběh. Pravá strana nahoře: Hlavní salon je naladěný v bílé barvě, stěny jsou obloženy lakovaným dřevěným táflováním.
Umělecké předměty se stávají součástí životního prostředí majitele kouzelného bytu na Manhattanu. Jednoduchý konzolový stolek se stal základnou pro moderní plastiku, stejně tak pro rámečky s rodinnými fotografiemi.
Půvabný sedací kout s jednoduchým stěnovým krbem působí jako oáza v pestré směsici nábytku, doplňků a uměleckých předmětů. Hypermoderní madona na plátně vnáší do prostoru pocit klidu.
Klidné místo pro rozjímání poskytují pohodlná křesla s měkkým plyšovým čalouněním. Zklidněnou barevnost v kombinaci světle šedé a bílé rozsvěcuje sítotisk od Andyho Warhola.
Hernu zdobí galerie známých osobností, mnohé z portrétů nesou rukopis slavného tvůrce pop artu. Koberec s vlnovitými liniemi vnáší do prostoru dynamický pocit.
Klidné místo pro rozjímání poskytují pohodlná křesla s měkkým plyšovým čalouněním. Zklidněnou barevnost v kombinaci světle šedé a bílé rozsvěcuje sítotisk od Andyho Warhola.
Hernu zdobí galerie známých osobností, mnohé z portrétů nesou rukopis slavného tvůrce pop artu. Koberec s vlnovitými liniemi vnáší do prostoru dynamický pocit.
Halu zdobí jemné štuky a další z portrétů. V průhledu vyniká jídelna s kruhovým stolem.
Dvě díla, opeřenci naložení ve formaldehydovém roztoku od Damiena Hirsta, tvoří součást knihovny v salonu. Autor je považován za jednoho z nejvýraznějších umělců dnešní doby, hlavně díky kontroverzi zobrazení smrti, která jeho práce provází.
Kruhová jídelna je koncipována v duchu severského designu. Oblé tvary židlí ladí s kulatou deskou stolu.
Schodišťové zrcadlo vyplňuje objekt sestavený z krabic s Campbellovou polévkou, vděčným tématem prací popartového mága Andyho Warhola.
Vstup do apartmánu podtrhuje architektonický styl domu, ve kterém je situován. Klasické dubové dveře s vitrážovým nadsvětlíkem ladí s klasickou olejomalbou.
Umělecká sbírka prostupuje i do ložnice majitele. Čtyřdílné abstraktní plátno vyniká na bílé stěně. Ve stejném tónu je naladěno i povlečení.
Ultramoderní kuchyně s čelní nerezovou plochou zrcadlí tapetou pojednané stěny. Dezén s přírodním motivem vnáší do technicistně řešeného prostoru pocit svěžesti.
Střešní terasa je unikátním místem, které poskytuje místo pro odpočinek a zároveň nádherné výhledy na Manhattan. Designový dotek představují klasické plastové židle od Vernera Pantona.
Velké plátno, inspirované pracemi Damiena Hirsta, dominuje vstupní hale. Moderní dílo, znázorňující anatomii těla skotu, kontrastuje s interiérem s klasickými povrchy a výzdobou.
Obrazy jsou nedílnou součástí interiéru, nábytek, doplňky a zeleň s ním vytvářejí jeden celek.
Schodišťové zrcadlo zdobí závěsné svítidlo, jeho skleněné trubice působí jako vznášející se vzdušná skulptura.
Jídelna v sobě spojuje noblesu 19. století, kterou připomínají křišťálový lustr a dřevěné táflování na zdech, s extravagancí moderního umění posledních 50 let.
Designovou lahůdku představuje stůl s leštěnou kruhovou deskou. Moderní židle čalouněné sametem poskytnou místo pro 15 hostů.

Designér William T. Georgis je tvůrcem extravagantního interiéru na Manhattanu. Provedeme vás úžasným prostorem s originálními kousky od Andyho Warhola nebo kontroverzního Damiena Hirsta.

Apartmán, jehož prohlídku vám nabízíme, v sobě skrývá řadu nej. V první řadě je situován v historickém domě z 19. století, který stojí na Manhattanu, okázalé čtvrti New Yorku, kde údajně žijí nejbohatší lidé tohoto kosmopolitního města.

Ze střešní terasy je vidět na Empire State Building, nyní nejvyšší budovu metropole. Se svými 102 patry se tyčí do výše 381 metrů, spolu s televizní věží je to celkem 443,2 m. Byla vystavěna v roce 1931 a ve své době byla nejvyšší budovou světa.

