Z venkovní terasy s bazénem vstoupíme vysokou
prosklenou stěnou s francouzskými okny do obytné zóny v přízemí, která má
v této části výšku stropu celá dvě patra. Na galerii vidíme část knihovny
Část společenského prostoru s posezením je
zařízena prostornými pohovkami, konferenčním stolkem ze skla, kovu
a mramoru, postaveného na plastickém vlněném koberci, vše v šedavých
tónech. Za nimi v nice s běžnou výškou stropu je zasunuta knihovna, oddělená
od koutu s klavírem stojací lampou Maestro v designu Ayaly Serfaty
Přírodní šedo-béžové tóny společenské zóny přízemí oživují doteky
červené, oranžové a žluté. Prosazují se zde především přírodní materiály jako
kámen, dřevo, kůže, sklo, kov a hedvábí (polštáře a stínidla lamp)
Pohled z galerie v patře. Bělavý mramorový obklad vysoké
stěny projasňují tři lampy Meduza v designu Ayaly Serfaty, které korespondují jak
se stojací lampou v přízemí, tak závěsnými nad jídelním stolem
Zakázkový nábytek v této části,
včetně jídelního stolu a knihoven, je z mořeného dubu
Velkoplošná dlažba z pískovce pokrývá podlahu celé
společenské části v přízemí. U velkého jídelního stolu se
může pohodlně usadit a hodovat tucet strávníků...
Prosklenou stěnu vedoucí na terasu
s bazénem lze v horní i dolní části zastínit zvlášť, a to pomocí
dálkového ovládání; v dolní části jsou průsvitné záclony
doplněné stříbřitými neprůhlednými závěsy
Pod zaoblenou
střechu hlavního traktu domu, do druhého patra, je
umístěno příjemné apartmá. Pojato a zařízeno je
v decentním, až pánském stylu. Dominují zde dřevo,
kůže a kámen. Podlahu pokrývají parketky
z bambusu
Zaoblená stěna z černého
mramoru odděluje společenskou část apartmá od
ložnice s koupelnou a šatnou. Pod dřevem
obloženým zaobleným stropem je zavěšeno bodové
osvětlení, u pohovek z černé kůže je doplňuje stojací
lampa designérky Ayaly Serfaty
Kuchyňka jako by byla zasazena do dřevěné
kazety v nice. Nábytek je vyroben z ořechového
dřeva, které vynikne na pozadí stěny z černého
zimbabwského mramoru
Celkový pohled
prozrazuje uspořádání a návaznost jednotlivých částí
společenské zóny s posezením, které vymezuje
vlněný koberec s florálním motivem, kuchyňkou
a menší jídelnou
Proti jídelně s masivním stolem z černé žuly je
vysoká policová stěna z ořechu, následuje malé
domácí kino
Liniové, ostrůvkové
řešení hlavní kuchyně v patře a zabudování
spotřebičů do nábytku dodává i této místnosti
eleganci, podpořenou materiály – masivním
dřevem, žulovou deskou a nerezovými
spotřebiči
Kuchyňské spotřebiče
a vybavení si domácí vybrali od Gaggenau,
baterie nesou značku Dornbracht
Pracovní ostrůvek je prodloužen v denní
jídelní stůl. Okna s výhledem do zahrady pak
procházejí celou touto částí místnosti
Obývací ložnice
v patře jako by byla uspořádána v jednotlivých
hranolech, vymezujících jednotlivé zóny
V odpočinkové zóně je část bambusové
podlahy pokryta kruhovým vlněným kobercem
(odpovídá tvarem deskám stolů). Zrcadlového
efektu je využito jak na skleněných stěnách
hranolu ukrývajícího koupelnu, tak na
zakázkovém nábytku (vysoká komodová skříňka
vpravo u stěny); odražená okna sem vnášejí
pocit vzdušnosti i další přirozené světlo
Části
stěn s okny, která vyhlížejí na město, lze
od stropu až po podlahu zakrýt jemnou
průsvitnou záclonou, případně světlo
nepropustným závěsem. Ve výklenku je
pak další z lamp Ayaly Serfaty
Dřevem obložená
postel se odráží i s okny ve skleněné
zrcadlové stěně
Ložnice za oblou černou
mramorovou deskou ve druhém patře má
shodné vybavení a sprchu a šatnu
uzavřenou do lesklého hranolu. Dvířka
z matného skla v pozadí ukrývají toaletu
Nemůže zde chybět sprchový kout
a domácí spa. V této části je podlaha
vydlážděna kamenem
Bambusové parkety,
umyvadlové desky z mramoru a oblý
strop obložený světlým dřevem jsou
součástí dokonalého celku
Pás oken pokračuje také v zóně koupelny. I zde
je lze zakrýt nejen průsvitnými záclonami, ale také závěsem.
Elegantně působí černé umyvadlové baterie na bílé keramice
Nábytek této koupelny vybírali domácí od
Alessi, baterie od Gessi
Vířivý bazén v zóně domácího fitness
je obložený perleťově bílou drobnou mozaikou, která světelnou
hrou na drobných kostičkách projasňuje tento podzemní
prostor. Za zrcadlovými dveřmi se ukrývá šatna
Domácí fitness je vybaveno vskutku dokonale
V půlkruhu
v přízemí se nacházejí jednoduše zařízené pracovny
V půlkruhu
v přízemí se nacházejí jednoduše zařízené pracovny
Hlukově izolovaný prostor velkého domácího kina je
vyčleněn polokruhem, který kopíruje i lenošivé posezení.
