Vzdušná prosvětlená klasika v mrakodrapu
Další pohlednou součástí společenské zóny je modulární pohovka Alexander. Její čtvercové a zakřivené prvky lze vzájemně propojovat a sestavovat v široké škále uspořádání od konfigurací ve tvaru písmene L až po lineární interpretace.
Část otevřené společenské zóny vymezuje posezení před polostěnou se zavěšenou televizní obrazovkou. Konferenční stolek Milton od Minotti, pod jehož designem je podepsán Rodolfo Dordoni, je ukázkou rafinované kombinace vzácných materiálů a organických geometrických linií.
Další pohlednou součástí společenské zóny je modulární pohovka Alexander. Její čtvercové a zakřivené prvky lze vzájemně propojovat a sestavovat v široké škále uspořádání od konfigurací ve tvaru písmene L až po lineární interpretace.
To nejlepší z designové nabídky představuje rovněž jídelní stůl Kensington od značky Poliform. Produkt, pod jehož návrhem je podepsán Jean-Marie Massaud, zaujme především svými střízlivými sochařskými proporcemi.
Konstrukce křesel Colette je poměrně složitá. Profil vnější struktury, tvořený kovovými prvky svařenými ve více než třech stovkách bodů, je galvanizován v lázni z bílého zlata. Trvanlivost a hloubku mu propůjčuje následný transparentní ochranný povlak.
Pohovka Alexander, jíž dal podobu designér Rodolfo Dordoni, zaujme detailně zpracovanými švy v rozích, na zádových a loketních opěrkách a štepováním ve středu polštářů. Skrytá základna z hliníkových prutů v barvě bronzu evokuje pocit, že se sedačka vznáší nad podlahou.
Vstupnímu prostoru vévodí impozantní plochy z dekorativního přírodního mramoru, použitého k obkladu podlahy, stěn i stropu. Osvětlení této části bytu svěřili návrháři zapuštěným bodovým zdrojům.
Jídelní stůl je obklopen židlemi Saddle, design Eoos, vyrobenými ze sedlové kůže pro značku Walter Knoll. Doplňují je dvě křesla Stanford z portfolia Poliform, jejichž autorem je Jean-Marie Massaud. Kovový lustr je z kolekce Kitami, navržené společností Venicem.
Charakteristickým rysem postele Fenice od designérů Bernhardta a Velly je čalouněné čelo s velkými měkkými polštáři. Originální geometrický design lůžka je základem stylového vyznění pokoje pro hosty.
Kompaktní pohovka Aston, jejíž zádová část přechází v boční opěrky, zaujme retro elegancí a komfortem. Plynou z rukopisu milánského designéra Rodolfa Dordoniho, jenž je dvorním návrhářem značky Minotti.
Barové stoličky Gachot, design Thomas Hayes Studio, jsou jednoduchou kombinací kovového rámu a koženého sedáku. Plochu ostrůvku osvětluje závěsný lustr Cirgue od Giopato & Coombes s kostrou z kartáčované mosazi a stínidly v podobě kapslí ze žebrovaného skla.
Přímo na hostinský pokoj navazuje velkolepá koupelna, jejíž stěny jsou obloženy přírodním kamenem, řezaným na malé obdélníkové formáty. Umyvadlo a vanu, vyrobené z luxusního konglomerátu, vhodně doplňují retro armatury v měděné povrchové úpravě.
Přímo na hostinský pokoj navazuje velkolepá koupelna, jejíž stěny jsou obloženy přírodním kamenem, řezaným na malé obdélníkové formáty. Umyvadlo a vanu, vyrobené z luxusního konglomerátu, vhodně doplňují retro armatury v měděné povrchové úpravě.
Kromě postele Soho od značky Restoration Hardware je součástí hlavní ložnice rovněž úložný nábytek přecházející v šatnu, oddělenou skleněnými posuvnými stěnami.
Šatna díky vybavení jednoduchým závěsným a úložným systémem vypadá velmi vzdušně. Její dispozici násobí zadní stěna, tvořená velkoformátovým zrcadlem.
Díky čalounění celého korpusu a jeho prošívání připomíná postel Soho stylový klasický nábytek ve stylu Chesterfield, tak typický pro londýnské kluby na přelomu století. Řada obsahuje rovněž stylové noční stolky a povlečení.
Vyváženou barevnou kombinaci pistáciového čalounění postele a hnědého mramoru s mosaznými profily na stěnách podtrhuje lustr ze série Orb dánské značky Bolia. Spojení mosazi a skla dodává produktu náznak industriálního stylu.
Pro obklad stěn v hlavní koupelně byl vybrán exkluzivní mramor ve dvou barevných variantách. Části s umyvadlovou deskou a walk-in sprchovým koutem dominuje bílý nerost se šedočerným dekorativním žilkováním.
Dekorativní štuky ve formě kazetového uspořádání stěn s bohatým zdobením v rozích jednotlivých segmentů použili návrháři překvapivě rovněž pro WC, jemuž toto řešení přináší nečekanou eleganci.
Mramor, tentokrát ve tmavé variantě s bílým žilkováním, posloužil v hlavní koupelně pro finální obklad vany i stěny za ní. Se zvoleným řešením ladí rovněž armatury v barvě mědi, a to včetně stojánkové baterie.
Také v koupelně našel uplatnění výrazný designový kousek v podobě lustru z kolekce svítidel Orb z portfolia dánské značky Bolia, jejímž hlavním výrazovým prvkem jsou dokonalé skelněné koule stínidel v různých konfiguracích.
Příjemná atmosféra hostinského pokoje pramení z neutrální barevné palety v kombinaci béžové a hnědé. Interiér byl doplněn multifunkčním toaletním stolkem s policemi, který lze použít jako toaletní či pracovní.