Sjedete-li výtahem, máte to jen několik desítek metrů na Pátou avenue s kouzelnou katedrálou sv. Patrika z konce 19. století, jež se vyjímá uprostřed husté zástavby výškových budov.

Do nedalekého Times Square, náměstí, jež získalo svůj současný název po výškové budově Times Tower, ústí neopomenutelná Broadway. Nachází se zde přibližně 40 divadel, která udávají tón kulturnímu dění po celém světě.

Majitel apartmánu čekal několik let, než se mu poštěstilo najít místo svých snů. Ze střešní terasy má Manhattan jako na dlani, jeho dominanty se zdají být na dosah ruky. Proto výběr architekta a designéra v jedné osobě velmi zvažoval.

Jeho cílem bylo zachovat genia loci místa a zároveň získat prostor pro odpočinek a setkávání s přáteli v době, kdy pobývá v New Yorku.

Volba padla ne náhodou na Williama T. Georgise, který se již šestým rokem drží mezi stovkou nejúspěšnějších architektů Ameriky.  Při navrhování interiéru se snaží sladit architektonický návrh s účelem, kterému bude interiér sloužit.

Citlivě naslouchá svým klientům, ale zároveň si ponechává prostor pro vlastní realizaci. Jeho design je založený na respektování tradice a neortodoxním použití materiálů, zároveň ale umocňuje architektonický kontext a podtrhuje autorův vlastní názor.

„Architekti se často zastaví na určité úrovni stylizace.

Myslím, že je smysluplné navrhovat interiér až do posledního detailu,“ říká William T. Georgis, který za dvacet let od doby, kdy založil stejnojmenné studio, vytvořil oslnivé portfolio rodinných sídel a bytů, obchodních interiérů a galerií.

Podle jeho slov architektura ve vzájemném působení s dekoracemi posiluje celkový obraz interiéru. Byla by škoda nevyužít příležitost k této svůdné vzájemnosti.

V případě luxusního bytu na Manhattanu William T. Georgis umocňuje architektonický styl expresivní aplikací umělecké sbírky moderního umění.  Pracuje se stylovým nábytkem, exotickými doplňky a klasickými dekorativními materiály.

Jeho přemýšlivý eklekticismus vychází ze znalosti umění, architektury a dekorací. Byt na Manhattanu, stejně tak jako jeho předchozí realizace, v sobě nese vlastní příběh.

Hlavním motivem je magie života, které se ve svých dílech dotýkají skutečné hvězdy výtvarného umění, jako jsou Andy Warhol, Damien Hirst nebo Richard Serra.

Každý z prostorů se nese v jiném duchu, nábytek, dekorace, struktury a barevnost umocňují designové působení celku.  Knihovna s původním mahagonovým táflováním stěn si zachovává ráz interiéru 19. století.

Světlo prostupující vysokými okny tlumí jemné mušelínové závěsy, s atmosférou tajemného šerosvitu souzní kontroverzní dílo Damiena Hirsta.

Jeho dvě díla, opeřenci umístění ve skleněných nádobách s formaldehydem, tvoří součást knihovny, sahající až po zdobné stropní římsy. Kontroverzní autor vstoupil do povědomí společnosti mj.

výstavou v Saatchi Gallery v Londýně, na které poprvé vystavoval žraloka naloženého v nádrži s formaldehydem.

V dalších místnostech se jakoby rozjasní, stěny pojednané bílou barvou odrážejí popartové kreace Andyho Warhola. Sbírka jeho portrétů zdobí rozlehlou hernu, které dominuje stůl na biliár.

Autor, původem z východního Slovenska, se v průběhu 60. let minulého století se vypracoval z tvůrce inzerátů v jednoho z nejproslulejších amerických umělců.

Maloval produkty hromadné spotřeby, jako například plechovky Campbellovy polévky, také se věnoval tvorbě portrétů osobností pop kultury, kterými byli například Marilyn Monroe, Elvis Presley nebo Elizabeth Taylor.

Tato díla prostupují celým apartmánem, vedle herny zdobí také rozlehlou halu. V průhledu vyniká jídelna s kruhovým leštěným stolem. Schodišťové zrcadlo vyplňuje objekt sestavený z krabic s Campbellovou polévkou, vděčným tématem popartového mága.

Každý z koutů v rozlehlém bytě má jinou atmosféru, stylový nábytek střídají moderní kousky, doplňky, konzolové stolky, lustry a zrcadla v sobě ale nesou pečeť 19. století, ve kterém byl dům postaven.

Do dynamické směsi artefaktů různých stylů a období vnáší spojující linii a jasný výtvarný názor.

Text: Alena Kodlová, Foto: Gerber GMC