V tomto nejnižším podlaží je umístěna také garáž
Zajímavý pohled z přízemí vzhůru na galerii
v patře i část oblého, dřevem obloženého stropu ve druhém
poschodí
Společenská zóna v přízemí přechází na
částečně krytou terasu se zahradním posezením Maia
(Kettal) v designu Patricie Urquioly, na ni navazuje terasa
s venkovním bazénem vyložená černou žulou
Z terasy lze vstoupit do domu směrem ze
zahrady a do pater buď vyjít po schodišti, nebo použít
domácí výtah propojující všechna podlaží domu (stěna
obložená drobnou mozaikou z kokosového dřeva)
Z terasy vyložené černou žulou můžeme vstoupit do domu směrem ze zahrady. Zařízena je "krajkovým" zahradním nábytkem v designu Patricie Urquioly.
Pětipodlažní dům v rezidenční čtvrti respektuje linii hlavní třídy, odkud se do domu vchází, a ve své nadzemní třípodlažní části i úhel daného pozemku zasazeného do okolní zástavby.
Nevšední vnější podobu vily významně ovlivnila poloha a okolí parcely v jedné z nejvýznamnějších
barcelonských rezidenčních oblastí Barcelony, v Pedralbes. Koncept budovy navrhl architekt Jordi Font
Berenguer a mohli bychom jej definovat jako dvě kamenná dvoupatrová tělesa, skloubená proskleným patrovým hranolem se schodištěm a spojená elegantní zakřivenou zinkovou střechou.
Podoba fasád pak bere v úvahu okolní prostor – směrem k avenidě je zaoblená a uzavřenější, zadní fasáda, obrácená k zahradě a terase s bazénem, je díky použití skla otevřenější a členitější, s náznaky části arabské
hvězdy s pravoúhlými cípy.
Dům má pět úrovní – dvě podzemní podlaží, přízemí a dvě nadzemní patra. Vjezd do parkoviště v hornějším ze dvou sklepních prostor míří ze spodní části strany od ulice, aby mohl být využit sklonu terénu.
V tomto prvním podzemním podlaží je kromě již zmíněného parkoviště (s hydraulickým výtahem pro auta, vedoucím do spodního podlaží) strojovna a domácí fitness se saunou. Ve nejnižším podlaží
je vedle parkoviště také domácí kino. Jádro výtahu obložené kokosovým dřevem tvoří vertikální osu schodiště, spojujícího všech pět podlaží.
Kov a bambus, použité pro konstrukci schodiště, mají vytvořit dojem lehkosti a pocit zateplení v protikladu ke kamenným vnitřním zdem.
Přízemí se dělí na dvě zóny; v jedné jsou pracovny a druhá je určena pro život přes den – nalézají se tady kuchyň, obývací pokoj a jídelna navazující na terasu, která vede k venkovnímu bazénu a do zahrady.
V obývacím pokoji má výrazné místo světlo, přičemž vysoké okno ho poskytuje i knihovně na ochozu v prvním patře, kudy se jde k dalším místnostem. Hranici této zóny tvoří dvě plochy z bílého mramoru Thassos.
Tu nad odpočinkovou částí s posezením zdobí trojice Meduza Lamp v designu Ayaly Serfaty (Aqua Creation).
Výrazným prvkem jsou zde také další hedvábná svítidla, zavěšená v různé výšce nad velkým jídelním stolem (Ayala Serfaty, Aqua Creations), ale také stojací Maestro Lamp v designu téže autorky. V prvním patře zaujímá největší prostor hlavní apartmá s vlastní koupelnou, oblékárnou, kuchyní a obytnou ložnicí.
Na druhé straně od schodiště doplňují tuto místnost tři další obytné ložnice a jim společná koupelna.
Nejvyšší poschodí, jehož podobu definuje coby základní architektonický prvek střecha, je dominující částí celého domu.
Jedná se o otevřený prostor orientovaný výhledem směrem k centru Barcelony amořem za ní, prostor, který chce být viděn, ale skrze nějž je také možné vidět. Zaoblená mramorová stěna odděluje společenskou část od ložnice s oblékárnou.
Obývací část, otevřenou na terasu s vanou zapuštěnou do podlahy, doplňuje kuchyňka s jídelnou.
K vile neodmyslitelně patří zahrada. Zvlněná zelená plocha obklopuje dům a vede přes ni lávka od vchodu z ulice. V její horní části vyvěrá potůček, který teče mezi pečlivě rozmístěnými stromy (včetně zahradních bonsaí) a vtéká do země u vchodu na parkoviště.
Chybět nemůže ani venkovní bazén. Voda z něj přetéká přes jeho stěny podél terasy, nad níž je pergola z nerezové oceli a bambusového dřeva. Zve k zastavení, posezení a k pozorování odlesků na hladině. Pozadí zahrady a vůbec celého přízemí pak tvoří
bambusové stvoly. Pro výstavbu domu, jako je tento, má základní význam pozornost věnovaná
každému detailu, jak při výběru a použití materiálů, tak při výběru zařízení interiéru. Jako materiály
zde byly použity pemzou leštěný mramor, bambusové dřevo, patinovaný kámen, kůže, sklo, kov a hnědá barva na štuky. Výsledkem je jemná elegance a současně moderní funkčnost, přesně tak, jak to tehdy ještě budoucí majitelé a dnešní obyvatelé domu požadovali.