Kancelářská židle je pracovní nástroj

Chcete sdílet tento článek?

Dnes tráví mnoho lidí v kanceláři většinu své pracovní doby a přestože se nejedná o fyzicky namáhavou práci, může časté a dlouhé sezení způsobit zdravotní problémy. Na vině bývá  nevhodná či nekvalitní kancelářská židle, která neposkytuje tělu správnou oporu. Bolesti zad a krční páteře jsou společně s vysokým tlakem nejčastější chronickou nemocí českých mužů a žen. Podle Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS) jsou u nás bolesti zad druhou nejčastější příčinou pracovní neschopnosti a každý takovýto člověk marodí v průměru 70 dnů za rok. To pochopitelně znamená citelné ztráty pro zaměstnance i pro zaměstnavatele.

TempImg

Nejnižší cena nevyhrává

Prozíravý zaměstnavatel si to jistě uvědomuje a při nákupu kancelářského nábytku se neřídí pouze pořizovací cenou, ale zohlední při výběru určitě i další aspekty jako ergonomické vlastnosti, dostupné atesty a certifikáty (odolnost materiálů, nehořlavost apod.), délku záruční doby, resp. životnost a také dostupnost náhradních dílů.

Životnost kvalitních kancelářských židlí dosahuje bez problému 10 a více let, zatímco v případě levných asijských židlí to bývá 2-3 roky.  Nákup levných kancelářských židlí tudíž v dlouhodobém důsledku nepředstavuje žádnou finanční úsporu, spíše naopak.

Pár rad k výběru kancelářské židle

Výběr kancelářské židle tedy není radno podceňovat, řídit se přitom můžeme podle několika následujících doporučení:

  • z hlediska konstrukce volit synchronní mechanismus umožňující optimální nastavení pro různé postavy, může být doplněn o nezávislý posuv, případně i náklon sedáku
  • područky s nastavitelnou výškou, případně s posuvnou a otočnou vrchní částí
  • výškově nastavitelná bederní opěrka nebo celé opěradlo
  • odolnost potahového materiálu vůči otěru (u kvalitních potahových materiálů min. 50.000 normovaných otěrových cyklů)
  • materiál použitý na výplně sedáku / opěráku a jeho odolnost vůči prosezení
  • záruka a dostupnost náhradních dílů

synchronni-mechanismus

Dobře zařízená kancelář zvyšuje efektivitu práce

Kromě ergonomických židlí mohou v mnoha případech zlepšit kvalitu pracovního prostředí akustické panely omezující nadměrný hluk. Jejich pozitivní vliv bývá nejvíce patrný v open-space kancelářích a velkých zasedacích místnostech. Dodávány jsou jako dělicí příčky mezi stoly, jako samostojící, závěsné či kotvené do zdi. Pomyslnou třešničkou na dortu zvyšující komfort jsou dnes přípojná místa s USB konektorem nebo plnohodnotnou zásuvkou 230V pro dobíjení telefonu či notebooku. Zabudovány mohou být nejen ve stolech, ale třeba i v pohovce nebo v křesle.

Zdroj: Nábytek Vazda | www.vazda.cz | www.maretexoffice.cz

Tento článek je obchodním sdělením
Další zajímavé články