Rekonstrukce vily v Palm Beach zachovala její původní eleganci, zároveň jí vtiskla nový esprit uplatněním extravagantních pláten a mixem klasického a moderního nábytku.
Se svou rafinovanou hrou kontrastů, spojení a harmonií interiérový design floridské vily od studia Les Ensembliers znovuobjevuje styl Palm Beach. „Tohoto výsledku jsme dosáhli v těsné spolupráci s naší klientkou,“ vysvětluje Richard Ouellette, hlavní designér a zakládající společník studia. „Vytvořila si neobyčejně bystré oko na modernizování klasických interiérů a obracení včerejší elegance na současnou praktičnost.
Její vize byla impulzem, který nastartoval tento projekt.“ Autoři zachovali podstatu dobového domu na Floridě a zároveň mu dodali současný ráz prostřednictvím pečlivého mixu klasických a moderních kousků nábytku. Jde o čisté vyjádření moderního životního stylu na historickém pozadí.
Každý interiérový design podle Les Ensembliers vypráví vlastní příběh. K jednotlivým realizacím přistupuje tak, že prvky jsou vybírány pro svou jedinečnost, ale zároveň aby se staly součástí celku. Například obytná lodžie obsahuje 14 kusů nábytku a předmětů ze čtrnácti různých lokalit.
Porcelánové a keramické dózy evokují jak antický styl, tak neochvějnou modernost, zároveň zdůrazňují prostor.
Design každého pokoje vznikl na základě inspirace světově proslulým uměleckým dílem. Studio Les Ensemblier tak nastoluje moderní pocit na klasickém základě historické vily. Obytné lodžii udává tón abstrakce, jejímž autorem je světoznámý Jean-Paul Riopelle, v ložnici sítotisk Marilyn in Tears od RusselaYounga, zachycující bolestivé emoce hollywoodské hvězdy.
Okouzlující jsou také jemné detaily a jejich návaznosti. Například vlněný koberec v obývacím pokoji odkazuje na geometrické motivy charakteristické pro styl Palm Beach, tento dezén se zároveň odráží v kresbě na stěně, přerušované čáry se také objevují v potisku na potahové látce.
Přehlédnout nelze ani moderní verzi klasických sofa Chesterfield, která tvoří pohodlný sedací kout uprostřed obývacího prostoru.
TEXT: Alena Kodlová, FOTO: v2com, André Rider