Doslova jako výkladní skříň značky Minotti působí exkluzivní interiér, obývaný bezdětným párem. Interiér, založený na cílených kontrastech barev a materiálů, je dílem mezinárodního ateliéru IQOSA.

Realizace finální podoby bytu o rozloze téměř dvou set čtverečních metrů trvala celých dvanáct měsíců, během nichž získal punc vyvážené jednoduché elegance, založené na pečlivě promyšleném konceptu.

Jeho základem jsou podlahové plochy, tvořené parketovými vlysy z tmavého francouzského smrku, skládané do vzoru rybí kosti.

S jejich matně lakovaným povrchem pak kontrastují bílé kazetové stěny, zdobené půvabnými dekorativními štuky, stejně skvěle na nich pak vyniká rovněž komfortní čalouněný nábytek v převážně světlých tónech.

Velkorysost a kompaktnost otevřeného vzdušného prostoru umocňují oku skryté dveře, výsledný efekt pak násobí rovněž záplava denního světla, procházející do vnitřního prostoru panoramatickými okny.

Centrem rozlehlého bytu je společenská zóna, tvořená obývacím pokojem, jídelnou a dynamicky pojatou kuchyní, jíž dominuje velký ostrůvek.

Designéři ze studia IQOSA ho navrhli v efektní kombinaci mramoru a lakovaných MDF desek a svěřili mu roli přípravné plochy, mycí zóny a příležitostného stolování.  Prostor vybavený podle autorské koncepce značky Pied Bon těží i ze zakomponování varné plochy do kuchyňského úložného prostoru, takže se v „klidovém stavu“ ukrývá za ucelenou stěnou, tvořenou čelními dvířky nábytku.

Minimalistický přístup uplatnili návrháři i v ostatních částech interiérů, ať už jde o klidové či hygienické zázemí.

Obytné plochy se díky tomu vzájemně prolínají a plynule na sebe navazují, plánovaný wow efekt podporují rovněž různé zrcadlové panely, působící zároveň jako luxusní prvek. Stejný cíl splňují také četné aplikace mramorových obkladů stěn a částí podlah.

Díky harmonickému výběru barev a materiálů, kombinaci teplých a chladných tónů, lehkých a těžkých struktur se podařilo vytvořit velmi útulné a příjemné prostředí.

Ostatně právě vyváženost a pečlivý respekt k detailům jsou markantními znaky celé práce mezinárodního ateliéru IQOSA interior design, který se specializuje na vývoj a realizaci projektů v soukromé i komerční sféře, konkrétně luxusních bytů a venkovských domů, moderních kanceláří a restaurací.

Členové jeho týmu dovedou zručně míchat různé styly a vytvářet dokonalé fúze kulturního ducha a praktičnosti, s respektem k veškerým požadavkům a přáním konkrétních klientů.

Výsledný efekt, překonávající veškerá očekávání, se podařilo vdechnout i tomuto luxusnímu bydlení, jež se nachází v jednom ze dvou mrakodrapů komplexu moderního mezinárodního obchodního centra OKO v Moskvě.

TEXT: Alena Müllerová, FOTO: IQOSA